یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

دوره اسکرچ جونیور

 و داستان‌ها صحنه‌های بیشتری  دوره اسکرچ جونیور خواهند داشت، بنابراین دستورات کدگذاری باید شامل تغییر صحنه نیز باشد تا جذاب‌تر و خلاقانه‌تر شود. بنابراین در این سطح،

زمانی که برنامه‌نویس‌های جوان نیاز به مدیریت «بلوک‌های کد» برای شخصیت‌های مختلف به‌طور موازی برای صحنه‌های مختلف دارند، تفکر منطقی را می‌طلبد و بنابراین آموزش می‌دهد، در حالی که دنباله‌های آنها را به هم نمی‌ریزد. پس از اتمام سطح 2 این دوره، دانشجویان می توانند انیمیشن های پیچیده تر و همچنین بازی های ساده طراحی کنند.

 با ایجاد بازی‌ها و داستان‌های بیشتر به تنهایی با استفاده از بلوک‌های کدنویسی به صورت انعطاف‌پذیر و خلاقانه، آنها با نحوه عملکرد کدنویسی بیشتر آشنا می‌شوند و در عین حال توانایی تفکر منطقی خود را افزایش می‌دهند.

ScratchJr یک پایه قوی برای کدنویسی در هر کودک ایجاد می کند. پس از تکمیل 2 سطح دوره، ما توصیه ها و ترتیبات شخصی را در مورد مرحله بعدی آنها برای دوره های پیشرفته تر ارائه خواهیم دوره اسکرچ جونیور داد. آیا شما یک گیمر یا سازنده بازی هستید؟ در مورد هر دو چطور؟

یاد بگیرید که بازی خودتان را بسازید و سپس آن را با MIT ScratchJr بازی کنید. این دوره به کودکان شما مفاهیمی مانند حالت ها، ترتیب بندی، طراحی شخصیت، امتیازدهی و بسیاری موارد دیگر را آموزش می دهد. قفل تخیل خود را با ایجاد بازی منحصر به فرد خود با نوآوری باز کنید و مهارت های سازمانی و منطقی را در طول این فرآیند توسعه دهید.

درجه سختی: سطح 2 - متوسط

نکات کلیدی:- سازماندهی مجدد و ساخت اجزای ضروری یک بازی.- به بچه ها در سازماندهی تفکر و طراحی بازی کمک کنید.

- کودکان را تشویق کنید تا مهارت های منطقی و طراحی های بصری خود را برای ساخت بازی های جذاب و جذاب ترکیب کنند. کدنویسی نوع جدیدی از سواد دوره اسکرچ جونیور است!

با ScratchJr، کودکان خردسال (5-7 ساله) می توانند داستان ها و بازی های تعاملی خود را برنامه ریزی کنند. در طی این فرآیند، آنها یاد می گیرند که مسائل را حل کنند، پروژه هایی طراحی کنند و در نتیجه خلاقیت خود را از طریق تبلت خود بروز دهند.

Scratch Junior در تبلت های iPad و Android یک برنامه ایرانیان سایبر کاملاً الهام گرفته از مفهوم اولیه Scratch است.برای آشنایی با رابط کاربری ScratchJr ویدیوی زیر را تماشا کنید. مدت زمان 5 دقیقه 1 ثانیه

بچه‌ها بلوک‌های برنامه‌نویسی گرافیکی را کنار هم قرار می‌دهند تا به شخصیت‌هایشان اجازه دهند حرکت کنند، بپرند، برقصند و آواز بخوانند.

بچه ها می توانند به راحتی کاراکترها را در ویرایشگر گرافیکی ویرایش کنند، صداها و صداهای خود را اضافه کنند، و حتی تصاویری از خودشان وارد کنند – سپس از بلوک های برنامه نویسی برای زنده کردن شخصیت های خود استفاده کنند.

توجه: می توانید بازی های Blockly و code.org را امتحان کنید تا دانش آموزان خود را با برنامه نویسی آشنا کنید. همچنین سایت وجود دارد که یادگیری برنامه نویسی را سرگرم دوره اسکرچ جونیور کننده می کند.

چرا برنامه؟این مقاله (نوع مصاحبه) را در وب سایت RÉCIT ببینید.

برای درک اهمیت این نوع یادگیری، این سند را ببینید: راهنمای فعالیت‌های خلاقانه برای کودکان قرن بیست و یکم.

ادامه مطلب را در این صفحه ببینید. اگر بین 7 تا 11 سال سن دارید، این دوره مقدماتی برنامه نویسی با اسکرچ جونیور برای شما مناسب است. هدف از این دوره کمک به شما در درک مفاهیم زیر است:

مسیر مانع رمزگشایی یک دوره اسکرچ جونیور پیام برنامه نویسی یک مسیر (اختراع زبانی برای راندن وسیله نقلیه از راه دور)

یک تصویر سیاه و سفید را شطرنجی کنید ساختار این دستور غذا را تجزیه و تحلیل کنید تا عناصر تشکیل دهنده یک الگوریتم را بیابید

الگوریتمی را توضیح دهید که امکان کپی کردن کلید یک معما را فراهم می کند سپس Scratch Junior را به شما معرفی می کنیم که محیطی ایده آل برای آموزش برنامه نویسی به شما دوره اسکرچ جونیور ارائه می دهد:

  • ۰۱/۰۲/۱۵
  • javad salehi

دوره اسکرچ جونیور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی