یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 از نظر فنی، از محیط برنامه‌نویسی مبتنی برنامه اسکرچ جونیور اصلی  بر بلوک‌های Scratch استفاده می‌کند. از نظر آموزشی، مقدار قابل توجهی از طراحی آموزشی در آن انجام شده است (Flannery، و همکاران، 2013). با دیدن آنچه که Scratch می تواند انجام دهد، در استفاده از برنامه Scratch Junior با ویژگی های کمتر مردد بودم، زیرا کمی شک داشتم.

در مورد اینکه آیا می‌تواند حداقل سن هدف را برای جذب بچه‌ها به برنامه‌نویسی تا این حد کاهش دهد، همه اینها بدون قربانی کردن بسیاری از مفاهیم کدنویسی مشهود در Scratch اصلی. با این حال، با تماشای اینکه کودک 8 ساله ام (با حداقل راهنمایی از من) خیلی سریع وارد ScratchJr می شود، به زودی این شک و تردید را کنار گذاشتم.

 توجه: در حالی که او مدت زیادی از iPad استفاده می کرد، نه در مدرسه و نه در خانه با برنامه نویسی آشنا نشده است. احتمالاً نزدیک‌ترین چیزی که او قبل از ScratchJr انجام داده بود، استفاده از بلوک‌های رداستون در MineCraft برای باز کردن درها از طریق پدهای فشار و مواردی از این دست بود. قبلاً، من از معرفی او به Scratch با ویژگی‌های کامل متعجب بودم، زیرا به خوبی می‌دانم که در معرفی یک کودک به برنامه نویسی، بسیار آسان است که کمی بیش از حد پیش بروید، و آنها را برای مدتی به برنامه اسکرچ جونیور اصلی  طور کامل کنار بگذارید.

 به این فکر کردم که به یک محیط برنامه نویسی نیاز دارم که در آن بتوانم خیلی کم بگویم و انجام دهم، و به زبان آموز اجازه بدهم فقط جلو برود و کار خودش را انجام دهد، در حالی که من می توانم گهگاهی شناور ایرانیان سایبر شوم یا از کنار آن رد شوم تا در مورد «ویژگی» بعدی کمکی ارائه کنم. که می خواست به خلقت در حال تکامل خودش بیافزاید. وارد کردن بچه ها به برنامه نویسی برای یادگیری کاربرمحور منطقه اصلی است، و مربی واقعاً باید تا آنجا که ممکن است از راه دور بماند. سه ویژگی بسیار مفید ScratchJr وجود دارد که در بالا به آنها اشاره می کنم:

1 . این برنامه ای است که به صورت مستقل روی تبلت ها اجرا می شود، بدون نیاز به باز کردن مرورگر وب و متصل به اینترنت (همانطور که در مورد محیط پیچیده تر Scratch وجود دارد). والدین و/یا معلمان کودکان بسیار خردسال - گروه هدف ScratchJr (مبتدیان 5 تا 7 ساله برای برنامه نویسی) - اغلب نمی خواهند آنها به اینترنت  برنامه اسکرچ جونیور اصلی متصل شوند و مطمئناً برای مدت زمان طولانی نمی خواهند.

مجله بین المللی برنامه نویسی مردم گرا، 4(1)، 50-55، ژانویه-ژوئن 2015 512. ScratchJr برای تبلت های iPad و Android وجود دارد ، به آن دسترسی گسترده ای به مبتدیان جوان برنامه نویسی می دهد. تعداد زیادی از این گروه از زبان آموزان به یک iPad یا یک تبلت اندرویدی در خانه دسترسی دارند.

 اغلب خواهر و برادرهای جوان در کدام یک از دو پلتفرم که دارند متفاوت هستند - مانند دو کوچکترین من: کوچکترین آنها یک iPad mini را انتخاب کرد، در حالی که دیگری یک تبلت Android. این به آن‌ها تا حدودی استقلال از یکدیگر می‌دهد، اما آنها همچنین دوست دارند هر از گاهی دور هم جمع شوند تا زمان و دانش خود را در یک برنامه یا بازی به اشتراک بگذارند و مقایسه کنند.

 نسخه‌های ScratchJr در هر دو آی‌پد و اندروید، از نظر ویژگی‌ها و رابط کاربری قابل تشخیص نیستند. به این ترتیب آنها می توانند دانش خود را به اشتراک بگذارند و همچنین محتوایی را که هر یک از آنها از طریق یک ویژگی ایمیل داخلی ایجاد می کند به اشتراک بگذارند (یعنی یک قالب فایل پروژه وجود دارد که می تواند برای صادرات و وارد کردن پروژه ها از داخل ScratchJr استفاده شود).

راهنماهای فراوان و بسیار قابل استفاده ای در خود برنامه تعبیه شده است، به برنامه اسکرچ جونیور اصلی  ویژه: یک راهنمای رابط (به شکل 1 مراجعه کنید) که رابط کاربری تک صفحه را با استفاده از تماس های شماره دار توصیف می کند. راهنمای بلوک‌ها که تمام بلوک‌های کدنویسی موجود را که بر اساس عملکرد مشابه یا مرتبط با هم گروه‌بندی می‌شوند را شرح می‌دهد (دسته‌های بلوک). و یک راهنمای ویرایشگر رنگ برای ویرایشگر داخلی که برای ایجاد دارایی های تصویر جدید یا اصلاح مجموعه تصاویر به خوبی ارائه شده استفاده می شود.

همچنین، معرفی کمی متحرک برای رابط کاربری و نحوه استفاده از آن. به زودی او چهار صحنه (صفحه) را تنظیم کرد و از چند طریق به هم متصل شد و یک داستان تعاملی ایجاد کرد. چهار تصویر پایین  اسکرچ جونیور اصلی سمت راست، تصاویر کوچک این چهار صحنه هستند که هر کدام در ویرایشگر رنگ داخلی، پس از انتخاب یک تصویر شروع از حدود 20 تصویر ارائه شده در شکل 1 ویرایش شده اند. پایین صفحه نمایش

  • ۰۲/۰۵/۲۲
  • javad salehi

برنامه اسکرچ جونیور اصلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی