یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

دانش‌آموزان اولین برنامه خود را می‌سازند:  معرفی اپ اینونتور من رویایی دارم (45-1:15)دانش آموزان را در اسرع وقت بسازید و کاوش کنند. دو راه برای ارائه اولین تجربه وجود دارد:

معلم هر مرحله را نمایش می دهد و دانش آموزان نیز آن را دنبال می کنند.دانش‌آموزان از آموزش نوشتاری/ویدئویی استفاده می‌کنند و معلم فقط در صورت نیاز به تسهیل و دموها کمک می‌کند.

کلید این درس اول این است که چگونه دانش آموزان برنامه های خود را روی یک دستگاه یا شبیه ساز آزمایش می کنند. ممکن است بخواهید این بخش را نشان دهید، حتی اگر هر بخش از برنامه را نشان ندهید.اجازه بدهید یا از دانش‌آموزان بخواهید که آموزش «من رویایی دارم» را باز کنند/دانلود کنند.همچنین می توانید دانش آموزان را به آموزش تصویری نیز ارجاع دهید.3. دانش آموزان نمونه کار خود را ایجاد می کنند و "من یک رویا دارم" را اضافه می کنند (30)

از دانش‌آموزان بخواهید یک نمونه کار وب ایجاد معرفی اپ اینونتور کنند که در آن همه کار خود را منتشر کنند، از جمله برنامه‌های آموزشی مانند «I Have a Dream» و پروژه‌های خلاقانه‌تر. آنها را طی کنید:ایجاد یک سایت Google Site (یا سایت دیگر) با یک نمایه سادهدانلود (ساخت) یک فایل apk. از برنامه App Inventor "I Have a Dream" آنها.

ایجاد صفحه برنامه برای "I Have a Dream" و پیوست کردن فایل apk. به آن. صفحه باید دارای عنوان، توضیحات، اسکرین شات و کد QR برای برنامه باشد.

ایجاد یک کد QR برای فایل apk. تحت وب، با استفاده از سرویسی مانند qrcode.kaywa.com، سپس قرار دادن آن کد QR در صفحه برنامه نمونه کارها.

دستورالعمل های ایجاد یک نمونه کار سایت های گوگل.دستورالعمل ایرانیان سایبر ایجاد صفحه برنامه4. تکالیفآ. از دانش‌آموزان بخواهید بخش‌های آموزشی زیر را بخوانند/مشاهده کنند:

از دانش آموزان بخواهید چند مقاله جالب در مورد معرفی اپ اینونتور ساخت اپلیکیشن، کدنویسی و App Inventor بخوانند. در اینجا لیستی از مقالات آمده است:. در اینجا برخی از سوالات بحث بر اساس آن مقالات وجود دارد:

(مقالات لوهر، آبلسون) وقتی هال آبلسون می‌گوید، "هدف این است که مردم را قادر به تبدیل شدن به خالق، نه فقط مصرف‌کننده، در این دنیای تلفن همراه کنیم" به چه معناست؟ رسیدن به این هدف از چه راه هایی به جهان کمک می کند؟

(مقاله تامپسون) این نقل قول از کلایو تامپسون را در نظر بگیرید:

«نرم افزار، به هر حال، تقریباً بر هر کاری که ما انجام می دهیم تأثیر می گذارد. هر مشکل بزرگی را انتخاب کنید - گرم شدن کره زمین، مراقبت های بهداشتی، یا در مورد فینگان، ایمنی بزرگراه ها - و نرم افزار هوشمند بخشی از راه حل است. با این حال، تنها تعداد کمی از مردم به یادگیری کد نویسی فکر می کنند، به این معنی که ما از خلاقیت بخش بزرگی از جامعه استفاده نمی کنیم.

به نظر شما چرا جامعه از خلاقیت بخش بزرگی از جامعه استفاده نکرده است؟ از نظر توسعه نرم افزار؟

(همه مقالات) App Inventor چگونه به خلاقیت معرفی اپ اینونتور گروه وسیع تری از افراد کمک می کند؟ برنامه های جالبی که با App Inventor ساخته شده اند کدامند؟

(مقاله لوکادیس، دیگران) چرا اندروید به جای آیفون به عنوان پلتفرم App Inventor انتخاب شد؟

(مقالات شیرکی، آبلسون) نرم افزار مستقر چیست؟ آیا می توانید دنیایی را تصور کنید که در آن افراد عادی نرم افزارهای شخصی را برای گوشی ها و تبلت های خود بسازند؟

(فیلم ها) آیا فکر می کنید App Inventor می تواند به جوانان کمک کند تا مهارت های نرم افزاری را بیاموزند که به خلاقیت آنها کمک کند؟ STEM چیست؟ App Inventor چگونه به آموزش دانش آموزان دبیرستانی کمک می کند؟ مروری کوتاه و معرفی App Inventor با استفاده از متن و تصاویر

چگونه شروع کنم؟ راهنمای راه اندازی| راهنمای شروع یک  اپ اینونتور راهنمای مفید در مورد نحوه تنظیم دستگاه و رایانه برای استفاده از MIT App Inventor و راهنمای نحوه درک اجزا، بلوک ها و مفاهیم مختلف.

  • ۰۱/۰۳/۰۹
  • javad salehi

معرفی اپ اینونتور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی