یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

صفحه جن

در سمت راست پایین صفحه صفحه sprites قرار کلاس اسکرچ جونیور دارد که اسپرایت هایی را که در حال حاضر برای پروژه استفاده می شوند نشان می دهد. بسیاری از Sprites برای استفاده در پروژه‌ها در دسترس هستند، و کاربران همچنین می‌توانند اسپرایت‌های سفارشی خود را ایجاد کنند، اسپرایت‌ها را از منابع دیگر آپلود کنند یا اسپرایت‌های استاندارد را برای پروژه خود تغییر دهند. کاربران همچنین the در اینجا، که به همین ترتیب چندین گزینه استاندارد و همچنین گزینه آپلود یا ایجاد خود را ارائه می دهد.

پالت بلوک ها

در سمت چپ صفحه، برگه کد حاوی پالت بلوک‌ها، یک «جعبه ابزار» از کدهایی است که به‌عنوان بلوک‌های گرافیکی در دسته‌هایی مانند حرکت، رویدادها، کنترل، صداها و غیره دسته‌بندی شده‌اند. با انتخاب یک پس‌زمینه یا اسپرایت در صفحه sprites، کاربران می‌توانند این بلوک‌ها را بکشند و رها کنند، آنها را مانند آجرهای لگو وصل کنند تا خطوطی از دستورالعمل‌ها را برای آیتم انتخاب‌شده برای اجرای دستور ایجاد کنند. و Sounds فرصت دیگری برای سفارشی سازی می دهد زیرا کاربران می توانند فایل های صوتی خود را برای استفاده در پروژه های خود آپلود کنند.

این ناحیه خالی در سمت راست پالت بلوک ها است، جایی که بلوک های کد قرار می گیرند و به کد متصل می شوند. شکل بلوک‌ها نشان می‌دهد که آیا دو قطعه کد می‌توانند با هم کار کنند (در این صورت می‌توان آنها را به هم متصل کرد)، یک سیستم ضد خطا آسان برای برنامه‌نویسان جوان.

در نهایت، در سمت راست بالای صفحه، مرحله کلاس اسکرچ جونیور است - منطقه ای که برنامه در واقع با دستور اجرا می شود، جایی که پس زمینه و sprites نمایش داده می شوند، دستورالعمل های تعیین شده برای آنها را در ناحیه کد اجرا می کنند. این به بچه‌هایی که در Scratch برنامه‌نویسی می‌کنند اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را از طریق آزمون و خطا آزمایش و دوباره آزمایش کنند و در صورت لزوم تنظیم کنند.

برای اینکه این فرآیند حتی کاربر پسندتر شود، کاربران تازه کار می‌توانند از Scratch Cards استفاده کنند - نوعی فلش کارت با نمونه‌های کد برای کارهای اساسی (مانند چرخش یا تغییر اندازه) که کاربر ایرانیان سایبر  می‌تواند آن‌ها را در اقدامات بزرگ‌تر و پیچیده‌تر ترکیب کند.

به طور خلاصه، Scratch یک رابط ساده مبتنی بر بصری ارائه می‌کند تا به بچه‌ها کمک کند تا با مونتاژ بخش‌های کد برای ایجاد برنامه‌هایی برای استفاده‌هایی که می‌توانند تصور کنند، آزمایش کنند. و کلاس اسکرچ جونیور در حالی که برای کودکان طراحی شده است، Scratch توسط بزرگسالان نیز استفاده می شود، و به ویژه در آموزش محبوب است - دوره مقدماتی علوم کامپیوتر CS50 هاروارد حتی از آن استفاده می کند!

اما این چیزی بیش از یک ابزار برنامه نویسی است. Scratch همچنین یک انجمن آنلاین است که به اعضا امکان می دهد پروژه های خود را به اشتراک بگذارند، بازخورد بدهند و دریافت کنند و با هم همکاری کنند. این انجمن توسط آزمایشگاه رسانه MIT نظارت می شود تا اطمینان حاصل شود که تجربه ای مثبت و مناسب برای همه کاربران است.

اسکرچ جونیور چیست؟

Scratch Jr با الهام از Scratch یک زبان برنامه نویسی ساده شده است که برای سنین 5 تا 7 سال طراحی شده است، که ممکن است مهارت های خواندن و ریاضی آن به اندازه کافی برای استفاده از Scratch پیشرفته نباشد. Scratch Jr که با همان هدف آموزش نه تنها مهارت‌های کدنویسی، بلکه مهارت‌های خلاقیت و استدلال سیستماتیک ساخته شده است، از یک رابط بصری ابتدایی‌تر استفاده می‌کند تا به این کاربران جوان اجازه دهد پروژه‌های خود را ایجاد کنند. در دسترس کلاس اسکرچ جونیور برای IOS، Android و Chromebook به عنوان یک برنامه رایگان، کاربران همچنین می توانند نسخه منبع باز ایجاد شده توسط انجمن را برای اجرا در Mac و Windows پیدا کنند.

رابط Scratch Jr فقط دارای مرحله در صفحه مرکزی است، با پالت بلوک های زیر به شکل یک نوار فرمان که مجموعه ای از گزینه های کد را از گزینه های Scratch ارائه می دهد. از آنجایی که محدوده سنی مورد نظر آن ممکن است مهارت‌های خواندن محدودی داشته باشد، بلوک‌های کد گرافیکی در Scratch Jr نمادهایی فقط تصویری و بدون متن هستند. در زیر پالت بلوک ها، ناحیه کد قرار اسکرچ جونیور دارد، جایی که کاربران بلوک های کد را می کشند و رها می کنند تا زنجیره ایجاد کنند. Sprites در حال استفاده برای

  • ۰۱/۰۴/۰۲
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی