یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 

 

 

ents

مربیان اسکرچ می توانند شخصاً در جلسات آموزشی برنامه اسکرچ  اسکرچ جمع شوند. در این گردهمایی ها، مربیان Scratch از یکدیگر یاد می گیرند و ایده ها و استراتژی هایی را به اشتراک می گذارند که از خلاقیت محاسباتی پشتیبانی می کند.

 

در ماه مه هر سال یک "روز خراش" اعلام می شود. اعضای  برنامه اسکرچ انجمن تشویق می‌شوند تا در این روز یا در حوالی این روز، رویدادی بزرگ یا کوچک را میزبانی کنند که Scratch را جشن می‌گیرد. این رویدادها در سراسر جهان برگزار می‌شوند و فهرست آن را می‌توانید در وب‌سایت Scratch Day پیدا کنید.

 

تاریخ

گروه مادام العمر مهدکودک آزمایشگاه رسانه MIT به رهبری میچل رسنیک، با مشارکت شرکت مشاوره مستقر در مونترال، شرکت Playful Invention، که توسط برایان سیلورمن و پائولا بونتا تأسیس شد، با هم اولین نسخه دسکتاپ Scratch را در سال 2003 توسعه دادند. به عنوان یک زبان برنامه نویسی اولیه، بدون دسته بندی  برنامه اسکرچ برچسب دار و بدون پرچم سبز شروع شد. Scratch با هدف آموزش کدنویسی به بچه ها ساخته شد.

 

فلسفه Scratch به اشتراک گذاری، استفاده مجدد و ترکیب کد را تشویق می کند، همانطور که توسط شعار تیم، "تصور، برنامه، اشتراک گذاری" نشان داده شده است. کاربران می توانند پروژه های خود را بسازند یا ممکن است پروژه شخص دیگری را "ریمیکس" کنند. پروژه‌هایی که با Scratch ایجاد و بازسازی می‌شوند تحت مجوز Creative Commons Attribution-Share Alike مجوز دارند. Scratch به طور خودکار به کاربری که برنامه اسکرچ  پروژه و برنامه اصلی را در قسمت بالایی ایجاد کرده است اعتبار می دهد

 

Scratch بر اساس تعامل مداوم با جوانان و کارکنان در Computer Clubhouses توسعه یافته است. استفاده از Scratch در کلاب‌های کامپیوتری به‌عنوان مدلی برای سایر مراکز بعد از مدرسه عمل کرد که نشان می‌دهد چگونه تنظیمات یادگیری غیررسمی می‌تواند از توسعه تسلط فناوری پشتیبانی کند.

 

صفحه اصلی Scratch.mit.edu

پوسته صفحه اصلی 2.0 Scratch

Scratch 2.0 در 9 می 2013 منتشر شد. این به روز رسانی ظاهر برنامه اسکرچ  سایت را تغییر داد و شامل یک ویرایشگر پروژه آنلاین و یک ویرایشگر آفلاین بود. اکنون می‌توان بلوک‌های سفارشی را در پروژه‌ها به همراه چندین پیشرفت دیگر تعریف کرد. ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0 را می‌توان برای ویندوز، مک و لینوکس مستقیماً از وب‌سایت Scratch دانلود کرد، اگرچه بعداً پشتیبانی از لینوکس حذف شد. نسخه غیر رسمی موبایل باید از انجمن های Scratch دانلود می شد.

 

صفحه اصلی MIT را خراش دهید

پوسته صفحه اصلی Scratch 3.0

Scratch 3.0 برای اولین بار توسط تیم Scratch در سال 2016 معرفی شد. چندین نسخه آلفای عمومی بین آن زمان تا ژانویه 2018 منتشر شد و پس از آن نسخه‌های پیش‌نمایش پیش‌بتا منتشر شد برنامه اسکرچ . نسخه بتا Scratch 3.0 در 1 آگوست 2018 برای استفاده در اکثر مرورگرها منتشر شد. به استثنای قابل توجه اینترنت اکسپلورر.

 

Scratch 3.0، اولین نسخه انتشار 3.x، در 2 ژانویه 2019 منتشر شد.

 

فرمت های فایل

در نسخه 1.4. یک فایل .sb فرمت فایل مورد استفاده برای ذخیره پروژه ها بود.

 

یک فایل .sb به چهار بخش تقسیم می شود:

 

"header"، این هدر 10 بایتی شامل رشته ASCII 'ScratchV02' در  برنامه اسکرچ نسخه های بالاتر از 1.2 و 'ScratchV01' در نسخه های 1.2 و پایین تر است.

"infoSize"، طول infoObjects پروژه را رمزگذاری می کند. یک  ایرانیان سایبر عدد صحیح هندی بزرگ با طول چهار بایت، 32 بیتی.

"infoObjects"، بخش داده با فرمت فرهنگ لغت. این شامل: "تصویر کوچک"، یک تصویر کوچک از مرحله پروژه. "نویسنده"، نام کاربری سازنده پروژه؛ "نظر"، یادداشت های پروژه. "تاریخچه"،  برنامه اسکرچ گزارش ذخیره و آپلود؛ "scratch-version"، نسخه‌ای از Scratch که برای ذخیره فایل استفاده می‌شود.

"contents"، یک جدول شی با Stage به عنوان ریشه. تمام اشیاء در برنامه در اینجا به عنوان مرجع ذخیره می شوند.

نسخه 2.0 از فرمت فایل .sb2 استفاده می کند. این فایل‌های فشرده حاوی یک فایل json. و همچنین محتویات پروژه Scratch از جمله صداها (ذخیره‌شده به‌عنوان wav.) و تصاویر (ذخیره‌شده به‌عنوان png.) هستند. هر نوع فایل، به استثنای project.json، به عنوان یک عدد ذخیره می شود که از 0 شروع می شود  برنامه اسکرچ و با هر فایل اضافی شمارش می شود. فایل تصویری با برچسب '0.png' همیشه یک تصویر سفید 480x360 است، اما '0.wav' همچنان اولین فایل حذف نشده خواهد بود.

 

نسخه آزمایشی ScratchX از فرمت فایل .sbx استفاده می‌کرد.

 

Scratch 3.0 از فرمت .sb3 استفاده می کند که بسیار شبیه به .sb2 است.

 

نسخه های قدیمی تر

Scratch 2.0 صفحه پیش فرض

محیط توسعه Scratch 2.0 و حوزه های مختلف آن در راه اندازی

اگرچه وب سایت اصلی Scratch اکنون فقط نسخه فعلی (3.0) را اجرا می کند، ویرایشگرهای آفلاین برای Scratch 2.0 (و نسخه قبلی 1.4) هنوز برای دانلود در دسترس هستند و می توان ا برنامه اسکرچ ز آنها برای ایجاد و اجرای بازی ها به صورت محلی استفاده کرد. همچنان می‌توانید پروژه‌ها را از راه‌انداز 2.0 آپلود کنید.

 

فن آوری

Scratch 2.0 برای نسخه آنلاین به Adobe Flash و برای ویرایشگر آفلاین Adobe AIR متکی بود. اینها از بین رفته اند و Adobe در پایان سال 2020 پشتیبانی از آنها را کنار می گذارد.

 

رابط

سلام جهان را خراش دهید

اسکریپتی که به اسپرایت اجازه می‌دهد Hello, World! سپس اسکریپت را در Scratch 2.0 متوقف می کند

در Scratch 2.0، ناحیه مرحله در سمت چپ است، با پالت بلوک های برنامه نویسی در وسط منطقه کدگذاری در سمت راست. برنامه‌های افزودنی در بخش «بلوک‌های بیشتر» پالت قرار دارند.

 

پالت بلوک‌ها در Scratch 2.0 از بخش‌های مجزا ساخته شده  Scratch program است که از یکی به دیگری قابل پیمایش نیستند. جدول زیر نشان می دهد

  • ۰۲/۱۰/۳۰
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی