یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

اسکرچ چیست

در Scratch، بلوک‌ها به ساختارهایی اشاره می‌کنند  اسکرچ چیست که برای ساخت کد استفاده می‌شوند. بلوک‌ها مانند قطعات پازل به‌صورت عمودی به هم متصل می‌شوند، با هر دسته بلوک (کلاه، پشته، گزارشگر، بولی) شکل و شکاف منحصربه‌فرد خود را دارند و در نتیجه از مشکلات نحوی جلوگیری می‌کنند. اسکریپت ها مجموعه ای از بلوک های مرتبط هستند.

عملکرد بلوک‌ها معمولاً ساده‌تر از برنامه‌نویسی مبتنی بر متن است، زیرا مانند دستورالعمل‌های نوشته شده به حفظ نیاز ندارند و نمی‌توانند منجر به مشکلات نحوی شوند. کدنویسی مبتنی بر متن از برنامه‌نویسی مبتنی بر بلوک تطبیق‌پذیرتر است زیرا ممکن است متن بدون کشیدن بلوک‌های اضافی به ویرایشگر تغییر یابد.

ده نوع بلوک شامل حرکت، ظاهر، صداها، رویدادها، کنترل‌ها، حسگرها، عملگرها، متغیرها، فهرست‌ها و بلوک‌های من است. برخی از انواع بلوک های کلیدی در زیر مورد بحث قرار می گیرند:

رویدادها: این آجرهای زرد رنگی منحصر به فرد دارند و در قسمت بالایی  اسکرچ چیست آن برآمدگی دارند. این بلوک ها "بلاک های شروع" هستند، به این معنی که باید در ابتدای هر بخش کد جدید قرار گیرند. آنها نشان می دهند که اسکریپت چه زمانی اجرا می شود.

حرکت: این آجرهای آبی حرکت اسپرایت، چرخش و سر خوردن را با تعداد درجه یا گام خاصی امکان پذیر می کنند.

ظاهر: این قطعات بنفش ظاهر بصری جن شما را تغییر می دهند. این شامل رنگ، اندازه، حباب های فکری و سایر جلوه های جالب است.

حلقه ها: این بلوک های نارنجی رنگ در بخش "کنترل" قرار دارند. مشابه بلوک‌های رویدادها، این بلوک‌ها شکل منحصر به فردی دارند. حلقه ها امکان تکرار مداوم یک اثر را فراهم می کنند.

صداها: این قسمت به شما امکان می دهد  اسکرچ چیست صدا را در برنامه خود قرار دهید. در تب "صداها"، می توانید صداهای خود را به هر جن اضافه کنید. به عنوان مثال، سگ خود را به غر زدن وادار کنید ایرانیان سایبر یا صداهایی را ضبط کنید تا "صحبت کند".

Scratch blocks یک ابتکار توسعه بزرگ برای دوره‌های آینده بلوک‌های برنامه‌نویسی گرافیکی است که بر اساس مشارکت Google و تیم Scratch MIT ساخته شده است - تقویت فناوری Blockly Google و ترکیب تخصص تیم Scratch در ایجاد وسایل کمک آموزشی تخیلی برای کودکان. بلوک های اسکرچ چارچوبی برای ایجاد واحدهای برنامه نویسی عمودی (مبتنی بر متن) یا افقی (مبتنی بر آیکون) ارائه می دهند.

پسوندها را خراش دهید

بسیاری از پسوندهای Scratch وجود دارند که ممکن است به ناحیه بلوک متصل شوند. برای انتخاب پسوند، می‌توان نماد آبی را در سمت راست بخش‌های بلوک معمولی انتخاب کرد. پسوندهای رایج کدنویسی Scratch عبارتند از:

موسیقی: این افزونه به کاربران امکان می دهد نت های MIDI را بر روی سازهای  اسکرچ چیست مختلف پخش کنند.سنجش ویدیو: پروژه ها می توانند با استفاده از این افزونه با دوربین ارتباط برقرار کنند.

ترجمه: با استفاده از افزونه Translate، ممکن است متن به زبان های مختلف ترجمه شود.قلم: افزونه Pen به کاربران امکان می دهد با استفاده از قلم روی صحنه طراحی کنند.متن به گفتار: این امکان را می دهد که متن با صدای بلند خوانده شود.

پسوند LEGO MINDSTORM EV3: به پروژه های Scratch اجازه می دهد تا با دستگاه های LEGO MINDSTORM EV3 متصل شوند.پسوند Micro:bit: پروژه های Scratch را قادر می سازد تا با پروژه های micro:bit ارتباط برقرار کنند.بیشتر ببینید: Pivotiاز کدنویس تا معمار راه حل: چهار مهارت و گواهینامه برای پیشرفت

مزایای کدنویسی اسکرچ

هدف اصلی اسکرچ کمک به یادگیرندگان جوان است که مفاهیم اولیه اسکرچ کدنویسی را بدون وارد شدن به پیچیدگی های برنامه نویسی شی گرا یا کدنویسی متنی یاد بگیرند. در اینجا برخی از مزایای کدنویسی با Scratch آورده شده است.

1. مهارت های تحلیلی و حل مسئله را بهبود می بخشد

  • ۰۲/۰۵/۲۲
  • javad salehi

اسکرچ چیست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی