یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

اپ اینونتور1

آنها معمولاً از نوعی رویکرد بلوک اپ اینونتور ساختمانی استفاده می کنند، نه اینکه سعی کنند کد واقعی را آموزش دهند. بنابراین، بچه ها از طراحی و اجرای یک بازی بدون نیاز به یادگیری کد لذت می برند.

آنها می توانند بازی ها یا ویدیوهای کوچک یا هر چیز دیگری بسازند. اغلب این برنامه برای کودکان بزرگتر انعطاف پذیرتر و پیشرفته تر می شود.

نکته خوب این است که آنها عموماً طوری ساخته شده اند که یک بچه می تواند ببیند نرم افزار چگونه کنار هم قرار گرفته است و چه چیزهایی را باید به خاطر بسپارد. بنابراین آنها در حال یادگیری جنبه های مختلف توسعه نرم افزار هستند که زمانی که تصمیم به یادگیری یک کد توسعه بگیرند، جهانی و مفید خواهد بود.

بهترین چیز این است که چندین برنامه رایگان وجود دارد، بنابراین تقریباً هر بچه ای می تواند این شانس را داشته باشد که این کار را انجام دهد. اگر پدر و مادر هستید، به احتمال زیاد بحث‌های بی‌پایانی درباره تأثیر تماشای تلویزیون اپ اینونتور بر کودکان شنیده‌اید. و در حالی که همیشه ایده خوبی است که فرزندان خود را تشویق کنید تا تلفن‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های خود را کنار بگذارند تا کمی هوای تازه داشته باشند، ایرادی ندارد که به فرزندان خود کمی وقت بگذارید

- مخصوصاً اگر آنها در حال یادگیری چیزی با دستگاه خود هستند. . به دنبال چند بازی آنلاین آموزشی هستید که فرزندان شما واقعاً از آنها لذت ببرند؟ سپس می‌خواهید بهترین وب‌سایت‌ها و بازی‌های برنامه‌نویسی برای کودکان را بررسی کنید، که می‌توانند همه چیز را از مهارت‌های حل مسئله گرفته تا تفکر انتقادی و خلاقیت پرورش دهند.

یادگیری کدنویسی مزایای زیادی دارد که می تواند به بچه ها در آینده نیز کمک کند. علاوه بر اینکه مهارتی است که در نیروی کار از ارزش بالایی برخوردار است، کدنویسی به افراد یاد می دهد که اپ اینونتور چگونه کارآمدتر و منطقی تر کار کنند. همانطور که استیو جابز زمانی گفت:

"همه در این کشور باید برنامه نویسی یک کامپیوتر را یاد بگیرند، ایرانیان سایبر زیرا به شما یاد می دهد که چگونه فکر کنید." البته ممکن است قبل از شروع فرزندانتان کمی بیشتر در مورد کدنویسی و مزایای آن بدانید (و نه، آموزش کدنویسی به فرزندتان به این معنی نیست که انتظار دارید استیو جابز بعدی شود). آنچه باید در مورد برنامه های کدنویسی برای کودکان بدانید در اینجا آمده است:

کدنویسی به زبان ساده چیست؟

به زبان ساده، کدنویسی به رایانه یا ماشین می گوید که چگونه یک کار را انجام دهد. همانطور که یکی از نمایندگان بنیاد Raspberry Pi توضیح می‌دهد، "کدنویسی یکی از جنبه‌های ساخت دیجیتال است. وقتی کد می‌نویسید، دستورالعمل‌هایی را می‌نویسید که رایانه باید از آن پیروی کند."

همانطور که ممکن است پیچیده به نظر برسند، کامپیوترها در واقع دستگاه های ساده ای هستند، بنابراین به همین دلیل است که شما باید دستورالعمل های بسیار ساده ای را به آنها بدهید که سپس مجموعه ای پیچیده از قوانین را ایجاد اپ اینونتور کنید. و یادگیری نحوه ارائه این دستورالعمل‌ها فقط برای رایانه‌ها مفید نیست، بلکه برنامه‌نویسان را به چالش می‌کشد تا با رایانه‌ها به روشی منطقی ارتباط برقرار کنند.

چرا کدنویسی برای بچه ها خوب است؟

آموزش کدنویسی به فرزندتان نه تنها باعث می‌شود که او به یک کامپیوتر هوس کند، بلکه مهارت‌های ارزشمند دیگری را نیز به او می‌آموزد. نماینده بنیاد Raspberry Pi می‌گوید: «وقتی به جوانان فرصت‌هایی برای یادگیری و ایجاد کد داده می‌شود، می‌توانند کارهای باورنکردنی انجام دهند، از بیان خلاقانه تا برجسته کردن مسائل دنیای واقعی یا کنترل یک ربات.

کدنویسی همچنین به توسعه انعطاف‌پذیری و مهارت‌های حل مسئله جوانان کمک می‌کند، زیرا اشکال‌زدایی بخش مهمی از فرآیند است تا اطمینان حاصل شود که کد آنها به درستی کار می‌کند. بله، آنها ممکن است گاهی ناامید شوند، اما همه اینها بخشی از روند است!

کودک از چه سنی می تواند کدنویسی را شروع کند؟

درست مانند هنگام یادگیری یک زبان اپ اینونتور جدید، یادگیری مهارت های کدنویسی از سنین پایین هم بهتر و هم راحت تر است. نماینده بنیاد Raspberry Pi توضیح می دهد: «تحقیقی در مورد کودکانی که می توانند جنبه های کدنویسی را از سن سه سالگی و همچنین در دوران مهدکودک و اوایل دبستان یاد بگیرند، وجود دارد.

  • ۰۱/۰۶/۰۸
  • javad salehi

اپ اینونتور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی