یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

اصول اولیه برنامه onekey اکنون  دستورات برنامه اسکرچ کامل شده است. دستور pen down برای اینکه sprite یک دنباله به جا بگذارد لازم است و بهتر است به کنترل پرچم سبز که باید برای شروع یک برنامه استفاده شود وصل می شود. برنامه را با دستور حرکت -60 برای فرمان Back متصل به کلید B (یا فلش رو به پایین) و یک چرخش -30 برای فرمان چپ متصل به کلید L (یا فلش چپ) کامل کنید.

مرحله نهایی تکمیل این برنامه به برنامه نویس جوان اجازه می دهد تا کمی خلاقیت داشته باشد. با انتخاب تب لباس و وارد کردن یک لباس جدید، لباس جن را می توان از بین طیف وسیعی از آثار هنری انتخاب کرد. از زبانه صداها می توان برای وارد کردن یا ضبط با میکروفون استفاده کرد. صدا را نامگذاری کنید و یک کنترل برای زمانی که کلید فاصله فشار داده می شود ایجاد کنید و یک صدای پخش را از بلوک های برنامه نویسی صداها وصل کنید. برای انتخاب صدای مورد نیاز از گزینه pop down (روی فلش کلیک کنید) استفاده کنید.

برنامه اکنون کامل شده است و می توان دستورات برنامه اسکرچ آن را در دیسک ذخیره کرد. دکمه یادداشت ها را انتخاب کنید تا توضیحات مختصری برای کاربر برنامه ارائه شود و در دیسک ذخیره شود. این پروژه همچنین می تواند بین همکلاسی ها به اشتراک گذاشته شود.

بهترین روش آموزشی ما این است که برنامه را خودتان یا با برنامه نویسان در حال تماشا یا با کل کلاس با یک تخته سفید تعاملی بسازید و سپس یک پروژه جدید را شروع کنید تا دانش آموز بتواند پروژه خود را از ابتدا ایجاد کند. یک پروژه یک کلید تکمیل شده برای مرجع در دسترس است. چگونه «بلوک‌ها» کدنویسی را برای بچه‌ها سرگرم‌کننده و تعاملی می‌کنند

 همانطور که قبلاً می دانید، مرورگر وب، سیستم عامل، برنامه ها و حتی وب سایتی که در حال خواندن این مقاله در آن هستید، همگی توسط کد پشتیبانی می شوند.

جای تعجب نیست که کدنویسی به عنوان یکی از مطلوب‌ترین مهارت‌هایی که والدین می‌خواهند فرزندانشان کسب کنند، در حال ظهور است. و مهمتر از آن، یادگیری کدنویسی در بین کودکان نیز به طور فزاینده ای محبوب می شود.

با این حال، هنوز سردرگمی زیادی دستورات برنامه اسکرچ بین والدین و ایرانیان سایبر فرزندان در مورد اینکه از کجا و چگونه شروع کنند وجود دارد. در این مقاله به تمام سوالات شما در مورد شروع برنامه نویسی برای کودکان پاسخ خواهیم داد.

بررسی کنید: 5 نکته ضروری در مورد کدنویسی برای کودکان

اگر مبتدی هستید، بهترین مکان برای شروع یادگیری کدنویسی استفاده از پلتفرم های کدنویسی مبتنی بر بلوک است. این پلتفرم‌های کدنویسی به کودکان کمک می‌کنند تا بدون نیاز به نوشتن کد، مفاهیم اولیه کدنویسی را سریع و آسان درک کنند. پلتفرم های کدگذاری مبتنی بر بلوک نیز فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و تعاملی می کنند.

کدگذاری مبتنی بر بلوک چیست؟کدگذاری مبتنی بر بلوک اساسی ترین شکل برنامه نویسی کامپیوتری است. به جای اینکه مجبور شوید کدنویسی را با خطوط متنی پیچیده و پیچیده کد شروع کنید، کدنویسی مبتنی بر بلوک یک راه عالی برای کمک به بچه ها برای یادگیری سریع اصول برنامه نویسی است.

در برنامه نویسی مبتنی بر بلوک، بچه ها از بلوک ه دستورات برنامه اسکرچ ای بصری برای ایجاد انیمیشن ها و بازی ها با استفاده از بلوک ها استفاده می کنند. پلتفرم‌ها به کودک این امکان را می‌دهند که با استفاده از یک رابط بصری، بلوک‌ها را به‌صورت متوالی بکشد و رها کند. هر کدام از بلوک ها یک قطعه کد هستند. بنابراین، اساسا، کودک در حال نوشتن کد بدون متن است. این به بچه ها کمک می کند تا مفاهیم اساسی و منطق مورد استفاده در برنامه نویسی را به سرعت درک کنند.

از آنجایی که هر یک از بلوک ها عملکرد یا دستور متفاوتی را انجام می دهند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را به ترتیب مرتب کنید و می توانید برنامه ای را که ایجاد کرده اید اجرا کنید. همچنین استفاده از بلوک ها تشخیص و رفع هر گونه خطا در برنامه را آسان می کند.

فرآیند بصری و تعاملی در برنامه نویسی مبتنی بر بلوک، یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر را به ویژه برای کودکان آسان تر و موثرتر می کند.

آیا کدنویسی مبتنی بر بلوک مفید است؟اهمیت برنامه نویسی مبتنی بر بلوک را نمی توان در مورد آشنایی کودک با برنامه نویسی یا برنامه نویسی اغراق کرد.

به عنوان یک زبان برنامه نویسی پایه، کدنویسی مبتنی دستورات اسکرچ بر بلوک به کودکان کمک می کند تا درک مفهومی از نحوه کار کدنویسی را در حین توسعه انیمیشن های جالب، گفتن داستان، یا ساختن بازی ها و غیره به دست آورند.

  • ۰۱/۰۴/۰۱
  • javad salehi

دستورات برنامه اسکرچ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی