یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 

 

Scratch یک محیط برنامه نویسی گرافیکی است  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست که برای اهداف آموزشی طراحی شده است. این امکان ایجاد آسان و در دسترس شبیه سازی ها، بازی ها یا انیمیشن ها را از طریق مونتاژ بلوک فراهم می کند. Scratch هم به عنوان یک زبان برنامه نویسی، یک محیط توسعه و یک وب سایت عمل می کند.

Scratch که خود را به عنوان انجمن برنامه نویسی رایگان برای کودکان قرار می دهد، ابزار قدرتمندی برای معرفی دنیای علوم کامپیوتر است. همچنین به توسعه منطق و مهارت های استدلال دانش آموز در اصول برنامه نویسی مانند حلقه ها، تست ها و تکالیف کمک می کند.

 

زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست؟

Scratch یک نرم افزار، یک محیط و یک زبان برنامه کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  نویسی بصری است. از طریق رابط آنلاین یا آفلاین خود، به کاربران این امکان را می دهد تا با جمع آوری بلوک ها، الگوریتمی را برای ساختن یک داستان شبیه سازی یا تعاملی ایجاد کنند. همه پروژه‌ها تحت مجوز Creative Commons هستند، به این معنی که می‌توانند توسط سایر کاربران برای ایجاد نسخه متفاوتی از پروژه مورد استفاده قرار گرفته و اصلاح شوند.

 

در نسخه 3.0 زبان اسکرچ، 9 دسته بلوک "کلاسیک" مختلف وجود دارد:

 

1. حرکت

2. به نظر می رسد

3. صداها

4. رویدادها

5. کنترل

6. حس کردن

7. اپراتورها

8. متغیرها

9. بلوک های من

 

دسته های دیگری از بلوک ها را می توان به این بلوک برنامه نویسی نوجوانان   کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست های کلاسیک اضافه کرد.

 

مزایای اسکرچ چیست؟

مزیت اصلی زبان و محیط اسکرچ سهولت استفاده و دسترسی آن است. این برنامه نقش خود را در آموزش و آموزش در مورد منطق و تفکر مورد نیاز در برنامه نویسی کاملاً انجام می دهد، در حالی که کاملاً رایگان است.

 

 

علاوه بر این، این ابزار از طریق یک ویرایشگر بصری به کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  زبان کاربر عمل می کند. در حال حاضر بیش از 70 زبان در دسترس از جمله فرانسوی وجود دارد. با استفاده از بلوک های رنگارنگ، مفاهیم اولیه برنامه نویسی مانند حلقه ها، شرایط، تست ها و تکالیف را پیاده سازی می کند.

 

در نهایت، Scratch به عنوان یک وسیله لذت بخش و آموزشی برای معلمان برای توسعه منطق دانش آموزان و انتشار دانش برنامه نویسی عمل می کند. جنبه گرافیکی آن استفاده از آن را جذاب می کند. این نرم افزار همچنین اجازه می دهد تا پروژه ها به برنامه های کاربردی وب تبدیل شوند و آنها را به صورت آنلاین قابل استفاده می کند.

 

استفاده آموزشی از اسکرچ

در حالی که استفاده از آن فراتر از محیط آموزشی است، کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  Scratch توسط جامعه وسیعی از معلمان و دانش آموزان استفاده می شود. مفاهیم کدنویسی و برنامه نویسی اکنون بخشی از برنامه های درسی دوره راهنمایی هستند و به معلمان این امکان را می دهند تا از این بستر برای کلاس های خود استفاده کنند.

 

این زبان برنامه نویسی که به طور خاص برای کودکان 8 تا 16 ساله طراحی شده است، برای دانش آموزان در سطوح مختلف، از دبستان تا دانشگاه مناسب است. در رشته های مختلف کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  مانند ریاضیات و فناوری کمک می کند. کاربران مفاهیم و منطق را برای حل مشکلات، طراحی پروژه ها و زنده کردن خلاقیت خود یاد می گیرند.

 

به طور خلاصه خراش دهید

Scratch یک زبان برنامه نویسی، محیط و برنامه وب است که  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست به طور خاص برای کودکان و مبتدیان طراحی شده است. با یک رابط گرافیکی و یک دسته بندی مبتنی بر بلوک، به کاربران کمک می کند تا منطق و تفکر مورد نیاز برای ساخت پروژه را توسعه دهند.

 

اکنون که همه چیز را در مورد Scratch می دانید، ممکن است علاقه مند به کاوش در سایر زبان های برنامه نویسی باشید. با دنبال کردن یک آموزش تحلیلگر داده، می توانید  

What is the use of Scratch programming language? تسلط بر پایتون را یاد بگیرید.

 

  • ۰۲/۱۲/۰۵
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی