یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

کدنویسی یک مهارت مهم در دنیای مدرن است و  اسکرچ جونیور هرگز برای شروع یادگیری زود نیست. برنامه نویسی اسکرچ برای بچه ها یک راه عالی برای آشنا کردن فرزندتان با دنیای برنامه نویسی و کمک به رشد مهارت هایش است. با Scratch، بچه ها می توانند اصول برنامه نویسی را یاد بگیرند، در حالی که سرگرم می شوند و پروژه هایی را ایجاد می کنند که می توانند به آنها افتخار کنند.

 

 

Scratch Coding چیست؟

Scratch coding یک زبان برنامه نویسی بصری است که  اسکرچ جونیورتوسط آزمایشگاه رسانه MIT به طور خاص برای کودکان توسعه یافته است. این به گونه ای طراحی شده است که استفاده از آن آسان باشد، به طوری که حتی کودکان خردسال نیز می توانند فوراً با کدنویسی شروع کنند. با Scratch، بچه ها می توانند با کشیدن و رها کردن بلوک های کد، داستان ها، بازی ها و انیمیشن های تعاملی ایجاد کنند. آنها همچنین می توانند پروژه های خود را با سایر کاربران به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند و به آنها فرصتی برای نشان دادن کار خود و دریافت بازخورد از دیگران می دهند.

 

مزایای یادگیری کدنویسی با اسکرچ

تبلیغات

322166814/iacpl-test.www.ask.com/Ask_Desktop_Feed_Center1_728x90_Top

یادگیری کدنویسی با اسکرچ مزایای زیادی برای بچه ها دارد.  اسکرچ جونیور این به آن‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های حل مسئله را در زمانی که متوجه می‌شوند چگونه پروژه‌هایشان را انجام دهند، توسعه دهند. همچنین با ارائه ایده هایی برای داستان ها، بازی ها و انیمیشن ها، خلاقیت را تشویق می کند. به‌علاوه، به آن‌ها در مورد منطق و توالی‌بندی آموزش می‌دهد، زیرا یاد می‌گیرند چگونه کدی بنویسند که به درستی کار کند. در نهایت، زمانی که اسکرچ جونیور  پروژه‌ای را به پایان می‌رسانند و زنده شدن آن را روی صفحه می‌بینند، به آنها احساس موفقیت می‌دهد.

 

چگونه با برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان شروع کنیم

تبلیغات

322166814/iacpl-test.www.ask.com/Ask_Mobile_Feed_Center2_300x250

تبلیغات

322166814/iacpl-test.www.ask.com/Ask_Mobile_Feed_Center3_300x250

شروع به کار با Scratch کد نویسی آسان است. تنها چیزی که اسکرچ جونیور  نیاز دارید یک رایانه یا تبلت و اتصال به اینترنت است. سپس می‌توانید به وب‌سایت رسمی در scratch.mit.edu بروید و یک حساب کاربری برای فرزندتان ایجاد کنید (یا اگر قبلاً دارید می‌توانید از یک حساب موجود استفاده کنید). هنگامی که فرزند شما یک حساب کاربری داشته باشد، می تواند شروع به کاوش در آموزش ها و پروژه های نمونه  برنامه نویسی کودکان در سایت کند  اسکرچ جونیور یا مستقیماً برای ایجاد پروژه خود از ابتدا شیرجه بزند.

 

کد نویسی اسکرچ یک راه عالی برای آشنا کردن ف اسکرچ جونیور رزندتان با برنامه نویسی و در عین حال سرگرمی است. با رابط ساده کشیدن و رها کردن آن و آموزش های مفید، حتی کودکان خردسال نیز می توانند فوراً شروع به کار کنند. پس چرا امروز برنامه نویس درونی فرزندتان را آزاد نکنید؟

 

این متن با استفاده از یک مدل زبان بزرگ تولید شده است  Scratch Junior و متن انتخاب شده برای اهدافی مانند خوانایی بررسی و تعدیل شده است.

 

 

  • ۰۲/۱۱/۰۲
  • javad salehi

نظرات (۱)

  • عطاملک | قرارگاه سایبری
  • سلام

    شما می توانید اموزش های خود را در شبکه اجتماعی ویترین نیز منتشر نمایید

    با سپاس

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی