یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

جاوا "قابل حمل" است به نسخه SE (نسخه استاندارد) برنامه نویسی جاوا چیست اشاره دارد. قابلیت حمل در واقع از بی طرفی معماری ناشی می شود.

در C/C++، کد منبع ممکن است کمی متفاوت در پلتفرم های سخت افزاری مختلف اجرا شود، اما جاوا آن را ساده می کند. شما می توانید بایت کد جاوا را روی هر سخت افزاری اجرا کنید که دارای JVM سازگار است که می تواند بایت کد را مطابق با آن ماشین خاص تبدیل کند.

در جاوا، اندازه انواع داده های اولیه مستقل از ماشین است، که در مورد C/C++ وابسته بودند. برنامه نویسی جاوا چیست بنابراین، این مقررات برنامه های جاوا را در بین پلتفرم های مختلف مانند ویندوز، یونیکس، سولاریس و مک قابل حمل می کند.


علاوه بر این، هر گونه تغییر و به روز رسانی ایجاد شده در سیستم عامل ها، پردازنده ها و منابع سیستم هیچ تغییری را در برنامه های جاوا اعمال نخواهد کرد.

5. معماری خنثی
این کلمه به این معنی است که برنامه نوشته شده بر روی یک پلتفرم یا سیستم عامل مستقل از سایر پلتفرم ها یا محیط ها است و می تواند روی هر سیستم عامل دیگری بدون کامپایل مجدد آنها اجرا شود.

به عبارت دیگر، بر اساس رویکرد «نوشتن-یک بار-اجرا-هرجا» (WORA) یا «نوشتن-یک بار-اجرا در همه جا» (WORE) است.

کد بایت به هیچ معماری ماشینی وابسته نیست و برنامه نویسی جاوا چیست ماشین مجازی جاوا (JVM) می تواند به راحتی بایت کد را به یک کد مخصوص ماشین تبدیل کند.

این ویژگی زمانی که اپلت ها را توسعه می دهیم یا برنامه هایی را از اینترنت دانلود می کنیم بسیار مفید است.

علاوه بر این، این برنامه ها باید بر روی ماشین های مختلف اجرا شوند، بنابراین این ویژگی در این مورد بسیار مهم است.

6. شی گرا
در ادامه در مقاله ویژگی های جاوا، ویژگی OOP را مورد بحث قرار خواهیم داد. جاوا به شدت از مفاهیم برنامه نویسی شی گرا پشتیبانی می کند و به همین دلیل به آن یک زبان شی گرا خالص می گویند.

جاوا از ویژگی های اصلی برنامه نویسی شی گرا مانند Encapsulation، Abstraction و Inheritance پشتیبانی می کند.

تقریباً همه چیز در جاوا یک شی است. همه برنامه ها و داده ها در اشیاء و کلاس ها ایرانیان سایبر زندگی می کنند. "اشیاء" به جای "فرایندها"  برنامه نویسی جاوا چیست جاوا را مدل می کنند. جاوا با مجموعه ای قابل توسعه از کلاس ها ارائه می شود که در بسته ها سازماندهی شده اند.

به عنوان مثال، ما نمی توانیم بدون استفاده از کلاس، یک برنامه اجرایی در جاوا توسعه دهیم. این نشان می دهد که جاوا به شدت از اصل کپسولاسیون استفاده می کند.

7. مستحکم
جاوا قوی است زیرا می تواند خطاهای زمان اجرا را مدیریت کند، از جمع آوری خودکار زباله و مدیریت استثنا پشتیبانی می کند و از مفهوم اشاره گر صریح اجتناب می کند.

جاوا سیستم مدیریت حافظه قوی دارد. این به از برنامه نویسی جاوا چیست بین بردن خطاها کمک می کند زیرا کد را در حین کامپایل و زمان اجرا بررسی می کند.

جاوا یک زبان جمع آوری زباله است - JVM به طور خودکار بلوک های حافظه را توزیع می کند و برنامه نویسان مانند C/C++ نگران حذف دستی حافظه نیستند.

جاوا همچنین مفهوم مدیریت استثنا را ارائه می دهد که خطاهای زمان اجرا را شناسایی کرده و آنها را حذف می کند.

در جاوا، هر خطای زمان اجرا که توسط JVM با آن مواجه می‌شود، هرگز مستقیماً به سیستم اصلی منتقل نمی‌شود، برنامه نویسی جاوا چیست بلکه بلافاصله برنامه را خاتمه می‌دهد و مانع از آسیب رساندن به سیستم اصلی می‌شود.

  • ۰۱/۰۶/۰۵
  • javad salehi

برنامه نویسی جاوا چیست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی