با جنسیت و اینکه چگونه دو نفر ممکن است یک چیز برنامه نویسی کودکان در کرج را به روشهای متفاوت ببینند، تشخیص دهند. نتایج مطالعه نشان داد که در اکثر موارد، کودکان از سلسله مراتب جنسیتی جامعه محافظت میشوند. به نظر میرسید که هر کدام از جنسیت خود که مخصوص بچههای کوچک است، علاقه دارند. سلسله مراتب خانواده و همچنین قرار گرفتن در معرض تلویزیون، آگاهی کودکان را از سلسله مراتب جنسیتی که در دنیای بزرگسالان وجود دارد، افزایش داد. حلیم همچنین مشاهده کرد که چگونه ارزشگذاری بالاتر جامعه برای مردان میتواند بر نحوه رویکرد کودکان به مسیرهای تحصیلی و مشاغل بعدی در زندگی تأثیر بگذارد.
چه نمایشها از نیکلودئون باشند و چه از کانال دیزنی، موارد زیادی وجود دارد که پسران و دختران در نقشهای معمولی ایفای نقش میشوند که به طور گسترده توسط جامعه و درصد زیادی از جهان شناخته میشوند. در حالی که مطالعات زیادی برای بررسی موضوع درک کودکان از جنسیت از طریق تلویزیون انجام شده است، شواهد برنامه نویسی کودکان در کرج ملموس کمی وجود دارد که به مردم می گوید آنچه کودکان تماشا می کنند در واقع برای آنها مضر است.[14]
نمایندگی LGBTQ
برای سالها، بخش استانداردهای پخش و شیوههای پخش شبکهها، دستورالعملهای والدین، و کمپینهای محافظهکاران اجتماعی «تلاشها برای فراگیرتر کردن انیمیشنهای کودکانه» را محدود میکردند. کسانی که روی نمایشها کار میکنند میگویند که از سوی شبکهها و استودیوها تحت فشار قرار میگیرند تا «کمتر با شخصیتهای LGBTQ آشکار شوند یا از به تصویر کشیدن عناصر فرهنگ LGBTQ خودداری کنند». دیوید لوین، یکی از مدیران سابق دیزنی، گفت که "عقاید محافظه کارانه زیادی" آنچه را که در شبکه کارتون دی به تصویر کشیده شد، هدایت کرد. sney Channel، Cartoon Network، و دیگر کانال های مشابه. برخی استدلال کردند که تلویزیون کابلی، که در دهه 1990 شروع به کار کرد، "درها را برای نمایندگی بیشتر باز کرد" حتی اگر سطوح مختلف تاییدیه ها برنامه نویسی کودکان در کرج باقی ماندند.[16]
در طول دهه 2000، GLAAD از فقدان نمایندگی LGBT ابراز تاسف کرد.[17][18][19][20] در سال 2014، زمانی که GLAAD به این استدلال ادامه داد که «برنامهنویسی کودکان برای انعکاس تنوعی که مخاطبانش در زندگی روزمره خود تجربه میکنند کند بوده است». نقطه.[22] در سال 2017، برخی گفتند که شخصیتهای LGBTQ+ در تلویزیون متحرک تا حدودی ایرانیان سایبر نادر هستند، [23] [24]، علیرغم این واقعیت که GLAAD تعداد شخصیتها را در پخش و تلویزیون پربیننده تحسین میکرد.[25][26][27]
از سال 2017 تا 2019، اینسایدر خاطرنشان کرد که «بیش از 200 درصد افزایش شخصیتهای عجیب و غریب و اقلیت جنسیتی در برنامههای تلویزیونی انیمیشن کودکان وجود داشته است».[16] در سالهای 2018 و 2019، GLAAD گفت که آمازون، هولو و نتفلیکس افزایش بازنمایی LGBTQ در "بچه های روزانه و تلویزیون خانواده."[28][29] در ماه مه 2019، اشلی فترز و ناتالی اسکوبار، در آتلانتیک، استدلال کردند که اپیزود آرتور که در آن دو شخصیت مرد با هم ازدواج کردند، "لحظه ای دردناک را نشان می دهد. تاریخچه تلویزیونی کودکان" زیرا میتوانید روی نمایشهای کودکانه با شخصیتهای همجنسگرا حساب کنید، به طور خاص به Adventure Time، Steven Universe، The Legend of Korra، Gravity Falls، Clarence، و The Loud House اشاره کنید.[30] در دسامبر 2020، ایمی فریدمن، رئیس برنامهنویسی Cartoon Network و HBO Max Kids & Family، اظهار داشت که آنها به دنبال «خودمان در سراسر طیف شمول و برابری» برنامه نویسی کودکان در کرج از جمله LGBTQ+ هستند تا پروژههایی را در تولید، توسعه، و که قبلا چراغ سبز.[31] GLAAD در گزارش ژانویه 2021 خود، نمایندگی LGBTQ را در قسمتهای DuckTales، The Owl House و Adventure Time: Distant Lands ستود.[32]
در اکتبر 2020، ربکا شوگر، خالق استیون یونیورس، گفت که دوست دارد هنگام نوشتن شخصیتهای نمایش، تجربیات خود را «از طریق یک لنز غیر دودویی» در یک زمینه متفاوت قرار دهد.[33] در ژوئن 2021، شوگر به NPR گفت که یکی از انگیزههای او برای نمایش این بود که مطمئن شود «بچههای غیردودویی و دارای جنسیت گسترده... نمایشی داشته باشند.»[34] در مارس 2021، شوگر به Vanity Fair گفت که مصمم است «زوجهای دگرباشان و روایتها» را به شیوههایی که «سانسور غیرممکن است» به داستان ملحق میکنند و مجبور بودند در داخل برای بازنمایی بجنگند.[35] در ژوئن 2021، Taneka Stotts، نویسنده جنسیتی برای Steven Universe Future به Insider گفت که Sugar "از مسیر خود خارج شد تا مطمئن شود که نمایش آنها تا حد ممکن [با پرسنل] شامل می شود"، به جای استخدام افراد با استعداد در Tumblr و Twitter. معمولی های صنعت شوگر گفت که پیشرو بودن در نمایندگی LGBTQ به این معنی است که فراتر از آنچه آنها ایجاد می کنند، "محتوای عجیب و غریب بسیار کمی" وجود دارد و گفت که می ترسد اگر آشکارا در مورد آن صحبت کند، هویت و محتوای او برنامه نویسی کودکان در کرج در نمایش می تواند منجر به لغو آن شود. که حمایت از نمایش "اغلب بسیار واجد شرایط و آسیب رسان" بود.[36]