یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

اسکرچ جونیور2

حال، دسته صدا را انتخاب کنید اسکرچ جونیور و فرمان Play drum [عدد] را با ضربات [عدد] بکشید، روی آیتم Control کلیک کنید و فرمان Repeat [تعداد] را بارها بکشید تا تکرار دستورات اضافه شده قبلی را تنظیم کنید. در نهایت، دسته Situations را انتخاب کرده و دستور When the space is pressed در بالای لیست فرمان را وارد کنید. برای مشاهده نتیجه، کلید فاصله را روی صفحه کلید خود فشار دهید.

باید بدانید که می توانید آنچه را که به تازگی توضیح داده شده است برای هر اسپرایت اضافه شده و همچنین پس زمینه اعمال شده روی صحنه تکرار کنید. علاوه بر این، می‌توانید موسیقی و صداهای پس‌زمینه اضافه کنید یا با ضبط مستقیم آن از میکروفون خود، دیالوگ را وارد کنید. برای ادامه، تب Sounds را انتخاب کنید و روی Choose a sound from the library (نماد مگافون) کلیک کنید یا گزینه Record a new sound (آیکون میکروفون) را انتخاب کنید تا آن را در زمان واقعی ضبط کنید.

 

برای ذخیره پروژه در کتابخانه آنلاین اسکرچ جونیور اکانت Scratch خود، ابتدا نام را در قسمت متنی که Untitled خوانده می شود وارد کنید، سپس روی آیتم File کلیک کنید و از منوی ظاهر شده گزینه Save now را انتخاب کنید. برای مشاهده پروژه های ذخیره شده خود، روی نماد پوشه در بالا سمت راست در کنار نام خود کلیک کنید و دکمه Look inside را برای پروژه مورد علاقه خود فشار دهید.

 

از طرف دیگر، اگر می خواهید ساخته خود را در رایانه خود بارگیری کنید، روی گزینه File and Download در رایانه خود کلیک کنید، در غیر این صورت گزینه Record and export a video را برای دانلود ویدیوی انیمیشن ساخته شده انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار Scratch، به صفحه اصلی سرویس متصل شوید و روی موارد کلیک کنید آموزش نحوه ایجاد یک پروژه در Scratch برای ایجاد یک پروژه هدایت شده جدید و برای ایرانیان سایبر دسترسی به پروژه های "شروع به کار" برای دسترسی به موارد آماده استفاده کنید. پروژه ها و "مطالعه آنها" دستورات استفاده شده.

از Scratch به صورت آفلاین اسکرچ جونیور استفاده کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، برای ایجاد پروژه ها در Scratch باید اتصال اینترنت داشته باشید. با این حال، با دانلود نرم افزار رایگان سازگار برای ویندوز و macOS، می شودمی توانید از Scratch به صورت آفلاین استفاده کنید.

قبل از اینکه بتوانید ویرایشگر آفلاین Scratch را دانلود کنید، باید زمان اجرا Adobe AIR 20 را دانلود و نصب کنید که برای عملکرد صحیح Scratch مفید است. سپس به وب سایت Adobe متصل شوید، روی دکمه Download now کلیک کنید و منتظر دانلود باشید.

اکنون، اگر رایانه شخصی ویندوزی دارید اسکرچ جونیور ، روی فایل AdobeAIRInsaller.exe که به تازگی دانلود کرده اید دوبار کلیک کنید و دکمه های Run، Update و Accept را فشار دهید. چند لحظه صبر کنید و روی دکمه Finish کلیک کنید تا نصب کامل شود. از طرف دیگر، اگر مک دارید، بسته dmg را باز کنید، روی نماد Adobe AIR دوبار کلیک کنید و دکمه Open را فشار دهید. سپس بر روی دکمه Update کلیک کنید، رمز عبور مک خود را وارد کنید (همان رمزی که برای دسترسی به سیستم استفاده می کنید) و دکمه Install assistant را فشار دهید تا نصب Adobe AIR شروع شود. چند لحظه صبر کنید و تمام.

پس از دانلود و نصب Adobe AIR 20، به وب سایت رسمی Scratch متصل شده و بر روی آیتم Offline Editor در پایین صفحه زیر گزینه Support کلیک کنید. در صفحه جدید باز شده بر روی آیتم Download برای سیستم عامل نصب شده بر روی کامپیوتر خود کلیک کنید و منتظر بمانید تا فایل های نصبی Scratch دانلود شوند.

اکنون، اگر رایانه شخصی ویندوزی دارید، روی اسکرچ جونیور فایل Scratch- [version] .exe دوبار کلیک کنید، دکمه‌های Run و Continue را فشار دهید و منتظر بمانید تا نصب کامل شود، سپس روی دکمه Finish کلیک کنید تا پنجره بسته شود و برنامه شروع شود. اگر از مک استفاده می کنید، بسته dmg را که به تازگی دانلود کرده اید باز کنید، روی نماد Scratch دوبار کلیک کنید و دکمه Open را فشار دهید. سپس بر روی دکمه Continue کلیک کنید، منتظر بمانید تا نصب کامل شود و دکمه Finish را فشار دهید. برای روش دقیق، می توانید راهنمای من در مورد نحوه دانلود Scracth را بخوانید.

  • ۰۱/۰۲/۲۹
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی