یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

برنامه نویسی کودکان8

کنیدداده های ورودی را تایید کنید مساحت مسیر برنامه نویسی کودکان را پیدا کنید مساحت و مسیر در واحد را ضرب کنید خروجی هزینه کلپروژه روی صفحه نمایش هزینه کل CamelCase شبیه کوهان یک شتر است.

توجه داشته باشید که ما کلمات را با هم شکستیم. این CamelCase نامیده می شود. در برخی از زبان های برنامه نویسی از جمله جاوا اسکریپت بسیار رایج است.

اکنون اجازه دهید ورودی ها و خروجی ها را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم. ما می خواهیم نوع داده و دقت هر مورد را بدانیم.

ماژول: "هزینه کل پروژه را بیابید"نوع داده برنامه نویسی کودکان ورودی نکات محدودیت پهنای تخت گل واقعی سه رقم اعشاربر حسب مترطول تخت گل واقعی سه رقم اعشارتمام عرض واقعی سه رقم اعشارتمام طول واقعی سه رقم اعشارهزینه در واحد واقعی دو رقم اعشاربسته به واحد پولی ممکن است یک یا دو رقم اعشار باشد نوع داده ورودی نکات محدودیت هزینه کل واقعی1-2 رقم اعشار

بسته به واحد پولی ممکن است یک یا دو رقم اعشار باشد

اعلامیه ها

اگرچه الگوریتم‌ها مختص هیچ زبانی نیستند، اما برنامه نویسی کودکان ممکن است مشتاق باشید آنچه را که ما یاد گرفته‌ایم امتحان کنید. بنابراین، ما به شما یک انتخاب بین پاسکال و جاوا اسکریپت می دهیم.

پاسکال یک زبان برنامه نویسی رویه ای است. پاسکال یک زبان کامپایل شده است و برای استفاده از آن باید از یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) برای نوشتن کد و یک کامپایلر برای تبدیل کد به یک زبان سطح پایین برای تفسیر کامپیوتر استفاده کنید. نمونه‌هایی از Pascal IDE‌ها DevPascal و Lazarus هستند که هر دو از کامپایلر FreePascal استفاده می‌کنند. در اینجا یک برنامه پاسکال به نظر می رسد:

جاوا اسکریپت یک زبان مبتنی بر نمونه اولیه است که برای صفحات ایرانیان سایبر وب استفاده می شود، اگرچه ما فقط از ویژگی های رویه ای آن در این کتاب استفاده خواهیم کرد زیرا بحث دقیق در مورد برنامه نویسی مبتنی بر نمونه اولیه خارج از محدوده است. برای استفاده از جاوا اسکریپت، موارد زیر را در Notepad کپی کنید و آن را به عنوان myPage.html ذخیره کنید:

سپس فایل را در یک مرورگر وب مورد نظر خود (Chrome، Internet Explorer، Firefox، Safari یا Opera) باز کنید. [توجه: کد محصور شده در < و > تگ های HTML هستند. HTML یک برنامه نویسی کودکان زبان نشانه گذاری برای نمایش محتوا در مرورگر وب است. این یک زبان برنامه نویسی نیست.]

در برنامه های نمونه بالا، دو اعلان یکی برای یک متغیر و دیگری برای یک ثابت نوشتیم. یک اعلامیه باید شامل یک شناسه باشد. بسته به زبان، ممکن است شامل تایپ و مقداردهی اولیه قوی نیز باشد. برای درک بهتر این مفهوم، بیایید نگاهی به نحوه اعلان یا متغیر کردن مجدد داشته باشیم.

در کد پاسکال خود، ابتدا شناسه، سپس کولون و سپس نوع داده: عدد صحیح را تایپ کردیم. در نهایت، یک علامت مساوی و یک حرف برای نشان دادن مقدار ثابت قرار می دهیم. ما اعلامیه را با نقطه ویرگول خاتمه دادیم. به این شکل بود:

در کد جاوا اسکریپت ما ابتدا کلمه کلیدی 'var' و سپس شناسه را تایپ کردیم. سپس یک علامت مساوی و یک حرف که مقدار ثابت را نشان می دهد قرار می دهیم. ما اعلامیه را با نقطه ویرگول خاتمه دادیم. به این شکل بود:

هیچ اعلان نوع در کد جاوا اسکریپت ما وجود نداشت. این به این برنامه نویسی کودکان دلیل است که مرورگر برای ما تصمیم می گیرد که از چه نوع داده ای استفاده کند. ما در موقعیتی نیستیم که آن را تغییر دهیم. اما در کد پاسکال ما به کامپایلر به صراحت می گوییم که می خواهیم ثابت یک عدد صحیح باشد. بنابراین گفته می شود که پاسکال یک زبان با تایپ قوی و جاوا اسکریپت یک زبان با تایپ ضعیف است. پس از آن، مقداری را به ثابت نسبت می دهیم و به آن مقداردهی اولیه می گویند.

  • ۰۱/۰۲/۲۴
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی