یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

ناصر با یادآوری روزی که او و والدین و 9 برادر و آموزش ICDL برای کودکان خواهرش به مرزهای اردن رسیدند، می‌گوید: «هرگز در زندگی‌ام تصور یا فکر نمی‌کردم که باید خانه‌ام را ترک کنم و برای زندگی در یک پناهگاه نقل مکان کنم. به کمپی که اکنون آنها را خانه می نامند.

ما فکر می کردیم یک یا دو ماه اینجا باشیم.احساس مسئولیت می کند

پنج سال پس از بحران، او احساس کرد که باید به کار خود ادامه دهد و با وقت خود در اردوگاه کاری مفید انجام دهد. او که در میان خواهر و برادرش بزرگتر است، احساس مسئولیت می کند.

او پس از گذراندن دوره سه ماهه گواهینامه رانندگی کامپیوتری بین المللی (ICDL) در مرکز آموزش مهارت های جوانان NRC به این فرصت دست یافت.

برنامه ICDL اولین گواهی معتبر بین المللی در این اردوگاه است. طیف گسترده ای از ماژول ها از جمله Computer Essentials، Word Processing و IT Security را ارائه می دهد و مرکز NRC ماژول های پایه و استاندارد را ارائه می دهد.

امروز ناصر از طریق یک طرح داوطلبانه  آموزش ICDL برای کودکان مبتنی بر انگیزه به عنوان "سفیر جامعه" در مرکز آموزشی NRC کار می کند. نقش او برقراری ارتباط بین مرکز، دانش آموزان، والدین و معلمان آن است.

این مرد جوان مصمم برای گسترش آگاهی در جامعه پناهندگان در مورد اهمیت آموزش برای کودکان کار می کند و با ورود داده ها و تجزیه و تحلیل میزان حضور و غیاب از مرکز حمایت می کند. او همچنین با استفاده از ابزارهای مختلف مایکروسافت آفیس نظرسنجی ایجاد می کند.

درهای آینده را باز می کندناصر قبلاً نحوه استفاده از رایانه را ایرانیان سایبر نمی دانست و شنیدن دوره سه ماهه IT که NRC ارائه می دهد او را برای یادگیری هیجان زده کرد.

او می‌گوید: «این گواهی درها را به روی فرصت‌های دیگری باز می‌کند، اگر نه در اردوگاه، در آینده با بازگشت به سوریه».جابجایی و وضعیت پناهندگی تأثیرات ویژه ای بر جوانان دارد زیرا در زمان رشد شخصی، شکل گیری هویت و تغییر رخ می دهد.

برای ناصر، کنار آمدن با زندگی در آموزش ICDL برای کودکان مکانی به شدت متفاوت از خانه و دور از خانواده و دوستان آسان نبود. با این حال، او یکی از بسیاری از جوانان پناهنده سوری است که پتانسیل های بکری دارند و برای یادگیری و ساختن آینده ای بهتر برای خود و خانواده شان پافشاری می کنند.

مطمئن تراین جوان سوری بیان می کند که وقتی شش ماه پیش از این دوره فارغ التحصیل شد، چگونه شخصیت و دیدگاهش نسبت به آینده تغییر کرد.

او می‌گوید: «من در مورد مهارت‌هایم مطمئن‌تر هستم، دوستان جدیدی پیدا کردم و معتقدم که این می‌تواند تغییر مثبتی در زندگی من ایجاد کند، او می‌گوید که مشتاق به ادامه یادگیری است.

"من منتظر NRC هستم تا ماژول پیشرفته را معرفی کند تا بتوانم در دوره ثبت نام کنم."زمینه حدود 120000 پناهجوی سوری را جوانان بین 15 تا 24 سال تشکیل می دهند (19 درصد از آموزش ICDL برای کودکان کل جمعیت پناهندگان ثبت شده).

بسیاری از آنها نتوانستند دوره دبیرستان یا دانشگاه خود را به پایان برسانند، برخی دیگر فرصتی برای شروع برنامه های تحصیلات عالی خود نداشتند.

برنامه ICDL NRC اولین گواهی معتبر بین المللی در این اردوگاه است.

این برنامه طیف گسترده ای از ماژول ها، از جمله Computer Essentials، Word Processing و امنیت فناوری اطلاعات را ارائه می دهد. مرکز NRC ماژول های پایه و استاندارد را ارائه می دهد.

این مرکز که توسط یونیسف و وزارت امور خارجه نروژ پشتیبانی آموزش ICDL می‌شود، مکانی را فراهم می‌کند که جوانان سوری می‌توانند فرصت‌هایی را برای ادامه تحصیل و مشارکت فعال در جوامع خود بیابند.

  • ۰۱/۰۴/۱۶
  • javad salehi

آموزش ICDL برای کودکان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی