یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

به همین دلیل، پیوند دادن مهارت‌های کدنویسی که یاد  برنامه نویسی کودکان می‌گیرند به زندگی روزمره‌شان حیاتی است. این می تواند مانند کمک به آنها برای ساخت یک آیتم جدید برای بازی مورد علاقه خود یا آموزش ساخت یک وب سایت برای گروه خود و غیره باشد. نکته مهم این است که تدریس خود را مفید و در عین حال جذاب کنید.

#1) آن را جذاب کنید: هنوز برخی از معلمان علوم کامپیوتر هستند که در مورد متقاعد کردن "سلام جهان" قاطعیت دارند. یک مسیر کاملاً ثابت برای آموزش کدنویسی رایانه وجود دارد که با برنامه‌های ساده شروع می‌شود و به شبکه و رمزگذاری تبدیل می‌شود. متأسفانه، آن برنامه درسی برای دانشجویان در سطح کالج طراحی شده است.

هنگام آموزش کدنویسی به بچه ها، یک قانون ساده وجود دارد: آن را سرگرم کننده کنید.

برخی از ابزارهای موجود در اینجا به عنوان بازی ساخته شده‌اند که کودکان حتی اگر برنامه‌نویسی رایانه‌ای را در بر نداشته باشند، به انجام آن‌ها مشغول هستند. با این حال، برای بچه‌های بزرگ‌تر، درک علایقشان و اینکه می‌خواهند برنامه نویسی کودکان  از مهارت‌های جدیدشان برای چه استفاده کنند، زمان می‌برد، اما این ابزارها را می‌توان به عنوان اولین درس آنها در نظر گرفت.

2) آن را مفید کنید: در کنار کار بر روی پروژه های جذاب با فرزندتان، باید به او نشان دهید که چگونه از مهارت های کدنویسی خود در زندگی روزمره خود استفاده کند. برای مثال، اکثر بچه‌ها ایده‌ای از «هک کردن» دارند و بیشتر آنها خطری را که به دنبال دارد بسیار هیجان‌انگیز می‌دانند.

آموزش 5 نشانه اصلی عفونت بدافزار مانند نحوه استفاده از اتصال VPN قابل اعتماد، یا نحوه تشخیص اینکه وب کم آنها هک شده است، نه تنها مهارت های برنامه نویسی رایانه ای آنها را تقویت می کند، بلکه به آنها می آموزد که چگونه در هنگام استفاده از فناوری ایمن بمانند. .

آموزش برنامه نویسی کامپیوتری به فرزندانتان نه تنها مهارت های فنی آنها را بهبود می بخشد، بلکه می تواند مهارت های اجتماعی ارزشمندی را نیز به آنها بیاموزد. موضوعی مانند امنیت  برنامه نویسی کودکان سایبری شامل مسائلی مانند حق حریم خصوصی و روش صحیح عمل آنلاین است.

3) یک جامعه پیدا کنید: در نهایت، احساس نکنید که خودتان ایرانیان سایبر هستید. امروزهبسیاری از والدین به فرزندان خود کدنویسی را آموزش می دهند و شبکه های پشتیبانی گسترده ای برای کمک به شما وجود دارد.

این جوامع می‌توانند طرح‌ها و پروژه‌های درسی را به شما ارائه دهند تا با فرزندتان کار کنید. آنها همچنین می توانند حمایت اجتماعی و یادگیری را ارائه دهند. حتی می‌توانید از طریق چت ویدیویی به کلاس‌های درس از راه دور بپیوندید، جایی که فرزندتان می‌تواند مهارت‌های جدید خود را با همسالان به اشتراک بگذارد.

با رشد مهارت ها، ارزش آن را دارد که به دنبال یک مربی باشید. اگر در برنامه نویسی کامپیوتری کار نمی کنید و فرزندتان مشتاق آن باشد، خیلی سریع از سطح دانش شما فراتر می رود.

بسیاری از توسعه دهندگان از داوطلب شدن لذت می برند و از تعداد مربیان بالقوه موجود  برنامه نویسی کودکان در شهر خود شگفت زده خواهید شد. یک مربی می تواند به فرزند شما کمک کند تا از یک سرگرمی هیجان انگیز به یک حرفه هیجان انگیز تبدیل شود.

برنامه‌نویسی وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها برای کودکان

ده‌ها ابزار در دسترس هستند که برای کمک به شما در آموزش کدنویسی به فرزندانتان طراحی شده‌اند، اما در این بخش، ما بر روی محبوب‌ترین آنها تمرکز می‌کنیم. انتخاب ابزارها به سن فرزندان شما بستگی دارد و ابزارهای ثبت نام شده به دو بخش دسته بندی می شوند: بخش اول برای کودکان زیر 8 سال (یا نزدیک به آن) و بخش دوم برای کودکان پیشرفته تر است.

برنامه نویسی برای کودکان زیر 8 سال

پلتفرم های موجود برای آموزش کدنویسی به کودکان کوچکتر معمولاً از یک رابط گرافیکی استفاده می کنند. این امر برخی از پیچیدگی های برنامه نویسی رایانه را پنهان می کند و همچنین موضوع را برای برنامه نویسی کودکان  مبتدیان جذاب تر می کند.

در اینجا برخی از محبوب ترین ابزارها آورده شده است:

  • ۰۱/۱۲/۲۷
  • javad salehi

برنامه نویسی کودکان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی