یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

دستورات شرطی در اسکرچ

در درس گذشته، شرایط بولی را پوشش دادیم،  دستورات شرطی در اسکرچ این شرایطی هستند که می توانند درست یا نادرست باشند. هیچ چیز دیگری - فقط درست یا نادرست. امروز می‌خواهم نوع دومی از بیانیه را معرفی کنم، عبارت IF THEN. اینها از منطق بولی استفاده می کنند، درست یا نادرست بودن یک دستور را تعیین می کنند و سپس کاری مانند اجرای یک دستور را انجام می دهند.

بنابراین درک آنها با چند مثال کمی ساده تر است. در اینجا برخی از عبارات IF THEN وجود دارد:

اگر بیرون باران می بارد، چتر بردارید.اگر امروز برف ببارد، مدرسه لغو می شود.اگر درجه حرارت دارید، پس به مدرسه نیایید.

بنابراین قسمت IF عبارت شرطی را برای دستورات شرطی در اسکرچ ارزیابی شما مشخص می کند.اگر بیرون باران می بارد...، آیا باران می بارد؟ بله شرایط درسته عمل را اجرا کنید و یک چتر بردارید.

در اینجا یک دستور IF THEN ساده با استفاده از بلوک IF THEN وجود دارد. به نظر شما این بیانیه چه کاری انجام می دهد؟

اگر فضای کلید فشار داده شود، سپس 10 عبارت را جابجا کنید.کدگذاری کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد.

هنگامی که کلید فاصله فشار داده می شود، شرط درست است. بنابراین کامپیوتر حرکت عمل را 10 مرحله اجرا می کند. به یاد داشته باشید که از بلوک Forever استفاده کنید. بلوک Forever چیزی است که به عنوان یک حلقه شناخته می شود و به رایانه دستور می دهد که بارها و بارها به عقب برگردد و وضعیت را بررسی کند. در غیر این صورت، کامپیوتر فقط یک بار کد را اجرا می کند.

یک جمله دیگر برای شما این دستورات شرطی در اسکرچ عبارت IF THEN ELSE نامیده می شود. در اینجا برخی از عبارات IF THEN ELSE آمده است:

اگر بیرون باران می بارد، چتر بردارید،   ایرانیان سایبر در غیر این صورت کلاه بپوشید.

اگر امروز برف می بارد، مدرسه لغو می شود، در غیر این صورت سوار اتوبوس مدرسه شوید.اینجا چه خواهد شد؟ اگر کلید پیکان سمت راست فشار داده شود، آنگاه شرط درست است. و اسپرایت 10 قدم حرکت می کند. اگر شرط نادرست باشد، چه اتفاقی می افتد؟ این درست است. جن پنج قدم حرکت می کند.

IF THEN ELSE راهی به ما می دهد که اگر شرط False باشد، یک عمل را اجرا کنیم.

حالا نگران نباشید، اگر این برای شما کمی جدید است. سریع آن را برمی دارید. اما این درس امروز به پایان می رسد.

اگر به درس بعدی بیایید، پس دستورات شرطی در اسکرچ من شما را در آنجا می بینم، خداحافظ دستورات شرطی دارای شکاف هایی هستند که با نقاطی در دو طرف شکل می گیرند که به مقدار درست یا نادرست ارزیابی می شوند و در صورت درست بودن عبارت اجرا می شوند. آنها در بلوک های برنامه نویسی کنترل ها یافت می شوند و برای جریان برنامه با بلوک های if، تکرار، برای همیشه و انتظار استفاده می شوند.

برای مشاهده پاسخ کامل کلیک کنیدعلاوه بر این، نمونه ای از گزاره شرطی چیست؟

اگر فرضیه درست باشد و نتیجه نادرست باشد، یک گزاره شرطی نادرست است. اگر یک دستور شرطی را مجدداً تنظیم کنیم یا قسمت هایی از آن را تغییر دهیم، چیزی را خواهیم داشت که به آن شرطی مرتبط می گویند. مثال. بیان مشروط ما این است: اگر جمعیتی 50 درصد مرد باشد، 50 درصد جمعیت باید زن باشند.

علاوه بر بالا، چگونه از if in scratch استفاده می کنید؟ If () سپس (block) بلوک شرایط بولی خود را بررسی می کند. اگر شرط درست باشد، بلوک‌های نگه‌داشته شده در داخل آن اجرا می‌شوند و سپس اسکریپت درگیر ادامه می‌یابد. اگر شرط نادرست باشد، کد داخل بلوک نادیده گرفته می‌شود و اسکریپت ادامه می‌یابد (برخلاف دستورات شرطی در اسکرچ بلوک If () Then, Else).

با در نظر گرفتن این موضوع، تفاوت بین بلوک‌های if و if else در ابتدا چیست؟

اگر () سپس، Else (بلاک) بلوک شرایط بولی خود را بررسی می کند. اگر شرط درست باشد، کدی که در اولین C (فضا) نگهداری می شود فعال می شود و سپس اسکریپت ادامه می یابد.  دستورات شرطی در اسکرچ اگر شرط نادرست باشد، کد داخل C دوم فعال می شود (برخلاف بلوک If () Then).

حلقه ها در خراش چیست؟

  • ۰۱/۰۲/۱۵
  • javad salehi

دستورات شرطی در اسکرچ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی