یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

برنامه نویسی کودکان6

مؤسسات آموزشی پیشرو این را تأیید می کنند. برنامه نویسی کودکان نمونه‌ای از آن زبان برنامه‌نویسی Snap! است که به شدت تحت تأثیر اسکرچ است و برای آموزش دوره مقدماتی زیبایی و لذت محاسبات در علوم کامپیوتر (CS) برای دانشجویان غیر CS در دانشگاه برکلی استفاده شده است. بنابراین، Scratch در مراکز بعد از مدرسه، مدارس و کالج ها بسیار محبوب است.

علاوه بر این، دارای یک جامعه آنلاین بسیار تعاملی است که در آن افراد آثار هنری و بازی های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. آمار انجمن در وب‌سایت رسمی اسکرچ بیان می‌کند که بیش از 35 میلیون پروژه تا اکتبر 2018 به اشتراک گذاشته شده است. این یک انتخاب ایده‌آل برای کودکان کوچک‌تر است، زیرا بچه‌ها می‌توانند انیمیشن، داستان‌های تعاملی، هنر یا موسیقی را با استفاده از توالی، ورودی، خروجی، شاخه‌بندی، ایجاد کنند. حلقه و متغیرهای زیر Scratch.

2. پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی است که برنامه نویسی کودکان بسیار شبیه به گفتار عادی است. نیازی نیست نظرات زیادی به کد اضافه کنید زیرا کد پایتون - اگر به خوبی نوشته شود - می تواند بدون کامنت اضافی کار را انجام دهد. این نزدیکترین به انگلیسی است و بنابراین اصلاً ترسناک نیست. در واقع، با پایتون می توان پروژه ها را فقط با انجام برنامه نویسی تابعی ساخت. این بدان معناست که در ابتدا نیازی به استفاده از اشیاء و کلاس‌ها نیست، که باعث می‌شود هیچ جا به اندازه سایر زبان‌های برنامه‌نویسی برای مبتدیان طاقت‌فرسا نباشد. بنابراین اگر می‌خواهید بچه‌هایتان کدنویسی را بیاموزند،

پایتون یک نقطه شروع عالی است زیرا به کودک شما یک درک اولیه از نحوه عملکرد برنامه‌نویسی را ارائه می‌دهد. با پایتون، دانش آموزان می توانند ایده های برنامه نویسی را توسعه دهند و سپس این ایده ها را به دستورالعمل هایی تبدیل کنند که ماشین بتواند تفسیر کند. این یک زبان برنامه نویسی آسان برای یادگیری است، زیرا چندین قابلیت برنامه نویسی کودکان رایج که برنامه نویسان به آن نیاز دارند قبلاً در این زبان برنامه نویسی تعبیه شده است.

در واقع، پایتون ساختارهایی را ارائه می دهد که برنامه نویسی واضح را در مقیاس های کوچک و بزرگ امکان پذیر می کند. همچنین دارای سیستم نوع پویا و مدیریت خودکار حافظه است. این برنامه از الگوهای برنامه نویسی متعدد، از جمله شی گرا، امری، عملکردی و رویه ای پشتیبانی می کند و دارای یک کتابخانه استاندارد بزرگ و جامع است.

به علاوه مفسرهای پایتون برای بسیاری از سیستم عامل ها در ایرانیان سایبر دسترس هستند. CPython، پیاده‌سازی مرجع پایتون، یک نرم‌افزار منبع باز است و مانند بسیاری از پیاده‌سازی‌های پایتون، یک مدل توسعه مبتنی بر جامعه دارد. با استفاده از پایتون، با تحقیق ساده می توان به چیزهای زیادی دست یافتg و با استفاده از کتابخانه های هسته پایتون.

جای تعجب نیست که ببینیم این برنامه نویسی کودکان زبان محبوب ترین زبان برنامه نویسی است و توسط شرکت ها و استارت آپ های پیشرو در سراسر جهان استفاده می شود. در واقع، زبان چند منظوره پایتون امروزه در زمینه‌های علم داده، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، توسعه وب، اینترنت اشیا (IoT) و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اطلاعات بیشتر به https://www.python.org/ مراجعه کنید.

3. زبان نشانه گذاری فرامتن (HTML) / برگه های سبک آبشاری (CSS)

یادگیری HTML / CSS مطمئناً راه خوبی برای آشنایی با برنامه نویسی است زیرا به دانش آموز احساس موفقیت در یادگیری زبان هایی می دهد که بخش مهمی از اکثر مفاهیم برنامه نویسی (همراه با جاوا اسکریپت) را تشکیل می دهند. یادگیری و استفاده از هر دو آسان است و همچنین برای بچه هایی که می خواهند طراحی وب را دنبال کنند بسیار مفید هستند. به خاطر داشته باشید که تقریباً هر مرورگر از زبان HTML پشتیبانی می کند.

 این به طور پیش فرض در هر رایانه ای با سیستم عامل ویندوز است، برنامه نویسی کودکان بنابراین برای کار با این زبان برنامه نویسی نیازی به خرید نرم افزار اضافی ندارید. عناصر HTML با برچسب هایی که با استفاده از براکت های زاویه ای نوشته می شوند نشان داده می شوند. در عین حال، باید به این نکته اشاره کرد که HTML/CSS واقعاً مفاهیمی مانند حلقه یا انشعاب را به دانش‌آموز آموزش نمی‌دهد و بنابراین برای ساخت صفحات پویا ایده‌آل نیستند.

  • ۰۱/۰۲/۱۹
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی