یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

این اغلب منجر به اعداد شناور یادگیری برنامه نویسی پایتون غیر حضوری می شود (اعداد با نقطه اعشار، یعنی نه یک عدد گرد). اگر بخواهیم در هنگام تقسیم فقط اعداد صحیح را بدست آوریم، به آن تقسیم طبقه می گویند. در این صورت باید از اسلش های دوبل رو به جلو به صورت زیر استفاده کنیم:

همچنین می‌توانیم باقیمانده یک عدد تقسیم بر عدد دیگر را با استفاده از علامت درصد پیدا کنیم:

این عمل به خصوص در مواردی که یادگیری برنامه نویسی پایتون غیر حضوری می خواهیم زوج یا فرد بودن عددی را بررسی کنیم می تواند مفید باشد. عددی فرد است اگر وقتی بر 2 تقسیم شود، باقیمانده 1 باشد. در غیر این صورت، زوج است.

در اینجا یک تصویر است:#از آنجایی که باقیمانده 3 است، این عدد فرد استهنگامی که می خواهیم عددی را به توان خاصی برسانیم، از ستاره دوتایی استفاده می کنیم:

عملگرهای انتساب در پایتونشما از این عملگرها برای تخصیص مقادیر به متغیرها استفاده می کنید.وقتی یک متغیر را اعلام می کنیم، از علامت مساوی استفاده می کنیم:همچنین می توانیم چندین متغیر را در یک خط اعلام کنیم:

ما می توانیم از این به عنوان راهی برای یادگیری برنامه نویسی پایتون غیر حضوری جابجایی مقادیر بین متغیرها نیز استفاده کنیم. به عنوان مثال، فرض کنید دو متغیر a و b داریم و می خواهیم مقادیر آنها را تغییر دهیم.یک راه منطقی برای انجام این کار، معرفی یک متغیر سوم است که به عنوان یک متغیر موقت عمل می کند:

ما می توانیم این کار را در یک خط به روش زیر انجام دهیم:همچنین می توانیم عملگرهای انتساب را با عملگرهای حسابی ادغام کنیم.بیایید ابتدا ببینیم چگونه می توانیم این کار را برای ایرانیان سایبر اضافه انجام دهیم.

این ممکن است دقیق به نظر نرسد، زیرا سمت راست با سمت چپ برابر نیست. با این حال، در این مورد ما صرفاً یک تکلیف را انجام می دهیم و نه مقایسه دو طرف معادله.

برای انجام سریع این کار می توانیم از فرم یادگیری برنامه نویسی پایتون غیر حضوری زیر استفاده کنیم:این معادل عبارت قبلی است.به طور مشابه، ما می توانیم همین کار را با سایر عملگرهای حسابی انجام دهیم:مقایسه عملگرها در پایتون

احتمالاً یاد گرفته‌اید که چگونه در مدرسه مقایسه‌های اولیه اعداد را انجام دهید، مانند بررسی اینکه آیا یک عدد خاص بزرگ‌تر از عدد دیگری است یا اینکه آیا آنها مساوی هستند.

ما می توانیم تقریباً از همان عملگرها در پایتون برای انجام چنین مقایسه هایی استفاده کنیم.بیایید آنها را در عمل ببینیم.اپراتورهای برابریبا استفاده از عملگر == می توانید بررسی کنید که آیا دو عدد برابر هستند:

آخرین عبارت به False ارزیابی می شود زیرا 2 برابر با 3 نیست.عملگر دیگری وجود دارد که می توانید با استفاده از آن بررسی کنید که آیا 2 عدد برابر نیستند یا خیر. این عملگری است که ممکن است در کلاس های ریاضی خود ندیده باشید که دقیقاً به این شکل نوشته شده باشد. این عملگر است !=.

بیایید مقایسه کنیم که آیا 2 برابر با 3 نیست:این عبارت به True ارزیابی می شود زیرا 2 در واقع برابر با 3 نیست.

عملگرهای نابرابریاکنون در اینجا می خواهیم ببینیم که چگونه می توان بررسی کرد که آیا یک عدد از عدد دیگری بزرگتر است یا خیر:این چیزی است که قبلاً باید از کلاس های ریاضی خود بدانید.

هنگامی که سعی می کنیم بررسی کنیم که آیا یک عدد بزرگتر یا مساوی با عدد دیگری است، باید از این عملگر استفاده کنیم >=:

به همین ترتیب، برای بررسی اینکه آیا یک عدد کوچکتر یا مساوی با دیگری است، داریم:عملگرهای منطقیدر ریاضی دبیرستان ممکن است با عملگرهای منطقی مانند و و یا آشنا شده باشید.

به طور خلاصه، برای اینکه یک عبارت برنامه نویسی پایتون غیر حضوری در هنگام استفاده از و به True ارزیابی شود، هر دو عبارت باید درست باشد. در پایتون آن را با استفاده از و پیاده سازی می کنیم:

این مثال قرار است به True ارزیابی شود زیرا 5 بزرگتر از 0 است که به True ارزیابی می شود و 3 کمتر از 5 است که همچنین به True ارزیابی می شود. از این به True و True می رسیم که به True ارزیابی می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی