یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

الگوریتم‌ها عمدتاً برای برنامه‌های ریاضی و کامپیوتری الگوریتم و فلوچارت به زبان ساده استفاده می‌شوند، در حالی که فلوچارت‌ها را می‌توان برای توصیف انواع فرآیندها استفاده کرد: تجاری، آموزشی، شخصی و الگوریتم‌ها. بنابراین فلوچارت ها اغلب به عنوان ابزار برنامه ریزی برنامه برای سازماندهی گام به گام فرآیند برنامه به صورت بصری استفاده می شوند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

مثال 1: چاپ 1 تا 20:الگوریتم:مرحله 1: X را به صورت 0 مقداردهی کنید،رحله 2: X را 1 افزایش دهید،رحله 3: چاپ X،مرحله 4: اگر X کمتر از 20 است، به مرحله 2 برگردید.فلوچارت:الگوریتم فلوچارت مثال 2: تبدیل دما از فارنهایت () به سلسیوس ()

الگوریتم:مرحله 1: خواندن دما بر حسب فارنهایت،مرحله 2: محاسبه دما با فرمول C=5/9*(F-32)،مرحله 3: چاپ C.فلوچارت:الگوریتم فلوچارت 2مثال 3: تعیین اینکه آیا دانش آموز در امتحان موفق شده است یا خیر:

الگوریتم:مرحله 1: نمرات ورودی 4 درس M1، M2، M3 و M4،مرحله 2: محاسبه میانگین نمره با فرمول Grade=(M1+M2+M3+M4)/4"مرحله 3: اگر الگوریتم و فلوچارت به زبان ساده میانگین نمره کمتر از 60 است، "FAIL" را چاپ کنید، در غیر این صورت "PASS" را چاپ کنید.

فلوچارت:الگوریتم فلوچارت مثال 4قسمت ششم: نتیجه گیری

از مطالب فوق می توان به این نتیجه رسید که فلوچارت نمایش تصویری یک الگوریتم است، یک الگوریتم را می توان از طریق یک فلوچارت بیان و تحلیل کرد. یک الگوریتم هر مرحله از رسیدن به راه حل نهایی را به شما نشان می دهد، در حالی که یک فلوچارت نحوه انجام فرآیند را با اتصال هر مرحله به شما نشان می دهد. یک الگوریتم عمدتاً از کلمات برای توصیف مراحل استفاده می کند در حالی که می توانید یک فلوچارت با نمادهای فلوچارت ایجاد کنید تا فرآیند منطقی تر شود. نمونه هایی ایرانیان سایبر از الگوریتم ها در برنامه نویسی

یک الگوریتم برای اضافه کردن دو عدد وارد شده توسط کاربر بنویسید. مرحله 1: شروع مرحله 2: متغیرهای num1، num2 و sum را اعلام کنید. مرحله 3: مقادیر num1 و num2 را الگوریتم و فلوچارت به زبان ساده بخوانید. مرحله 4: num1 و num2 را اضافه کنید و نتیجه را به sum اختصاص دهید. sum←num1+num2 مرحله 5: نمایش جمع مرحله 6: توقف

الگوریتمی بنویسید تا از بین سه عدد مختلف وارد شده توسط کاربر، بزرگترین را پیدا کند. مرحله 1: شروع مرحله 2: متغیرهای a،b و c را اعلام کنید. مرحله 3: متغیرهای a،b و c را بخوانید. مرحله 4: اگر a>b اگر a>c نمایش a بزرگترین عدد است. Else Display c بزرگترین عدد است. در غیر این صورت اگر b>c نمایش b بزرگترین عدد است. نمایشگر c بزرگترین عدد است. مرحله 5: توقف

مزایای الگوریتم

این یک نمایش مرحله ای از یک راه حل برای یک مشکل است که درک آن را آسان می کند.یک الگوریتم از یک روش مشخص استفاده می کند.این به هیچ زبان برنامه نویسی وابسته نیست، الگوریتم و فلوچارت به زبان ساده بنابراین برای هر کسی حتی بدون دانش برنامه نویسی آسان است.

هر مرحله در یک الگوریتم دنباله منطقی خاص خود را دارد، بنابراین اشکال زدایی آن آسان است.

با استفاده از الگوریتم، مسئله به قطعات یا مراحل کوچک‌تر تقسیم می‌شود، بنابراین تبدیل آن به یک برنامه واقعی برای برنامه‌نویس آسان‌تر است.

معایب الگوریتمالگوریتم نوشتن زمان زیادی می برد.الگوریتم یک برنامه کامپیوتری نیست، بلکه مفهومی است که یک برنامه چگونه باید باشد.

فلوچارت -> فلوچارت نوعی نمودار است که نشان دهنده یک الگوریتم، گردش کار یا فرآیند است. فلوچارت مراحل را به صورت جعبه در انواع مختلف نشان می دهد و ترتیب آنها را با اتصال جعبه ها با فلش نشان می دهد. فلوچارت ها در تجزیه و تحلیل، طراحی، مستندسازی یا مدیریت یک فرآیند یا برنامه در زمینه های الگوریتم و فلوچارت مختلف استفاده می شوند.

نمادهای فلوچارت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی