یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

پایتون یک زبان برنامه نویسی عمومی، پویا، آموزش کدنویسی پایتون سطح بالا و تفسیر شده است. از رویکرد برنامه نویسی شی گرا برای توسعه برنامه ها پشتیبانی می کند. یادگیری آن ساده و آسان است و بسیاری از ساختارهای داده سطح بالا را ارائه می دهد.

Python آسان برای یادگیری است، اما زبان برنامه نویسی قدرتمند و همه کاره است، که آن را برای توسعه برنامه جذاب می کند.

نحو و تایپ پویا پایتون با ماهیت تفسیری آن، آن را به زبانی ایده آل برای اسکریپت نویسی و توسعه سریع اپلیکیشن تبدیل کرده است.

پایتون از الگوهای برنامه نویسی متعدد، از جمله سبک های برنامه نویسی شی گرا، امری و تابعی یا رویه ای پشتیبانی می کند.

پایتون برای کار در زمینه خاصی مانند برنامه نویسی وب در نظر گرفته نشده است. به همین دلیل است که به عنوان زبان برنامه نویسی چند منظوره شناخته می شود زیرا می تواند با وب، سازمانی، 3D CAD و غیره استفاده شود.

ما نیازی به استفاده از انواع داده برای اعلام متغیر آموزش کدنویسی پایتون نداریم زیرا به صورت پویا تایپ می شود بنابراین می توانیم a=10 را برای اختصاص یک مقدار صحیح به یک متغیر عدد صحیح بنویسیم.

پایتون توسعه و اشکال زدایی را سریع می کند زیرا هیچ مرحله کامپایل در توسعه پایتون وجود ندارد و چرخه ویرایش-تست-اشکال بسیار سریع است.

پایتون 2 در مقابل پایتون 3

در اکثر زبان های برنامه نویسی، هر زمان که نسخه جدیدی منتشر می شود، از ویژگی ها و نحو نسخه موجود زبان پشتیبانی می کند، بنابراین جابجایی پروژه ها در نسخه جدیدتر آسان تر است. با این حال، در مورد پایتون، دو نسخه Python 2 و Python 3 بسیار متفاوت از یکدیگر هستند.

لیستی از تفاوت های پایتون 2 و پایتون 3 در زیر آورده شده ایرانیان سایبر است:پایتون 2 از چاپ به عنوان یک دستور استفاده می کند و به عنوان چاپ "چیزی" برای چاپ تعدادی رشته در کنسول استفاده می کند. از آموزش کدنویسی پایتون طرف دیگر، پایتون 3 از چاپ به عنوان یک تابع استفاده می کند و به عنوان چاپ ("چیزی") برای چاپ چیزی روی کنسول استفاده می شود.

پایتون 2 از تابع raw_input() برای پذیرش ورودی کاربر استفاده می کند. رشته ای را برمی گرداند که نشان دهنده مقدار است که توسط کاربر تایپ شده است. برای تبدیل آن به عدد صحیح، باید از تابع int() در پایتون استفاده کنیم. از سوی دیگر، پایتون 3 از تابع input() استفاده می کند که به طور خودکار نوع ورودی وارد شده توسط کاربر را تفسیر می کند. با این حال، می‌توانیم این مقدار را با استفاده از توابع اولیه (int()، str() و غیره به هر نوع دیگری وارد کنیم.

در Python 2، نوع رشته ضمنی ASCII است، در حالی که، در Python 3، نوع رشته ضمنی Unicode است.

پایتون 3 حاوی تابع xrange() پایتون 2 نیست. xrange() گونه‌ای از تابع range() است که یک شی xrange را برمی‌گرداند که شبیه به جاوا iterator کار می‌کند. range() لیستی را برمی گرداند، به عنوان مثال محدوده تابع (0,3) شامل 0، 1، 2 است.

همچنین یک تغییر کوچک در Exception Handling در Python 3 ایجاد شده است. این یک کلمه کلیدی را تعریف می کند که لازم است استفاده شود. در بخش Exception handling آموزش آموزش کدنویسی پایتون برنامه نویسی Python به آن خواهیم پرداخت.

برنامه جاوا در مقابل پایتون

برخلاف سایر زبان های برنامه نویسی، پایتون امکان اجرای کد را با استفاده از چند خط فراهم می کند. به عنوان مثال - فرض کنید می خواهیم برنامه "Hello World" را در جاوا چاپ کنیم. چاپ آن سه خط طول می کشد.

برنامه پایتون از طرف دیگر، ما می توانیم این کار را با استفاده از یک دستور در پایتون انجام دهیم.

چاپ ("سلام جهان")هر دو برنامه نتیجه یکسانی را چاپ کدنویسی پایتون خواهند کرد، اما بدون استفاده از نقطه ویرگول یا پرانتزهای فرفری در پایتون فقط یک عبارت را می‌گیرد.

  • ۰۱/۰۳/۳۱
  • javad salehi

آموزش کدنویسی پایتون

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی