یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

آنچه یاد  آموزش برنامه نرم افزار اسکرچ خواهید گرفت

اولین واحد این دوره شما را مستقیماً وارد دنیای برنامه نویسی می کند و از شما خواسته می شود اولین برنامه کامپیوتری خود را ایجاد کنید! اما ابتدا، این دوره شما را با چند مفهوم علوم کامپیوتر مانند الگوریتم‌ها، توالی‌ها، انتخاب‌ها و تکرارها آشنا می‌کند که بعداً از همه آنها استفاده خواهید کرد.

در ادامه، ساختارهای کنترلی معرفی خواهند شد. حلقه ها به شما امکان می دهند بلوک های کد را تکرار کنید، در حالی که شرطی ها به برنامه اجازه می دهند بین دو بلوک کد یکی را انتخاب کند. همچنین قبل از یادگیری اصول مهندسی نرم افزار برای طراحی نرم افزار، با برنامه نویسی مبتنی بر رویداد برای واکنش به رویدادهای کاربر آشنا خواهید شد.

در دنیای واقعی، شما به احتمال زیاد روی کدهایی که دیگران قبلاً نوشته‌اند  آموزش برنامه نرم افزار اسکرچ کار می‌کنید نه اینکه خودتان را از ابتدا بنویسید. از این رو، یاد خواهید گرفت که چگونه کد را تغییر دهید و در عین حال تمرین خوب آزمایش و مستندسازی کد را نیز حفظ کنید. علاوه بر این، خواهید دید که چرا استفاده مجدد از کد مفید است و چگونه ماژولار بودن و انعطاف‌پذیری کد را بسیار دقیق‌تر می‌کند.

هفته آخر دوره به شما کمک می کند تا بازی خود را بسازید و منتشر کنید. شما از اصول توسعه نرم افزار برای هدایت فرآیند خود و همچنین یادگیری مفاهیم پیشرفته برنامه نویسی هماهنگی، همزمانی و پخش پیام و پیچیدگی محاسباتی استفاده خواهید کرد.

چگونه یاد خواهید گرفت

دوره 5 هفته ای با 12 ساعت مطالب است. با تماشای ویدئوهای سخنرانی همراه با نمونه کد و سوالات پاپ آپ درون ویدئویی یاد خواهید گرفت. شما همچنین از تماشای مصاحبه های اختیاری با کارشناسان کامپیوتر و متخصصان در زمینه های دیگر یاد خواهید گرفت و از تجربیات آنها یاد خواهید گرفت. شما دانش نظری را از پاسخ  آموزش برنامه نرم افزار اسکرچ دادن به آزمون ها به دست خواهید آورد و دانش عملی را از تکمیل دو پروژه برنامه نویسی درجه بندی شده به دست خواهید آورد.

ارائه دهنده Courseraمربیان آرتی مناتاکی و اینس فریس د کرکیسطح مبتدی

این دوره دارای 9.1 هزار نشانک و 12 بررسی در کلاس مرکزی است.همچنین به زبان اسپانیایی در دسترس است زیرا با همکاری دانشگاه ORT اروگوئه است.

این دوره هم برای بزرگسالان و هم برای نوجوانان قابل گذراندن ایرانیان سایبر است.اگرچه برای دریافت گواهینامه نیاز به پرداخت هزینه دارید، اما برای دریافت نمره که در دوره های دیگر نادر است نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

اگر به این دوره علاقه مند هستید، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد دوره و نحوه ثبت نام در اینجا بیابید.

3. مقدمه ای بر برنامه نویسی با اسکرچ (بنیاد Raspberry Pi)

سومین انتخاب من برای بهترین دوره برای یادگیری اسکرچ، مقدمه ای  آموزش برنامه نرم افزار اسکرچ بر برنامه نویسی با اسکرچ است که با همکاری بنیاد Raspberry Pi و مرکز ملی محاسبات اد انجام شده است. ucation

این دوره ممیزی رایگان به شما مقدمه ای هیجان انگیز برای برنامه نویسی مبتنی بر بلوک می دهد و به شما کمک می کند سفر خود را به دنیای کدنویسی آغاز کنید. در طول دوره، انیمیشن‌ها و بازی‌های خود را می‌سازید و در پایان، می‌توانید برنامه‌های خود را ایجاد کنید و خلاقیت‌های خود را با جامعه به اشتراک بگذارید.

برای گذراندن این دوره نیازی به تجربه قبلی در زمینه برنامه نویسی نیست.

آنچه یاد خواهید گرفت

شما این دوره را با مقدمه ای بر زبان برنامه نویسی اسکرچ و اصول کار با اسپرایت، لباس و پس زمینه شروع خواهید کرد. سپس، دانش خود را در مورد مفاهیم اصلی برنامه نویسی و بهترین روش استفاده از آنها، از ترتیب و تکرار گرفته تا انتخاب و متغیرها، تقویت خواهید کرد. همچنین در مورد انجمن برنامه نویسی Scratch و نحوه تعامل با آنها از طریق انجام بازی های دیگران و حتی انتشار بازی های خود یاد خواهید گرفت.

در مرحله بعد، نحوه تولید برنامه‌های Scratch را یاد خواهید گرفت آموزش برنامه نرم افزار اسکرچ  که به کاربر اجازه می‌دهد با فشار دادن کلید، پاسخ‌های متنی و حرکت با آنها تعامل داشته باشد. با استفاده از برنامه‌های افزودنی Scratch، همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه برنامه‌هایی ایجاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی