یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

زبان های برنامه نویسی را نمی دانند و اصطلاحات تفاوت زبانهای برنامه نویسی را به جای یکدیگر استفاده می کنند. آنها ممکن است شبیه به نظر بیایند اما کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. همه کسانی که می خواهند پای خود را در دنیای توسعه نرم افزار بگذارند باید تفاوت زبان های برنامه نویسی و زبان های برنامه نویسی را بدانند. با این حال، تحولات اخیر در دنیای برنامه نویسی، مرز تمایز بین آنها را محو کرده است.

هر دو زبان برای توسعه نرم افزار استفاده می شوند. همه زبان های برنامه نویسی را می توان به عنوان زبان برنامه نویسی استفاده کرد اما برعکس این درست نیست. تفاوت اساسی بین آنها این است که زبان های اسکریپت کامپایل نمی شوند، بلکه تفسیر می شوند. قبل از ظهور زبان‌های برنامه‌نویسی، از زبان‌های برنامه‌نویسی برای توسعه نرم‌افزارهایی مانند Microsoft PowerPoint، Microsoft Excel، Internet Explorer و غیره استفاده می‌شد. اکنون اجازه دهید زبان برنامه نویسی و زبان های برنامه نویسی را با جزئیات درک کنیم و سپس به تفاوت های بین آنها خواهیم پرداخت.

زبان برنامه نویسی یک زبان برنامه نویسی است تفاوت زبانهای برنامه نویسی که به طور خاص برای محیط های زمان اجرا طراحی شده است. اجرای وظایف را خودکار می کند. آنها در مدیریت سیستم، توسعه وب، بازی ها و ایجاد افزونه ها و افزونه ها استفاده می شوند. این زبان ها زبان های تفسیری هستند (مترجم دستورالعمل های نوشته شده در یک زبان برنامه نویسی یا برنامه نویسی را مستقیماً بدون نیاز به کامپایل شدن آنها در یک برنامه زبان ماشین) اجرا می کند و قابلیت های جدیدی را به برنامه ها می آورند. این زبان ها معمولا کوتاه و سریع هستند و از کد منبع یا بایت تفسیر می شوند. عمدتاً، زبان‌های اسکریپت، زبان‌های منبع باز هستند و تقریباً توسط هر پلتفرمی پشتیبانی می‌شوند، به این معنی که برای اجرای آن‌ها به هیچ نوع نرم‌افزار خاصی نیاز نیست، زیرا آنها مجموعه‌ای از دستورات هستند که بدون استفاده از کامپایلر اجرا می‌شوند.

بسته به هدف و شرایط شما، استفاده از زبان اسکریپت بهتر است. دو نوع اصلی زبان برنامه نویسی وجود دارد:زبان برنامه نویسی سمت سرور: از زبان های برنامه نویسی سمت سرور برای ایجاد صفحات وب پویا استفاده می شود. آنها در یک وب سرور اجرا می شوند. این زبان ها عملیات Backend را انجام می دهند. مثال: PHP، Python، Node.js، Ruby و Pearl.

زبان برنامه نویسی سمت کلاینت: زبان برنامه نویسی سمت کلاینت ایرانیان سایبر از مرورگرها خارج می شود. این زبان ها زبان های جلویی محسوب می شوند. مثال: HTML، jQuery، CSS و JavaScript.ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی

یادگیری و استفاده آسان - آنها اغلب نقطه شروع تفاوت زبانهای برنامه نویسی عالی برای کسانی هستند که می خواهند قدم خود را در دنیای توسعه بگذارند. یادگیری و پیاده سازی آنها آسان است. جاوا اسکریپت و پی اچ پی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی هستند.

منبع باز و رایگان- بیشتر زبان های برنامه نویسی متن باز هستند، به این معنی که هیچ محدودیتی برای استفاده از زبان های برنامه نویسی وجود ندارد. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که آنها را مطالعه کرده و در سیستم موجود خود ادغام کنند. همه آنها منبع باز هستند، به این معنی که هر کسی در سراسر جهان می تواند در توسعه آنها مشارکت داشته باشد.

قدرتمند و قابل توسعه - زبان های اسکریپت به اندازه کافی قدرتمند هستند (از نظر کاربرد) به طوری که می توان کارهای لازم را با اسکریپت ها انجام داد. زبان های اسکریپت نیز بسیار توسعه پذیر هستند، به عنوان مثال، در صورت لزوم می توانید ویژگی های خاصی را اضافه کنید.

Cross-Platform- زبان های اسکریپت نویسی مزیت قابل توجه دیگری را ارائه می دهند: آنها قابل حمل و چند پلتفرمی هستند، زیرا در یک سرور راه دور یا در مرورگر وب بازدید کننده تفاوت زبانهای برنامه نویسی اجرا می شوند. این بدان معنی است که آنها برای اجرا به نرم افزار اضافی نیاز ندارند و می توانند با هر مرورگری در هر سیستم عامل و پلتفرمی استفاده شوند.

نیازهای حافظه سبک تر - بر خلاف زبان های برنامه نویسی، آنها کامپایل نمی شوند، بلکه تفسیر می شوند. بنابراین، آنها به حافظه کمتری از سیستم هایی که آنها را اجرا می کنند نیاز دارند.

Runtime Execution- یک برنامه را می توان در حین اجرا با استفاده از سیستمی که اجازه می دهد کد در طول زمان اجرا شود، پیکربندی و اصلاح کرد. این ظرفیت در واقع مهمترین ویژگی است که زبان های برنامه نویسی را در اکثر برنامه ها بسیار مهم می کند. اشکال زدایی و یک کنسول غنی درون بازی هر دو با اجرای کد زمان اجرا کمک می کنند.

ایمن و ایمن- زبان های اسکریپت با در نظر گرفتن امنیت طراحی شده اند. یک زبان برنامه نویسی اجازه نمی دهد که هیچ عملیات غیرقانونی از اسکریپت انجام شود و حتی کد بومی را از دسترسی به زبانهای برنامه نویسی اطلاعات ذخیره شده در اسکریپت متوقف می کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی