یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

با این حال، شناخت این نمادها و استفاده از کتاب الگوریتم و فلوچارت مقدماتی آنها در یک فلوچارت مستلزم تفکر انتقادی است. در اینجا چند قانون اساسی وجود دارد که باید در هنگام ترسیم فلوچارت در نظر گرفته شوند.

تمام کادرها و اشکال در فلوچارت باید با فلش هایی به هم متصل شوند تا نظم منطقی را نشان دهند و رعایت آن را آسان کنند.اطمینان حاصل کنید که جهت جریان ثابت است و مبهم نیست. نمودارهای جریان همیشه از چپ به راست یا از بالا به پایین جریان دارند.

هر نمودار با یک جعبه شروع شروع می شود و با یک جعبه ترمینال پایان می یابد، که دومی فقط یک خط جریان مرتبط با آن دارد.تمام اشکال، نمادها و خطوط باید هماهنگ باشند. همچنین می توانید یک کلید نماد اضافه کنید تا دنبال کردن نمودار آسان تر شود. خلاصه

ما استفاده از مدل یادگیری طرح مسئله را برای یافتن فعالیت‌ها و نتایج یادگیری دانش‌آموز در الگوریتم یادگیری و مطالب نمودار جریان در کلاس برنامه‌نویسی پایه پیشنهاد می‌کنیم. این تحقیق یک مطالعه مقدماتی است که برای توسعه برنامه‌ها/سیستم‌ها/رسانه‌های تعاملی/بازی‌هایی استفاده می‌شود که از عملکرد مدل یادگیری مسئله‌ساز به کتاب الگوریتم و فلوچارت مقدماتی طور خودکار در کلاس برنامه‌نویسی پایه آینده پشتیبانی می‌کنند. روش اقدام پژوهی کلاسی با اجرای دو سیکل شامل 38 دانش آموز در نیمسال اول متوسطه کاردانش مورد استفاده قرار گرفت. فرآیند به کارگیری مدل یادگیری طرح مسئله از نوع طرح پیش از راه حل استفاده می کند، که مستلزم آن است که هر دانش آموز از موقعیتی که برگزار می شود سؤالی بپرسد، جایی که انتظار می رود دانش آموزان بتوانند سؤالات مربوط به سؤالات قبلی را مطرح کنند. معلم، سپس سوالات را با سایر دانش آموزان مبادله کنید تا آنها را حل کنند.

جریان ساخت و حل سوالات به این صورت است که دانش آموزان مورد ایرانیان سایبر اصلی را می سازند و سپس آن را در قالب پاسخ های الگوریتمی و همچنین فلوچارت با کمک برنامه Raptor تکمیل می کنند. با به کارگیری مدل یادگیری مسئله پرداز می توان نتیجه گرفت که در چرخه 1 و چرخه 2 دستیابی به فعالیت ها و نتایج یادگیری مطلوب است. موفقیت این تحقیق می‌تواند چشم‌انداز و راهنمایی برای توسعه برنامه‌های کاربردی/سیستم‌ها/رسانه‌های تعاملی/بازی‌های برنامه‌نویسی پایه‌ای فراهم کند که مدل یادگیری مسئله‌ساز را در جریان تعامل القا می‌کند و می‌تواند دانش‌آموزان را در مراحل اولیه طرح مسئله معرفی کند. دانش آموز یاد می گیرد که چگونه یک الگوریتم را با استفاده از کد شبه یا فلوچارت طراحی کند. کد شبه ترکیبی از عبارات مانند انگلیسی، برخی نمادهای ریاضی و کلمات کلیدی انتخاب شده از یک زبان برنامه نویسی است. یکی از ابزارهایی است که برای طراحی و توسعه راه حل یک کار یا مشکل استفاده می شود. کدهای کاذب راه کتاب الگوریتم و فلوچارت مقدماتی های مختلفی برای نمایش یک چیز دارند و تاکید بر وضوح است نه سبک.

کد شبه

شبه کد یک توصیف غیررسمی سطح بالا از اصل عملکرد یک برنامه کامپیوتری یا الگوریتم دیگر است. این روشی است برای حل یک مشکل از نظر اقداماتی که باید اجرا شوند و ترتیبی که آن اقدامات باید اجرا شوند.

شبه کد از قراردادهای ساختاری یک زبان برنامه نویسی استفاده می کند، اما برای خواندن انسان به جای خواندن ماشین در نظر گرفته شده است. معمولاً جزئیاتی را که برای درک انسان از الگوریتم ضروری نیستند، مانند اعلان‌های متغیر، کدهای خاص سیستم و برخی از برنامه‌های فرعی حذف می‌کند. زبان برنامه نویسی با جزئیات توصیف زبان طبیعی، در صورت مناسب بودن، یا با نمادهای ریاضی فشرده تقویت می شود.

هدف از استفاده از شبه کد این است که درک آن برای مردم نسبت به کد زبان برنامه نویسی معمولی ساده تر است و این که توصیفی کارآمد و مستقل از محیط از اصول کلیدی یک الگوریتم است. کتاب الگوریتم و فلوچارت مقدماتی معمولاً در کتاب‌های درسی و انتشارات علمی که الگوریتم‌های مختلف را مستند می‌کنند و همچنین در برنامه‌ریزی توسعه برنامه‌های رایانه‌ای برای ترسیم ساختار برنامه قبل از انجام کدگذاری واقعی استفاده می‌شود.

نمودار جریان نوعی نمودار است که نشان دهنده یک الگوریتم، گردش کار یا فرآیند است. مراحل را در قالب جعبه هایی از انواع مختلف و ترتیب آنها را با اتصال آنها با فلش نشان می دهد. نمایش نموداری یک مدل راه حل برای یک مسئله معین را نشان می دهد.

فلوچارت ها را می توان در تجزیه و تحلیل، طراحی، مستندسازی یا مدیریت یک فرآیند یا برنامه در زمینه های مختلف استفاده کرد. آنها همچنین در طراحی و مستندسازی فرآیندها یا برنامه الگوریتم و فلوچارت مقدماتی های پیچیده استفاده می شوند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی