جامعه میتواند کد منبع کامل بازی اسکرچ را برای مطالعه یا ترکیب مجدد در پروژههای جدید مشاهده و دانلود کند.[25][26] خراش دهنده ها همچنین می توانند پروژه های پروژه ، اظهار نظر ، مورد علاقه و "عشق" دیگران را ایجاد کنند ، سایر اعضای را دنبال کنند تا پروژه ها و فعالیت های خود را ببینند و ایده ها را به اشتراک بگذارند. پروژه ها از بازی ها و انیمیشن ها تا ابزارهای کاربردی را شامل می شود. علاوه بر این، برای تشویق ایجاد و به اشتراک گذاری در میان کاربران، وب سایت اغلب چالش های "استودیوی طراحی اسکرچ" را ایجاد می کند
تیم اسکرچ MIT تلاش می کند تا اطمینان بازی اسکرچ حاصل کند که این جامعه محیطی دوستانه و محترمانه برای همه مردم حفظ می کند
مربیان جامعه آنلاین خود را به نام ScratchEd دارند که توسط دانشکده تحصیلات تکمیلی هاروارد توسعه و پشتیبانی می شود. در این انجمن، مربیان Scratch داستانها را به اشتراک میگذارند، منابع را مبادله میکنند و سؤال میپرسند.[30]
ویکی را خراش دهید
Scratch Wiki یک منبع پشتیبانی برای Scratch و اطلاعاتی در مورد وب سایت، تاریخچه، و پدیده های پیرامون آن است. اگرچه توسط تیم Scratch (توسعه دهندگان Scratch) پشتیبانی می شود ، اما در بازی اسکرچ درجه اول توسط کاربران Scratch (خراشنده) نوشته شده است و به طور مستقل از وب سایت اصلی Scratch میزبان است. [31] ویکیهای دیگری به زبانهای غیر از انگلیسی در دامنه پایه Scratch Wiki موجود است.
نقش ها
لحن یا سبک این بخش ممکن است منعکس کننده لحن دایره المعارفی مورد استفاده در ویکی پدیا نباشد. راهنمای ویکیپدیا برای نوشتن مقالات بهتر برای پیشنهادات را ببینید. (نوامبر 2022) (با نحوه و زمان حذف این پیام الگو آشنا شوید)
هر حساب در وب سایت Scratch دارای بازی اسکرچ یک نقش/وضعیت است که بر اساس میزان فعالیت کاربر با پلتفرم یا اینکه یک معلم حساب کاربری برای یک محیط کلاس را تنظیم کرده است ، متفاوت است. هنگامی که شخصی یک حساب کاربری ایجاد می کند ، وضعیت "خراشنده جدید" با محدودیت های تحمیل شده ، از جمله عدم توانایی در استفاده از داده های ابری و مجبور شدن بیشتر بین ارسال در انجمن یا اظهار نظر ، داده می شود. [32] پس از زمانی که یک خراشنده جدید با سایت و پروژه های به اشتراک گذاری در ارتباط است ، به آنها نقش "خراشنده" اعطا می شود ، که توانایی های یکسان را در دسترس بیشتر پایگاه کاربر فراهم می کند. [33]
مجریان رسمی و توسعه دهندگان Scratch به عنوان بخشی از "تیم خراش" شناخته می شوند و در انتهای نام بازی اسکرچ کاربری خود در آموزش برنامه نویسی کودکان بیشتر مواردی که نام کاربری بصری در محتوای سایت نشان داده می شود ، دارای ستاره هستند. [34] این سایت دارای انواع خاصی از حسابهای کاربری برای دانشآموزان و مربیان است که به Scratch اجازه میدهد در کلاسهای درس استفاده شود.[35]
سانسور
در آگوست 2020، GreatFire اعلام کرد که دولت چین دسترسی به وب سایت Scratch را مسدود کرده است. در آن زمان، تخمین زده می شد که بیش از سه میلیون نفر در چین از آن استفاده می کردند.
پایه کد
کد منبع برای ویرایشگر پروژه در بازی اسکرچ هر سه نسخه اصلی، و همچنین اکثر وب سایت فعلی، به صورت عمومی در GitHub در مخازن مختلف میزبانی می شود. Scratch 3.0 مبتنی بر جاوا اسکریپت است، 2.0 در ActionScript برنامه ریزی شده است، [38] و نسخه های 1.X بر اساس Squeak هستند که خود بر اساس Smalltalk-80 است.[39]
2.0 دارای یک مفسر آزمایشی مبتنی بر جاوا اسکریپت بود که به موازات نسخه ActionScript در حال توسعه بود.[40]
در نسخه 3.0، بلوکهای Scratch با استفاده از Blockly، یک کتابخانه جاوا اسکریپت که توسط Google برای ایجاد زبانهای برنامهنویسی بصری مبتنی بر بلوک توسعه یافته است، پیادهسازی میشوند.[41][42]
در 13 مه 2014، یک سال پس از انتشار Scratch 2.0، توسط یک توسعه دهنده در انجمن Scratch اعلام شد که 2.0 به منبع باز تبدیل می شود.[43]
مناسبت ها
مربیان اسکرچ می توانند شخصاً در جلسات آموزشی اسکرچ جمع شوند. در این گردهماییها، مربیان Scratch از یکدیگر یاد میگیرند و ایدهها و استراتژیهایی را به اشتراک میگذارند که از خلاقیت محاسباتی پشتیبانی میکند.[44]
یک "هفته خراش" که بازی اسکرچ قبلا به عنوان "روز خراش" شناخته می شد، در ماه مه هر سال اعلام می شود. اعضای انجمن تشویق میشوند تا در این روز یا در حوالی این روز، رویدادی بزرگ یا کوچک را میزبانی کنند که Scratch را جشن میگیرد. این رویدادها در سراسر جهان برگزار میشوند و فهرست آن را میتوانید در وبسایت Scratch Day پیدا کنید. Scratch Week مجموعهای است که بر فعالیتهای Scratch در وبسایت Scratch تمرکز دارد.[45]
هر روز اول آوریل، تیم اسکرچ با کاربران شوخی میکند و تخممرغهای عید پاک را اضافه میکند، یک مثال تبدیل تمام بلوکهای رویداد به نسخههای گربهای از همان بلوکها است.
تاریخ
در اوایل دهه 2000، گروه مادام العمر مهدکودک آزمایشگاه رسانه MIT (LLK) در حال توسعه زبان های برنامه نویسی بصری برای کودکان بود.[46] در سال 2003، میچل رسنیک، یاسمین کفایی و جان مائدا بازی اسکرچ یک کمک مالی بنیاد ملی علوم برای توسعه یک محیط برنامه نویسی جدید برای کودکان برای بیان خود با کد دریافت کردند.[7] LLK، به رهبری میچل رسنیک، با مشارکت تیم یاسمین کافی در دانشگاه UCLA، با باشگاه های کامپیوتری در بوستون و لس آنجلس برای توسعه Scratch همکاری نزدیک داشت و طراحی آن را در شیوه ها و پویایی های اجتماعی این Scratch game مراکز جوانان بعد از مدرسه پایه گذاری کرد.
- ۰۲/۱۰/۲۰