یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

وب سایت های برنامه نویسی رایگان برای کودکان

دبستان (8-10 سال) بلوکی مبارزه  برنامه نویسی کودکان  با کد استنسیل Code.Org Studio خراش دبیرستان (سنین 11-13) App Inventor کد هیولا آزمایشگاه بازی Kodu دبیرستان (سنین 14-18)قطعی کد آکادمی جنگ کد آکادمی خان وب سایت های کدنویسی پولی برای کودکان دبستان (8-10 سال)کد میمون کد پذیر تینکردبیرستان (سنین 11-13)کد انتقام جویان کدموجی لایت باتدبیرستان (سنین 14-18)

کد HSکثرت نگری ویدکد بهترین وب سایت برنامه نویسی برای تمام سنینCodeWizardsHQ وب سایت های برنامه نویسی رایگان برای کودکان وب سایت های مدارس ابتدایی (سنین 8 تا 10 سال)1. بلوکی وب سایت برنامه نویسی برای کودکان، Blocklyسن: 8+مجانی

Blockly اصول برنامه نویسی را آموزش می دهد و جاوا اسکریپت را با استفاده از رویکرد برنامه نویسی مبتنی بر بلوک معرفی می کند. درست مثل انجام یک پازل است، با این تفاوت که تکه‌های کد را به هم وصل می‌کنید و در نهایت با هیچ قطعه گمشده‌ای زیر مبل مواجه نمی‌شوید.

قطعات پازل روی صفحه ظاهر می شوند و هدف تکمیل "داستان" است که برنامه نرم افزار را با تکمیل پازل می سازد. هر قطعه پازل نشان دهنده یک بلوک کد است که شبیه به یک پاراگراف در داستان است. بچه ها می توانند قطعات پازل را بکشند و رها کنند تا دنباله ای از کد ایجاد کنند.

تا زمانی که فرزند شما می تواند بخواند، می تواند با Blockly کدنویسی کند. با این حال، برخی از بازی‌ها شامل استفاده از تعداد درجه‌ها برای تعریف جهت حرکت یک شی و سایر مفاهیمی است که ممکن است برای بچه‌های واقعاً  برنامه نویسی کودکان کوچک با وجود استفاده از رویکرد گیمیفیکیشن و گرافیک ساده دشوار باشد.

به طور کلی، Blockly یکی از بهترین وب سایت های برنامه نویسی برای کودکانی است که هیچ تجربه ای در زمینه کدنویسی ندارند. هدف آن این است که بچه ها را برای زبان های برنامه نویسی کامپیوتری مبتنی بر متن معمولی آماده کند.

2. CodeCombatکد آرم مبارزه سن: 5-17هزینه: رایگان ایرانیان سایبر برای سطوح اصلی. اشتراک ماهانه برای سطوح اضافی.

CodeCombat یک بازی برنامه نویسی برای کودکان است که کدنویسی پایتون و جاوا اسکریپت را با استفاده از برنامه نویسی مبتنی بر متن آموزش می دهد. بچه ها می توانند از طریق سطوح مختلف یک RPG (بازی نقش آفرینی) بازی کنند و در طول مسیر، کدنویسی در پایتون و جاوا اسکریپت را یاد می گیرند. این وب سایت برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان دارای گرافیک سرگرم کننده و توانایی ارتباط با سایر بازیکنان در جامعه است که برنامه نویسی را به یک ورزش تیمی تبدیل می کند.

بازیکنان از Dungeons of Kithgard بازدید می کنند که در آنجا قهرمان، Anya را با نوشتن کد هدایت می کنند. پس از اتمام موفقیت آمیز یک سطح، دانش آموزان به کارهای پیچیده تر و کدنویسی برنامه نویسی کودکان  می روند. دنیاها و سطوح مختلفی برای کاوش وجود دارد تا کودکان را تشویق به ادامه برنامه نویسی و چالش های سخت تر کدنویسی کنند.

اگر معلم هستید، توسعه دهندگان CodeCombat حتی راهنمای دوره ها و ویکی ها را برای کلاس های درس شما ارائه می دهند. آنها همچنین قول می دهند که یک دوره آموزشی حاوی محتوای درسی یک ترم به برنامه درسی شما اضافه شود.

3. استنسیلآرم Stencyl سن: 6+مجانی. اشتراک های سالیانه

Stencyl نرم افزار ساخت بازی است که به کاربران امکان می دهد بازی های آیفون، آی پد، اندروید، ویندوز، مک، لینوکس، HTML5 و فلش را بدون کد منتشر کنند. آنها از یک رابط گرافیکی مشابه Scratch استفاده می کنند، اما با عملکرد برنامه نویسی کودکان  جدید و حتی بلوک های آماده برای استفاده بیشتر. بچه ها می توانند دنیاها و شخصیت های خود را بسازند و آنها را با جزئیات ویرایش کنند تا پیچیده تر شوند.

این گرافیک برای بچه ها مناسب است و برای دانش آموزان پیشرفته، گزینه ای برای مشاهده و ویرایش کدهای متنی در بازی وجود دارد. این نیاز به دانلود و راه اندازی نرم افزار دارد، اما پشتیبانی یادگیری گسترده ای را در انجمن های خود ارائه می دهد و برای نسخه اولیه هزینه ای ندارد. Stencyl برای بچه هایی که از توسعه بازی و برنامه نویسی کودکان  جزئیات در طراحی قدردانی می کنند عالی است.

4. Code.org Studio   کد، وب سایت های برنامه نویسی برای کودکان سن: 4-14مجانی

  • ۰۱/۱۲/۲۴
  • javad salehi

برنامه نویسی کودکان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی