یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

دستورات برنامه اسکرچ

بلوک هایی برای تغییر اندازه اسپرایت ها، مفید برای دستورات برنامه اسکرچ بزرگنمایی اثر. می توانید اندازه را به مقدار ثابت یا درصد تغییر دهید. شما نمی توانید از این بلوک ها با استیج استفاده کنید.

بلوک هایی برای جابجایی اسپرایت ها (نه صحنه، که همیشه در پشت است) به عقب یا جلو، با استفاده از لایه ها. از اینها برای ایجاد جلوه ای از چیزهایی که به سمت بیننده حرکت می کنند، ممکن است با بلوک های اندازه ترکیب شوند، استفاده کنید.

بلوک هایی برای نمایش شماره لباس، نام پس زمینه و/یا اندازه یک جن روی صحنه.

بلوک‌های looks واقعاً برای ایجاد جلوه‌های متحرک مفید هستند و می‌توان از آنها برای ایجاد جلوه‌های قدرتمند در صورت ترکیب با بلوک‌های کنترل و رویداد استفاده دستورات برنامه اسکرچ کرد.

تبلیغات بلوک های صوتی

مجموعه بعدی بلوک ها بلوک های صوتی صورتی هستند. اگر به گروهی از بچه‌ها کدنویسی با اسکرچ را آموزش می‌دهید، به زودی متوجه می‌شوید که اینها بسیار محبوب هستند!

بلوک های صوتی

 بلوک ها تحت این دسته بندی ها قرار می گیرند:برای پخش یا توقف صداها، از جمله صداهای کتابخانه و آنهایی که آپلود یا ضبط می کنید، مسدود می شود.

بلوک هایی برای دستورات برنامه اسکرچ پخش صداها و نت های ایرانیان سایبر درام برای تعداد ضربات مشخص یا استراحت برای تعدادی ضرب.بلوک برای تغییر یا تنظیم صدا یا سرعت و نمایش آنها بر روی صحنه.

استفاده از بلوک‌های صوتی بُعد دیگری به انیمیشن‌ها و بازی‌های شما می‌افزاید و می‌تواند به بهبود تجربه کاربری کمک کند، برای مثال اگر جلوه‌های صوتی مطابق با رویدادهای یک بازی اضافه کنید.

بلوک های قلم

می‌توانید از بلوک‌های قلم سبز برای ایجاد بازی‌های تعاملی استفاده کنید که در آن کاربر بتواند روی صحنه نقاشی بکشد. بلوک‌های قلم را با بلوک‌های رویداد و کنترل ترکیب کنید تا برنامه‌های طراحی تعاملی را به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک بازی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از برخی از بلوک‌ها به روش‌های دیگری استفاده کنید، به عنوان مثال از بلوک شفاف برای پاک کردن صفحه هنگام بالا رفتن یک سطح در یک بازی استفاده کنید.

بلوک های دستورات برنامه اسکرچ  قلم

بلوک های قلم عبارتند از:بلوک هایی برای پاکسازی صحنهبلوک هایی برای حرکت دادن خودکار به سمت پایین و بالا به طوری که روی صحنه ترسیم شود یا نکند.بلوک هایی برای تنظیم و تغییر رنگ، سایه و اندازه قلم.

نحوه استفاده از بلوک های قلم را در یک نمونه کار شده در ادامه این مجموعه خواهید دید. توجه داشته باشید که فقط بلوک شفاف را می توان با استیج استفاده کرد: بقیه فقط برای sprites هستند.

بلوک های داده

بلوک‌های داده به شما امکان دستورات برنامه اسکرچ می‌دهند داده‌ها را در انیمیشن‌ها و بازی‌های خود ایجاد و دستکاری کنید. شما می توانید دو نوع داده ایجاد کنید: متغیرها و لیست ها. اینها را می توان با اسپرایت ها و صحنه استفاده کرد.

متغیرها به شما این امکان را می دهند که مقادیری را برای یک متغیر تعریف کنید و سپس از آن در پروژه خود استفاده کنید. آنها برای زمان بندی بازی ها یا حفظ امتیاز، یا برای تعیین تعداد دفعاتی که یک حلقه باید اجرا شود عالی هستند. بلوک های داده به رنگ نارنجی برای متغیرها و قهوه ای نارنجی برای لیست ها هستند.

بلوک های داده پس از ایجاد یک متغیر، تعدادی بلوک متغیر دستورات برنامه اسکرچ را مشاهده خواهید کرد:بلوک هایی برای تنظیم مقدار متغیر خود و تغییر آن. بلوک هایی برای نمایش و پنهان کردن متغیر شما. 

  • ۰۱/۰۲/۱۸
  • javad salehi

دستورات برنامه اسکرچ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی