یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

اپراتورها، متغیرها و بلوک‌های من. این بلوک  آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ های کد را می توان در قسمت کد مانند قرار دادن قطعات پازل در کنار هم قرار داد. هر دو منطقه کد و مرحله به طور همزمان قابل مشاهده هستند که به زبان آموزان اجازه می دهد کد را اجرا کنند، آزمایش کنند، اشکال زدایی کنند و آثار خود را مشاهده کنند.

بر اساس ویکی اسکرچ، سیستم مختصات اسکرچ از 2 مختصات، «موقعیت X» و «موقعیت Y» برای تعیین مکان یک اسپرایت روی صحنه استفاده می‌کند. مقدار "X position" مکان افقی اسپرایت و مقدار "Y position" مکان یا ارتفاع عمودی را تعیین می کند. هر پروژه Scratch، خواه یک بازی، داستان یا انیمیشن باشد، همیشه دارای آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ شبکه x,y در پشت صحنه خواهد بود تا محل قرارگیری جن ها را مشخص کند.

در این قسمت، فراگیران به بررسی موارد زیر خواهند پرداخت:

کدگذاری جن خود برای تغییر لباس

واژگان

تعاریف واژگان آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ زیر از ویکی اسکرچ است.

پالت بلوک (خراش)

وقتی دکمه کد باز می شود، پالت بلوک ناحیه سمت چپ صفحه است ایرانیان سایبر . در سمت چپ، منطقه ای وجود دارد که شامل 9 بخش بلوک در Scratch است. در سمت راست آن، ناحیه‌ای وجود دارد که شامل بلوک‌هایی است که می‌توان آن‌ها را برای ایجاد کد به ناحیه کد کشیده شد.

ناحیه کد (خراش)

ناحیه کد فضای خالی بزرگ در سمت راست پالت آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ بلوک است. این منطقه برای ذخیره بلوک هایی است که پروژه را اجرا می کنند. بلوک ها را می توان از پالت بلوک به ناحیه کد کشیده و مرتب کرد تا اسکریپت ها را تشکیل دهند.

کت و شلوار (خراش)

لباس یکی از فریم های مختلف (تصاویر) یک جن است.

ویرایشگر رنگ (Scratch)

Paint Editor ویرایشگر تصویر داخلی Scratch است. ویرایشگر رنگ به Scratchers اجازه می‌دهد تا با استفاده از آن، بک‌دراپ‌ها و اسپریت‌های مخصوص به خود را ایجاد کند یا با هر گونه جن و پس‌زمینه موجود تنظیم شود.

اسپرایت (خراش)

یا ایجاد شده توسط کاربر، آپلود یا یافت شده در کتابخانه sprites، اشیایی هستند که اقداماتی را در یک پروژه انجام می دهند.

پانل اسپرایت (خراش)

این یک ناحیه سفید است که در زیر Stage قرار گرفته است که آموزش ساخت بازی با اسکرچ در آن می توان به راحتی به تمام اسپرایت های موجود در یک پروژه برای اصلاح یا بازرسی دسترسی داشت.

کارآموزی (اسکرچ)

صحنه منطقه ای است که جن ها در آن هستند و اعمال خود را انجام می دهند. در بالای ناحیه سمت راست Code Area قرار دارد.

مواد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی