یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

معماری کامپیوتر - که گاهی اوقات آموزش کامپیوتر صفر تا صد  "سیستم های کامپیوتری" یا "سازمان کامپیوتری" نامیده می شود - اولین نگاه مهم به محاسبات زیر سطح نرم افزار است. در تجربه ما، این نادیده گرفته ترین حوزه در میان مهندسان نرم افزار خودآموخته است.

کتاب مقدماتی مورد علاقه ما "سیستم های کامپیوتری: دیدگاه برنامه نویس" است و یک دوره معمولی مقدماتی معماری کامپیوتر با استفاده از این کتاب بیشتر فصل های 1-6 را پوشش می دهد.

ما CS:APP را برای رویکرد کاربردی و برنامه نویس محور دوست داریم. در حالی کهبه معماری کامپیوتر بسیار بیشتر از آنچه در کتاب پوشش داده شده است، به عنوان یک نقطه شروع عالی برای کسانی که می خواهند سیستم های کامپیوتری را در درجه اول به منظور نوشتن نرم افزار سریع تر، کارآمدتر و قابل اعتمادتر بنویسند، عمل می کند.

برای کسانی که ترجیح می‌دهند هم مقدمه‌ای ملایم‌تر برای موضوع و هم تعادل  آموزش کامپیوتر صفر تا صد بین نگرانی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داشته باشند، عناصر سیستم‌های محاسباتی را پیشنهاد می‌کنیم که با نام «Nand2Tetris» نیز شناخته می‌شود. این یک کتاب جاه طلبانه است که سعی دارد به شما درک منسجمی از نحوه عملکرد همه چیز در رایانه بدهد. هر فصل شامل ساخت یک قطعه کوچک از سیستم کلی است، از نوشتن گیت های منطقی ابتدایی در HDL، از طریق CPU و اسمبلر، تا برنامه ای به اندازه یک بازی تتریس.

خواندن شش فصل اول کتاب و تکمیل پروژه های مرتبط را توصیه می کنیم. این امر درک شما را از رابطه بین معماری ماشین و نرم افزاری که روی آن اجرا می شود توسعه می دهد.

نیمه اول کتاب (و تمام پروژه  آموزش کامپیوتر صفر تا صد های آن) به صورت رایگان از وب سایت Nand2Tetris در دسترس است. همچنین به عنوان دوره آموزشی Coursera با ویدیوهای همراه در دسترس است.

در جستجوی سادگی و انسجام، Nand2Tetris عمق را عوض ایرانیان سایبر می کند. به طور خاص، دو مفهوم بسیار مهم در معماری‌های کامپیوتری مدرن، خط لوله و سلسله مراتب حافظه هستند، اما هر دو عمدتاً در متن وجود ندارند.

هنگامی که با محتوای Nand2Tetris احساس راحتی کردید، پیشنهاد می‌کنیم یا به CS:APP برگردید یا سازمان‌دهی و طراحی رایانه‌ای پترسون و هنسی را در نظر بگیرید، متنی عالی و کلاسیک. هر بخش در کتاب ضروری نیست. آموزش کامپیوتر صفر تا صد  ما پیشنهاد می‌کنیم دوره CS61C برکلی «ایده‌های عالی در معماری کامپیوتر» را برای مطالعه‌های خاص دنبال کنید. یادداشت های سخنرانی و آزمایشگاه ها به صورت آنلاین در دسترس هستند و سخنرانی های گذشته در آرشیو اینترنت موجود است.

سیستم های کامپیوتری: دیدگاه یک برنامه نویس سخت افزار پلت فرم است – مایک اکتون، مدیر موتور در Insomniac Games(صحبت CppCon او را تماشا کنید)الگوریتم ها و ساختارهای داده

ما با چندین دهه خرد مشترک موافقیم که آشنایی با الگوریتم‌های رایج و ساختارهای داده یکی از قدرتمندترین جنبه‌های آموزش علوم کامپیوتر است. این مکان همچنین مکانی عالی برای آموزش توانایی های کلی حل مسئله است که در هر زمینه تحصیلی دیگر نتیجه خواهد داد.

صدها کتاب موجود است، اما کتاب مورد علاقه ما The Algorithm Design Manual اثر استیون اسکینا است. او آشکارا عاشق حل مسئله الگوریتمی است و معمولاً در ایجاد شور و شوق مشابه در بین دانش آموزان و خوانندگان خود موفق است. به نظر ما، دو متن پیشنهادی رایج تر (CLRS و Sedgewick) برای کسانی که مطالب را عمدتاً برای کمک به حل عملی مسئله می آموزند، کمی بیش از حد سنگین هستند.

برای کسانی که سخنرانی های ویدیویی را ترجیح می دهند، Skiena سخاوتمندانه خود را به صورت آنلاین ارائه می دهد. ما همچنین دوره Tim Roughgarden را که در Coursera و جاهای دیگر موجود است بسیار دوست داریم. اینکه سبک سخنرانی Skiena را ترجیح می دهید یا Roughgarden، یک موضوع ترجیحی شخصی خواهد بود. در واقع، ده ها جایگزین خوب وجود دارد، بنابراین اگر مورد دیگری را پیدا کردید که دوست دارید، ما شما را تشویق می کنیم که از آن استفاده کنید!

برای تمرین، رویکرد ترجیحی ما این است که دانش آموزان مسائل را در Leetcode حل کنند. اینها معمولاً مشکلات جالبی با راه حل ها و بحث های همراه مناسب هستند. آنها همچنین به شما کمک می کنند تا پیشرفت آموزش کامپیوتر صفر تا صد  را در برابر سؤالاتی که معمولاً در مصاحبه های فنی در شرکت های نرم افزاری رقابتی تر مورد استفاده قرار می گیرند، آزمایش کنید. ما پیشنهاد می کنیم حدود 100 مشکل leetcode تصادفی را به عنوان بخشی از مطالعات خود حل کنید.

  • ۰۲/۰۳/۰۴
  • javad salehi

آموزش کامپیوتر صفر تا صد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی