یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

مهم است که از فرزندتان بپرسید که چرا به کدنویسی آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان علاقه دارد تا بفهمد از کجا شروع کند. به عنوان مثال، اگر آنها دوست دارند خلاق باشند، منابعی که شامل ایجاد بازی می شود ممکن است محل خوبی برای شروع باشد.

کدنویسی نه تنها علم کامپیوتر را در بر می گیرد، بلکه حل مسئله، همکاری، تفکر محاسباتی و نوآوری را نیز افزایش می دهد. با درک علاقه فرزندتان به یک یا چند مورد از آن جنبه ها، می توانید نقطه شروع عالی برای برنامه درسی برنامه نویسی او بیابید.

منابع و برنامه های آنلاین برنامه نویسی برای کودکان

عناصر زیادی از کدنویسی وجود دارد که برای درک مفهوم به عنوان یک کل باید یاد گرفت. به طور کلی ابتدا باید منطق برنامه نویسی و سپس زبان های برنامه نویسی خاص و در نهایت برنامه نویسی سخت افزار و نرم افزار را یاد بگیرید. با یادگیری کدنویسی به این روش، ابتدا می توانید اصول کدنویسی را قبل از اجرای تمرین ها درک کنید. آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان خوشبختانه، منابع و برنامه‌های کدنویسی آنلاین زیادی برای آموزش این درس‌های کدنویسی مبتدی وجود دارد که برخی از آنها رایگان هستند.

منطق برنامه نویسی منطق برنامه نویسی یک مفهوم اساسی است که شامل انجام عملیات منطقی بر روی داده های سخت است. به طور معمول، یک زبان برنامه نویسی نحو خاص خود را دارد تا نحوه چیدمان کلمات و نمادها را برای تشکیل یک برنامه در کنار هم قرار دهد. با درک جریان و منطق در کد، کودکان می توانند مفاهیم اساسی را درک کنند و به بخش های فنی تر کدنویسی بروند.

منابع یادگیری منطق برنامه نویسی عبارتند از:Move the Turtle: این برنامه مهارت های برنامه نویسی را به کودکان پنج ساله آموزش می دهد. با انجام وظایف مختلف، کودکان می توانند نحوه برنامه ریزی عملیات ایرانیان سایبر پیچیده و همچنین اجرای خلاقیت و گرافیک را بیاموزند. این برنامه با قیمت 3.99 دلار در آیفون و آیپد موجود است.

Robo Logic: این برنامه به بچه ها آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان اجازه می دهد تا حرکات ربات را با کشیدن دستورات به حافظه ربات برنامه ریزی کنند. برای پیشروی باید تمام کادرهای مشخص شده را فعال کنید. این برنامه با قیمت 0.99 دلار در آیفون موجود است.

آکادمی لاک پشت: این وب سایت به بچه ها کمک می کند برنامه نویسی را به روشی سرگرم کننده و آسان یاد بگیرند. این در بسیاری از زبان ها موجود است و کاملا رایگان است. والدین می توانند دانش آموزان فردی را در خانه ثبت نام کنند یا معلمان می توانند دانش آموزان خود را به عنوان یک کلاس انبوه اضافه کنند.

آلیس: این سایت نگاهی مبتدی به انیمیشن ها، روایت های تعاملی و بازی های سه بعدی دارد. این یک سایت برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است که مهارت های تفکر منطقی و محاسباتی را آموزش می دهد. Alice می تواند توسط معلمان و والدین به عنوان یک ابزار رایگان برای همه کسانی که می خواهند کدنویسی را یاد بگیرند استفاده شود.

Cargo-Bot: این برنامه یک بازی پازلی است که در آن بازیکنان به یک ربات نحوه حرکت جعبه ها را آموزش می دهند. این توسط Codea توسعه یافته است و به عنوان یک برنامه رایگان برای iPad در دسترس است.

بلوک های بصری یک بلوک در برنامه نویسی کامپیوتر آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان یک ساختار واژگانی از کد منبع استt با هم گروه بندی می شود. بلوک ها می توانند حاوی یک یا چند عبارت باشند و برای برنامه نویسی ساختاریافته اساسی هستند. بلوک‌های بصری به کودکان اجازه می‌دهند زبان کد را ببینند، دستورالعمل‌ها را بفهمند و بلوک‌ها را بر اساس آن قرار دهند. در زیر منابعی وجود دارد که در بلوک های بصری برای کودکان کوچکتر و مبتدیان تخصص دارند.

Tynker: این سایت به کودکان اجازه می دهد تا به صورت بصری با بلوک های کد کار کنند تا انیمیشن بسازند. این کاربر را از طریق دوره های تعاملی یا در رایانه یا رایانه لوحی راهنمایی می کند. والدین می توانند از بین سه بسته قیمت متفاوت انتخاب کنند در حالی که معلمان می توانند یک پیشنهاد رایگان برای طرح K-8 دریافت کنند.

Hopscotch: این برنامه به بچه های هشت تا 14 سال اجازه می دهد تا بازی بسازند، نقاشی ها را متحرک کنند و برنامه های مختلف بسازند. آنها می توانند آثار خود را به صورت آنلاین منتشر کنند تا با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند، و همچنین با جامعه ای از دیگر برنامه نویسان کودک تعامل داشته باشند و الهام بگیرند. در حال حاضر، Hopscotch برای آموزش برنامه نویسی مربیان رایگان است و در iPad و iPhone در دسترس است.

زبان های برنامه نویسی خاص

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی