یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 

4 بهترین زبان برنامه نویسی کودکان برای شروع برنامه نویسی

 

ما در سراسر جهان با استفاده از هزاران زبان مختلف ارتباط نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  برقرار می کنیم. اکنون به لطف پیشرفت تکنولوژی مدرن، برنامه‌های کدنویسی به ما این امکان را می‌دهند که دستورالعمل‌ها را به رایانه‌ها و روبات‌ها منتقل کنیم تا با آنها ارتباط برقرار کنیم.

 

Scratch، Java، Python و Lua تنها برخی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای بچه ها هستند که می توانند با برنامه نویسی شروع کنند. اما با توجه به اینکه هر زبان برنامه نویسی  نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان سیستم عامل، سبک و کاربرد مورد نظر خود را دارد. چگونه می دانید کدام یک برای فرزند شما مناسب است؟

 

ما در FunTech اردوهای برنامه نویسی کودکان را بر اساس سن و علاقه اجرا می کنیم. این دوره های هفتگی سرگرم کننده موضوعاتی مانند برنامه نویسی کامپیوتر، رباتیک و طراحی بازی های سه بعدی را پوشش می دهد و به کودکان اعتماد به نفس می دهد تا خلاقیت های فنی خود را بسازند، تغییر دهند، سفارشی کنند و کدنویسی کنند.

 

راهنمای والدین برای زبان برنامه نویسی کودکان

اولین چیزی که باید به آن توجه داشت این است که زبان های کدنویسی مانند زبان های انسانی نیستند. هیچ واژگان، الفبا یا گویش وجود ندارد. در عوض هر زبان برنامه نویسی کامپیوتر منحصر به فرد است و از دستورات و اختصارات خاصی برای کار استفاده می کند.

 

امروزه تعداد زیادی زبان برنامه نویسی مورد استفاده قرار نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  می گیرد، اما Scratch، Java، Python و Lua محبوب ترین در بین بچه ها هستند. در زیر ما در مورد تفاوت های آنها، اینکه آنها بیشتر برای چه استفاده می شوند و چگونه هر زبان برنامه نویسی کار می کند صحبت خواهیم کرد.

 

زبان های برنامه نویسی برای کودکان

یادگیری نحوه کدنویسی در سنین پایین می تواند واقعاً فرزند شما را برای یک عمر موفقیت آماده کند. اما درست مانند هر چیزی که تخیل را جذب می کند، هنوز هم باید سرگرم کننده باشد!

 

کدنویسی به بچه ها می آموزد که چگونه با استفاده از نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  مجموعه ای از مراحل، اقدامات یا دستورالعمل ها، راه حلی منطقی برای یک مشکل پیدا کنند. این به فرزند شما کمک می کند تا مهارت های حل مسئله را توسعه دهد و اهمیت پشتکار را بیاموزد. آنها را به چالش می کشد تا خلاقانه فکر کنند و ایده ها و راه حل های نوآورانه را در مواجهه با ناملایمات دنبال کنند.

 

کودکان تمایل دارند مفهوم زبان های کدنویسی را به سرعت درک کنند. بیشتر بچه ها از طریق محرک های بصری بهتر یاد می گیرند و به همین دلیل است که ابزارهای برنامه نویسی ساده و گرافیکی مانند Scratch - که از بلوک های از پیش تنظیم شده کدها استفاده می کند - برای مبتدیان بهتر کار می کند.

 

سپس با افزایش اعتماد به نفس کودکان معمولاً به یادگیری زبان های برنامه نویسی مبتنی بر متن می پردازند و شروع به استفاده از کلمات، کلمات اختصاری، اعداد و نمادها برای ایجاد دستورالعمل های کدنویسی می کنند.

 

انتخاب برنامه کدنویسی مناسب برای فرزندتان

 

 

هنگامی که به این فکر می کنید که کدام برنامه کدنویسی نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  برای فرزند شما مناسب است، باید علایق فعلی او را در نظر بگیرید، زیرا این اغلب انتخاب زبان مورد استفاده را تعیین می کند.

 

اگر فرزند شما به رباتیک علاقه دارد، ممکن است بخواهد لوا را در نظر بگیرد. با این حال، اگر آنها در Minecraft شگفت انگیز هستند، جاوا ممکن است به آنها برتری دهد. چه مهندسی، برنامه ها، بازی های سه بعدی یا طراحی وب سایت. مهمترین چیز این است که کدنویسی را سرگرم کننده کنید.

 

نکته مفید: یادگیری نحوه کدنویسی می تواند فرزند شما را برای آینده ای روشن آماده کند. 7 دلیل ما را بخوانید که چرا برنامه نویسی برای بچه ها مهم است.

 

برخی از زبان‌های برنامه‌نویسی کودکان، مانند پایتون و اسکرچ، برای مبتدیان مناسب‌تر هستند، با این حال، اگر کودک شما از قبل به کدنویسی علاقه دارد، ممکن است آماده باشد برخی از برنامه‌های پیشرفته‌تر مانند html یا CSS را امتحان کند.

 

فرزند شما نیز مجبور نیست به طور انحصاری به یک برنامه نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  کدنویسی پایبند باشد. غالباً اصول یک زبان برنامه نویسی با زبان دیگر همپوشانی دارد و هنگامی که کودک شما بر اصول اولیه تسلط پیدا کرد، سریعتر و آسان تر پیشرفت می کند.

 

آموزش کدنویسی به کودکان آسان است - به خصوص اگر آن را خلاقانه و تعاملی کنید. در FunTech تیم ما از مربیان «فناوری» می‌تواند به فرزند شما کمک کند تا مهارت‌های رمزگذاری حیاتی را در محیطی امن، تشویق‌کننده و پرورش‌دهنده توسعه دهد. اردوهای تابستانی ما بسته به آنچه که علاقه فرزند شما را برمی انگیزد، دوره های کدنویسی متنوعی را ارائه می دهند. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

بهترین زبان های برنامه نویسی برای کودکان

1: خراش

وقتی صحبت از برنامه نویسی برای بچه ها می شود، زبان های نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  برنامه نویسی بصری مانند Scratch پایه محکمی از اصول برنامه نویسی را ارائه می دهند. Scratch محبوب است زیرا به جای استفاده از کدنویسی سخت، بچه ها می توانند از طریق ایجاد، کشیدن و رها کردن بلوک های دستوری رنگارنگ یاد بگیرند.

 

Scratch به بچه ها این امکان را می دهد که به راحتی بازی بسازند، داستان های تعاملی ارائه دهند، شخصیت ها را متحرک سازید، برنامه بسازند، موسیقی، صداگذاری و حتی جلوه های صوتی اضافه کنند. به‌علاوه، بچه‌ها می‌توانند به بازی‌های دو بعدی موجود، مانند سیارک‌ها و Donkey Kong که همگی با استفاده از برنامه Scratch ساخته شده‌اند، اشاره کنند.

 

اگر رایانه شخصی در خانه دارید که مایکروسافت ویندوز یا MacOS را اجرا می کند، می توانید Scratch را به صورت رایگان از وب سایت رسمی روی رایانه خود نصب کنید.

 

Scratch یک ابزار زبان برنامه نویسی فوق العاده برای کودکان نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  است، اما زمان زیادی طول نمی کشد تا با آن آشنا شوید. این یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی برای کودکان است.

 

با گذشت زمان و ممکن است متوجه شوید که کودک شما آماده است تا به سمت یک زبان برنامه نویسی چالش برانگیز حرکت کند که به او امکان می دهد بازی ها، برنامه ها و صفحات وب خود را با استفاده از کدنویسی مبتنی بر متن تولید کند.

 

اگر می‌خواهید فرزندتان را برای آینده دیجیتال آماده کنید،  Programming software for children هیچ راهی بهتر از تعطیلات FunTech وجود ندارد

  • ۰۲/۱۲/۱۴
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی