یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

آموزش کدنویسی به بچه ها از سنین پایین می تواند  آموزش برنامه نویسی کودکان  مفید باشد و منابع زیادی برای کمک به معلمان و دانش آموزان در سفر برنامه نویسی و برنامه نویسی آنها وجود دارد. در این وبلاگ، قصد داریم شما را به سفر برنامه‌نویسی بالقوه‌ای که یک کودک در مدرسه می‌تواند طی کند، از کودکان در EYFS تا KS4 و فراتر از آن، ببریم.

ما در مورد مفاهیمی که ممکن است در هر مرحله مورد بررسی قرار گیرند و اینکه چه منابعی می‌توانند برای بهترین کشف و توسعه مهارت‌ها در کدنویسی و برنامه‌نویسی استفاده شوند، بحث خواهیم کرد. بنابراین، به برنامه نویسی و برنامه نویسی مدرسه امید بروید!

ممکن است آموزش کدنویسی به کودکان پنج ساله غیرممکن به نظر برسد، اما قبل از تایپ اعداد، حروف و نمادهای کد، مراحل زیادی برای سفر کدنویسی وجود دارد.

ایده فناوری در مدرسه و خانه بخشی از برنامه درسی EYFS است و مکانی عالی برای شروع است. پس از این، آشنا کردن کودکان بسیار خردسال با برخی از مفاهیم اساسی‌تر کدنویسی آموزش برنامه نویسی کودکان  آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

دستورات عملکرد - جلو، چپ، راست، عقب الگوریتم‌ها – ورودی و خروجی داده‌ها، یعنی آنچه وارد می‌کنید و در نتیجه چه اتفاقی می‌افتد.توالی - تکمیل وظایف به ترتیب معین تجزیه - تقسیم وظایف به قطعات کوچکتر

شما می توانید تمام این مفاهیم را بدون نزدیک شدن به منابع خاص کدنویسی آموزش دهید. اگر مفاهیم برنامه نویسی و کدنویسی را بدون استفاده از صفحه نمایش آموزش می دهید، اغلب به آن "unplugged" می گویند.

آموزش الگوریتم به EYFS و مرحله کلیدی 1

شما می توانید الگوریتم ها را از طریق یک بازی ساده Simon Says آموزش دهید. شما به آنها دستور می دهید و آنها آن را کامل می کنند. حتی ممکن است کاوش توالی در همان بازی را با دادن چندین عمل به ترتیب خاص انجام دهید.

آموزش تجزیه به EYFS و مرحله کلیدی 1

شما ممکن است تجزیه را با پرسیدن از بچه ها آموزش دهید که ایرانیان سایبر چگونه به یک موجود آموزش برنامه نویسی کودکان  بیگانه توضیح دهند که چگونه دندان های خود را مسواک بزند. احتمالاً می گویند خمیر دندان را روی مسواک بگذارید و مسواک بزنید! اما درخواست از آنها برای تقسیم فرآیند به قطعات کوچکتر مقدمه ای عالی برای تجزیه است.

کدنویسی در مرحله کلیدی 2

هنگامی که کودکان به مرحله کلیدی 2 می رسند، دنیای کاملی از منابع هیجان انگیز و موثر برای آموزش تمام مهارت های مورد نیاز برای ادامه سفر برنامه نویسی و کدنویسی در دسترس است.

کودکان در مرحله کلیدی 2 باید این موارد را یاد بگیرند:الگوریتم‌ها، دستورات و تجزیه ربات‌های کدنویس یا اسپرایت از طریق نرم‌افزار کدنویسی.فرآیندهای تست و اشکال زدایی آموزش برنامه نویسی کودکان  نمونه های واقعی از کدنویسی و برنامه نویسی استفاده از حسگرها برای آموزش کدنویسی در مرحله کلیدی 2

کدگذاری در این سطح ممکن است حسگرهای خروجی و ورودی متفاوتی را معرفی کند. سنسورها می‌توانند از حسگر نوری که با روشن شدن یک دکمه روشن می‌شود تا موتوری که یک مدل را با تعویض دکمه حرکت می‌دهد متفاوت باشند. طیف وسیعی از حسگرها به تغییر تجربه کدنویسی کمک می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که کودکان می‌توانند طیف وسیعی از الگوریتم‌ها را بررسی کنند.

استفاده از LEGO برای آموزش کدنویسی در مرحله کلیدی 2LEGO® Education در زمینه کمک به کودکان در سفر برنامه نویسی و کدنویسی پیشرو بوده است و از دهه 1990 منابع عالی STEM را در اختیار مدارس قرار داده است.

یکی از بهترین چیزهایی که در مورد استفاده از لگو برای آموزش کدنویسی وجود دارد این است که کودکان معمولاً از قبل با آجرهای معروف جهانی که برای ساخت مدل های لگو استفاده می شود آشنا هستند. در آموزش برنامه نویسی کودکان  مرحله کلیدی 2، محدوده LEGO® WeDo® با ارائه درس هایی که بر اساس مفاهیم اولیه آموخته شده در EYFS و Key Stage 1 است، سفر برنامه نویسی و کدنویسی عالی را فراهم می کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی