یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

برنامه نویسی تابعی

توابع در جاوا اسکریپت شهروندان درجه برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت یک هستند. آنها مانند اشیاء رفتار می شوند، می توانند به توابع دیگر منتقل شوند و در صورت لزوم می توانند متغیرهای عضو خود را حمل کنند. چنین انعطاف‌پذیری راه‌حل‌ها و الگوهای طراحی بسیار جالبی را می‌دهد که فقط برای زبان‌هایی که از برنامه‌نویسی کاربردی پشتیبانی می‌کنند در دسترس هستند.

جاوا پاسخ خاص خود را به برنامه نویسی تابعی دارد. جاوا لامبداها را در جاوا 1.8 ("جاوا 8") معرفی می کند که روشی قدرتمند برای فیلتر کردن و دستکاری مجموعه داده ها هستند. همانطور که گفته شد، کاربرد لامبدا به دستکاری داده ها محدود می شود و قدمی فراتر از آن نمی گذارد.کتابخانه ها و چارچوب ها

بسیاری از زبان ها توسط مجموعه کتابخانه هایی که برای آنها در دسترس است تعریف می شوند. آن کتابخانه ها زبان را می سازند یا می شکنند، بدون توجه به قابلیت ها. استادانه‌ترین، انعطاف‌پذیرترین و خوش فکرترین زبان در برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت جهان در مقایسه با زبانی با پشتیبانی گسترده و اعتماد مغزی کمرنگ است.

در این موضوع، هر دو زبان کاملاً یکسان هستند. اخیراً جاوا در مرورگر ضربه خورده بود زیرا گوگل پشتیبانی جاوا را از کروم حذف کرد و دلیل آن عدم امنیت بود. همانطور که گفته شد، جاوا حضور بسیار قوی در بازار دستگاه - مبتنی بر اندروید و غیره دارد. جاوا در توسعه وب سمت سرور، به ویژه با فریم ورک Spring و به ویژه ارائه MVC آن، حضور بسیار قوی دارد. با این حال، جاوا اسکریپت با NodeJS به عنوان یک راه حل وب قوی در سمت سرور و AngularJS به عنوان یک پیشنهاد MVVM کاملاً سمت کلاینت وارد عمل شده است.

هر دو زبان پشتیبانی قوی از اکثریت قریب به برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت اتفاق ذخیره‌گاه‌های داده از هر نوع دارند: پایگاه‌های داده SQL، ذخیره‌سازی اسناد NoSQL، ذخیره‌های ابری داده‌های مسدود، صف‌ها و غیره. انواع کتابخانه‌های گرافیکی برای جاوا توسعه داده شده‌اند و بعداً به جاوا اسکریپت منتقل شده‌اند. پردازشی که با پشتیبانی کامل به p5.js منتقل شده است.گردش کار توسعه دهنده محیط های توسعه

علاوه بر پشتیبانی از کتابخانه، محیط‌های توسعه یکپارچه (IDE) می‌توانند ایرانیان سایبر این زبان را بسازند یا از بین ببرند. یک IDE خوب به توسعه دهندگان کمک می کند تا به سرعت از پایه کد عبور کنند. همچنین باید دستیارهای مفیدی مانند IntelliSense (جستجوی درونی مشابه عبارات جستجوی پیشنهادی گوگل) داشته باشد. برجسته کردن xt، برجسته کردن خطا (زیر کدی که قبل از کامپایل یا ارسال برای تفسیر نیاز به اصلاح دارد) و ابزارهای کمکی Refactor.

جاوا دارای انبوهی از پیشنهادات مانند Eclipse، NetBeans و IntelliJ IDEA است. برخی از ابزارها رایگان هستند در حالی که برخی دیگر نسبت به ارزشی که ارائه می دهند قیمت مناسبی دارند. درست مانند جاوا، همه این ابزارها بر روی پلتفرم های مختلف اجرا می شوند.

جاوا اسکریپت توسط اکثر ویرایشگرهای متن و همچنین IDE های فوق برنامه نویسی جاوا یا جاوا اسکریپت الذکر پشتیبانی می شود. ویرایشگرهای متن مورد علاقه نویسنده عبارتند از: Notepad ++ برای رایانه شخصی، Sublime Text برای لینوکس و Brackets برای Mac. بسیاری از این راه حل ها از راهی برای میزبانی برنامه جاوا اسکریپت شما پشتیبانی می کنند، در حالی که برخی دیگر به سادگی به Grunt برای میزبانی راه حل شما و به روز رسانی در هنگام تغییر فایل تکیه می کنند. ابزارهای عالی اشکال زدایی در اکثر مرورگرهای وب محبوب با ابزارهای توسعه دهنده Google Chrome در حال حاضر پیشرو هستند.

هر یک از این مجموعه ابزارها بسیار قوی و با امکانات کامل هستند. با این حال، جاوا تا حدودی به دلیل ماهیت شدید تایپ آن، پشتیبانی هشدار IDE «قناری در معدن زغال سنگ» کمی بهتر دارد. علاوه بر این، مجموعه ابزارهای رایج توسعه جاوا اسکریپت ممکن است برای یک برنامه نویس جوان برای پیکربندی و تسلط از همان ابتدا چالش برانگیز باشد.

تست، به ویژه تست واحد، بخش مهمی از فرآیند توسعه نرم افزار است. در زبان‌های تایپ شده پویا مانند جاوا اسکریپت، تست واحد می‌تواند جای بررسی نوع زمان کامپایل را بگیرد. وقتی همه عملکردها به درستی اعمال جاوا یا جاوا اسکریپت شوند، به توسعه دهنده اجازه می دهد تا به سرعت تشخیص دهد که آیا سعی دارد روش "در را باز کنید" را روی یک بچه گربه اجرا کند یا خیر.

در حوزه آزمایش، جاوا اسکریپت با Jasmine، Mocha و JEST قوی است. AngularJS همچنین معمولاً از نقاله برای آزمایش انتها به انتها استفاده می کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی