یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 

 

ratch یک روش مبتکرانه و تعاملی برای کودکان  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم برای یادگیری نحوه برنامه نویسی انیمیشن است. این پلت فرمی را برای ابراز خلاقیت و در عین حال توسعه مهارت های فنی ارزشمند فراهم می کند. کودک شما می‌تواند با ایجاد انیمیشن، بازی و داستان با استفاده از بلوک‌هایی که می‌توان آن‌ها را کشیده و روی صفحه انداخت، تخیل خود را زنده کند.

 

Scratch نه تنها سرگرم‌کننده و جذاب است، بلکه به چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  مهارت‌های حل مسئله نیز کمک می‌کند، زیرا کدنویسی به توانایی تجزیه یک مشکل به بخش‌های کوچک‌تر، تفکر منطقی و یافتن راه‌حل‌های خلاقانه نیاز دارد. یادگیری کدنویسی با اسکرچ همچنین می‌تواند تفکر انتقادی، خلاقیت و مهارت‌های ارتباطی کودک شما را بهبود بخشد و آن را به یک تجربه آموزشی کامل تبدیل کند.

 

انیمیشن Scratch چیست؟

انیمیشن روشی است که توسط آن فیگورهای ثابت برای ایجاد توهم حرکت دستکاری می شوند. علاوه بر فیلم و تلویزیون، انیمیشن نیز به طور گسترده در وب سایت ها، بازی ها و برنامه ها استفاده می شود.

 

Scratch یک گزینه عالی برای بچه هایی  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  است که می خواهند انیمیشن یاد بگیرند، زیرا روشی سرگرم کننده، در دسترس و تعاملی برای یادگیری اصول اولیه ارائه می دهد. پلتفرم Scratch به طور خاص برای جوانان طراحی شده است و یک رابط بصری ارائه می دهد که شروع برنامه نویسی را برای بچه ها آسان می کند.

 

با Scratch، بچه ها می توانند به سادگی با کشیدن و رها کردن بلوک های کد، انیمیشن بسازند. بلوک ها اقداماتی مانند جابجایی یک شخصیت یا تغییر پس زمینه را نشان می دهند که می توانند برای ایجاد یک انیمیشن کامل ترکیب شوند.

 

یکی از خوبی‌های اسکرچ این است که چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم بچه‌ها به هیچ تجربه قبلی در زمینه کدنویسی یا برنامه‌نویسی نیاز ندارند. رابط بصری درک نحوه کار کد را برای بچه ها ساده می کند و رابط کشیدن و رها کردن ساخت انیمیشن ها را بدون گرفتار شدن در نحو پیچیده آسان می کند.

 

یکی دیگر از مزایای Scratch جنبه اجتماعی آن است. بچه‌ها می‌توانند انیمیشن‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، بازخورد دریافت کنند و حتی در پروژه‌ها با سایر کاربران Scratch از سراسر جهان همکاری کنند. این باعث می‌شود که بچه‌ها در کنار هم بیاموزند و خلق کنند و محیطی حمایتی را برای آنها فراهم کند تا مهارت‌های کدنویسی خود را کشف و توسعه دهند.

 

اولین انیمیشن Scratch خود را بسازید!

در حال اجرا انیمیشن Unicorn

بیایید یک تصویر تکشاخ بگیریم و آن را در اسکرچ متحرک کنیم.

 

مرحله 1 - وارد Scratch شوید

وارد حساب کاربری خود در scratch.mit.edu شوید. چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  روی دکمه Sign In واقع در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید، سپس نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

 

انیمیشن scratch مرحله 1 وارد شوید

مرحله 2 - ایجاد یک پروژه جدید

با انتخاب دکمه Create در بالای صفحه، پروژه جدیدی را شروع کنید.

 

انیمیشن scratch مرحله 2 ایجاد پروژه

مرحله 3 - نام پروژه خود را نامگذاری کنید

با استفاده از کادر متنی بالای صفحه، نامی به پروژه خود بدهید.

 

انیمیشن scratch مرحله 3 نام پروژه

مرحله 4 - Cat Sprite را حذف کنید

با رفتن به بخش sprite در پایین سمت راست صفحه و  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم انتخاب نماد آبی سطل زباله در کنار جن، کاراکتر cat را حذف کنید.

 

انیمیشن خراش مرحله 4 حذف گربه اسپرایت

مرحله 5 - جستجو در پس زمینه

روی دکمه پس زمینه آبی در سمت راست پایین صفحه کلیک کنید. این به این دلیل است که شما می توانید پس زمینه ای برای انیمیشن خود انتخاب کنید!

 

پس زمینه انیمیشن خراش مرحله 5

مرحله 6 - پس زمینه آسمان آبی را اضافه کنید

هر پس زمینه ای را که می خواهید با کلیک کردن روی  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم آن انتخاب کنید. به عنوان مثال، ما از پس زمینه آسمان آبی استفاده می کنیم.

 

انیمیشن خراش مرحله 6 پس زمینه را انتخاب کنید

مرحله 7 - Sprite را اضافه کنید

روی دکمه Sprite در سمت راست پایین صفحه در کنار دکمه Backdrop کلیک کنید. سپس از لیست گزینه ها روی ذره بین کلیک کنید. این به این دلیل است که ما می توانیم اسپرایت تک شاخ را اضافه کنیم.

 

انیمیشن scratch مرحله 7 sprite را انتخاب کنید

مرحله 8 - Unicorn Running Sprite را جستجو کرده و انتخاب کنید

در نوار جستجو وارد Unicorn شده و Unicorn Running sprite را از بین گزینه ها انتخاب کنید.

 

انیمیشن scratch مرحله 8 sprite را انتخاب کنید

مرحله 9 – Unicorn Sprite را قرار دهید

با کلیک کردن و کشیدن آن در قسمت صحنه، اسب شاخدار را در جایی که می‌خواهید روی صفحه قرار دهید. مطمئن شوید که روی دکمه Save Now در سمت راست بالای صفحه نمایش خود، نزدیک تصویر حساب خود کلیک کنید.

 

بلوک موقعیت گام نهم انیمیشن خراش

مرحله 10 - وقتی پرچم سبز روی Block کلیک کرد، اضافه کنید

به بلوک های کد در سمت چپ صفحه خود بروید و روی دسته رویدادها کلیک کنید. از آنجا، یک بلوک When Green Flag Clicked را کلیک کرده و به ناحیه اسکریپت می کشید.

 

انیمیشن خراش مرحله 10 اضافه کردن پرچم سبز

مرحله 11 - Forever Block را اضافه کنید

به دسته کنترل بروید، سپس روی بلوک Forever کلیک کرده و به قسمت اسکریپت بکشید. بلوک Forever مجموعه ای از کدها را برای همیشه یا تا زمانی که روی دکمه توقف قرمز کلیک شود، تکرار می کند.

 

انیمیشن خراش مرحله 11 بلوک برای همیشه

مرحله 12 - تغییر لباس

به دسته Looks بروید و بلوک Next Costume را انتخاب کنید. سپس، به بالای صفحه بروید و روی پرچم سبز کلیک کنید تا پروژه خود را آزمایش کنید.

 

انیمیشن خراش مرحله 12 بلوک لباس

مرحله 13 - بلوک انتظار را اضافه کنید

کار عالی، اسب شاخدار شما اکنون اجرا می شود! ممکن است متوجه شوید که به سرعت اجرا می شود، بنابراین برای کاهش سرعت آن می توانیم از یک بلوک Wait استفاده کنیم. به دسته کنترل بروید، کلیک کنید و یک بلوک Wait را به بلوک Forever بکشید. شما می توانید مقدار موجود در این بلوک را ب How to make animation with scratch ا ویرایش شماره در تغییر دهید

  • ۰۲/۱۱/۱۷
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی