بازی پنگ: این یک بازی است که همه با آن آشنا هستند برنامه نویسی و بازی سازی اسکرچ ، درست است؟ در این تجربه ساده و در عین حال لذت بخش، کودکان می توانند با هدایت دست و پا با ماوس و کوبیدن توپ به سمت حریف، یک بازی طراحی کنند.
رابط کاربری را خراش دهید
رابط کاربری Scratch فضایی بر روی صفحه نمایش شما است که برنامه در آن اجرا می شود. این رابط به چندین بخش یا «پانل» تقسیم میشود که هر کدام هدف خاصی مانند انتخاب بلوکها برای کدنویسی، کدنویسی و مشاهده کد شما در عمل انجام میشود. ما به جنبه های مختلف رابط خواهیم پرداخت. برای اینکه بدانید چگونه از ابتدا یک بازی بسازید، باید با رابط کاربری آشنا باشید.
پالت رنگ بلوک ها همه بلوک های کد در پالت بلوک ذخیره می شوند. بر اساس نوع، بلوک ها دارای کد رنگی هستند. این بلوک ها را می توان به منطقه برنامه نویسی کشاند، جایی که می توان برنامه نویسی و بازی سازی اسکرچ از آنها برای کدگذاری sprites یا مرحله استفاده کرد.
بخش اسکریپت: کد ما به قسمت اسکریپت ها کشیده شده و اسمبل می شود.
مکان عملکرد ما میتوانیم ببینیم که کد ما در این مرحله زنده میشود! به عنوان مثال، اگر بلوک رویداد "when green flag clicked" را در ابتدای کد خود داشته باشیم، می توانیم روی پرچم سبز کلیک کنیم تا کد فعال شود.
صفحه اطلاعات Sprite پنجره ای است که اطلاعات مربوط به اسپرایت را نمایش می دهد. صفحه اطلاعات sprite به ما امکان می دهد به اطلاعات sprite خود دسترسی پیدا کرده و آنها را تغییر دهیم. روی تصویر کوچک اسپرایت انتخاب شده کلیک کنید تا این صفحه نمایش داده شود. ما همچنین می توانیم sprite های جدید را در این قسمت حذف و اضافه کنیم.
صفحه پس زمینه/جلوه لباس می توانید با انتخاب زبانه مرکزی ایرانیان سایبر بین زبانه های "کد" و "صداها" به پنجره های لباس و پس زمینه دسترسی پیدا کنید. تصویر بندانگشتی مورد نظر را در پنجره اطلاعات sprite برای انتقال بین پنجرههای لباس و پسزمینه انتخاب کنید.
صفحه صداها ممکن است صداها را با استفاده از برنامه نویسی و بازی سازی اسکرچ آخرین برگه در گوشه سمت چپ بالای صفحه ایجاد و دستکاری کنیم. حتی ممکن است ضبط های خود را انجام دهید!
آموزش ها و نوار ابزار با استفاده از نوار ابزار بالای صفحه، می توانیم پروژه ها را بارگیری و ذخیره کنیم، سپس حذف های sprites را لغو کنیم. با انتخاب برگه «آموزشها»، ممکن است آموزشهای مختلفی در مورد نحوه انجام تقریباً همه چیز در Scratch دریافت کنید!
همه بلوک های کد در تب کد ذخیره می شوند. برای اینکه صحنههای خود را متحرکتر کنند، سازندگان میتوانند بلوکهای کد را به Sprites و پسزمینههای خود اضافه کنند.
برگه Costume Tab Costumes جایی است که می توانید Scratch sprites و لباس های آنها را بسازید و به روز کنید. این جایی است که شما پروژه های خود را نام گذاری می کنید.
ناحیه کد ناحیه کدگذاری جایی است که بلوک های کد برای ساخت انیمیشن های Sprite قرار می گیرند.پیشنمایش بازی: این پنجره صحنه - یا بازی - را نشان میدهد که در آن نویسندگان میتوانند ببینند که چگونه برنامه نویسی و بازی سازی اسکرچ تغییرات در کد روی بازی تأثیر میگذارد.
حساب: اگر یک حساب کاربری با Scratch دارید، این منو شما را به صفحه "My Stuff" هدایت می کند که شامل تمام پروژه های شما است.
پانل Sprite جایی است که اسپرایت ها نگهداری می شوند. شما می توانید بلوک های کد مرتبط با هر Sprite را با کلیک تغییر دهید پادشاه بر آنها
پرچم سبز دکمه شروع (پرچم سبز) برای اجرای کد استفاده می شود.قبل از شروع ایجاد یک بازی در Scratchیک جلسه طوفان فکری داشته باشید
برنامه ریزی اولین و ضروری ترین مرحله در ایجاد یک بازی است. همچنین به عنوان طراحی بازی شما شناخته می شود. ممکن است به نظر یک قدم جزئی باشد، اما برای پروژه شما جهت می دهد. افرادی که این برنامه نویسی و بازی سازی مرحله را رد میکنند و بدون برنامه برنامهنویسی را شروع میکنند، احتمالاً هدف خود را از دست میدهند و قبل از اتمام بازی خود را رها میکنند.