در طول فرآیند مشاوره سایت های هوش مصنوعی برای کودکان و دور اول و/یا دور دوم
بررسی: Manpreet Singh (5Rights Foundation); آنجلا ویگیل، خوزه آنجلو تیگلائو،
Reena Mitra-Ventanilla، Selynn Alexis Co (Baker & McKenzie)؛ الکسا هاس و
رایان بودیش (مرکز اینترنت و جامعه برکمن کلاین، دانشگاه هاروارد)؛
الکساندر باربوسا، فابیو سن سایت های هوش مصنوعی برای کودکان و لوئیزا ادیب دینو (Cetic.br)؛ دفتر از
کمیسیونر برای کودکان و Tech.mt (دولت مالت)؛ شفیکا ایزاکس
(مشاور مستقل)؛ کارلا لیکیاردلو، پریتام مالور و سادوی ساران
(ITU)؛ آیلین دوناهو (دانشگاه استنفورد)؛ الکسا کونیگ (UC Berkeley)؛ سدریک
واکهولز، دافنا فاینهولز، ماکسیم کارلیوک، پراتیک سیبال، ساشا روبل و تی
وی آنگ (یونسکو)؛ جوزیانه گالیا بارون، سایت های هوش مصنوعی برای کودکان مانل استامبولی، مانوئل گارسیا
هرانز، مارینا کومارسکی، مایلز هستی، سیگرون کالاند، ودران سکارا و
کامیلا تکسیرا (یونیسف)؛ ایرنه لینو (یونیسف سابق فنلاند).
با تشکر از کسانی که در فرآیند مشاوره عمومی شرکت کردند و
سخاوتمندانه وقت و تخصص خود را برای کمک به تقویت راهنمایی اختصاص دادند.
از بسیاری از کارشناسان و کودکانی سایت های هوش مصنوعی برای کودکان که شرکت کردند، تشکر بیشتری داریم
در کارگاه های مشاوره راهنمایی خط مشی، کسانی که به سازماندهی کمک کردند
کارگاه ها و کارشناسانی که در نظرسنجی شرکت کردند. با تشکر ویژه از Katarzyna
Pawelczyk و ماریا خوزه راوالی (یونیسف) که مشاوره کودک را توسعه دادند
روش شناسی و مدیریت فرآیند مشاوره کودک.
این پروژه با کمک مالی و پشتیبانی فنی وزارت کشور سایت های هوش مصنوعی برای کودکان امکان پذیر شده است
امور خارجه فنلاند ما از همکاری مستمر و تعهد آنها به حقوق کودک، تحت هدایت سفیر جارمو ساروا سپاسگزاریم.
> کارگردانی هنری: کاتلین ادیسون
> طراحی: گریس لئونگ
> ویرایش کپی: ایو لکی
6 راهنمای خط مشی در مورد سایت های هوش مصنوعی برای کودکان هوش مصنوعی برای کودکان
خلاصه اجرایی
به گفته OECD، مصنوعی
هوش (AI) به سیستم های مبتنی بر ماشین اشاره دارد که با توجه به مجموعه ای
از اهداف تعریف شده توسط انسان، می تواند
پیش بینی، توصیه،
یا تصمیماتی که واقعی یا
محیط های مجازی
خلاصه اجرایی 7
سیستم های هوش مصنوعی (AI) به طور اساسی در حال تغییر هستند
جهان و تأثیرگذاری بر نسل کنونی و آینده کودکان.
کودکان در حال حاضر به روشهای مختلف با فناوریهای سایت های هوش مصنوعی برای کودکان هوش مصنوعی تعامل دارند: آنها در اسباببازیها، دستیاران مجازی و ویدئو تعبیه شدهاند.
بازی ها، و برای هدایت چت بات ها و نرم افزارهای یادگیری تطبیقی استفاده می شوند. الگوریتمها توصیههایی را در مورد چه چیزی به کودکان ارائه میکنند
ویدیوهای بعدی برای تماشا، چه اخباری برای خواندن، چه موسیقی هایی برای گوش دادن
و با چه کسی دوست باشیم علاوه بر این تعاملات مستقیم
بین کودکان و هوش مصنوعی، زندگی و رفاه کودکان نیز بهطور غیرمستقیم تحت تأثیر سیستمهای تصمیمگیری خودکار قرار میگیرد که مسائل مختلفی مانند یارانههای رفاهی، کیفیت مراقبتهای بهداشتی و دسترسی به آموزش و... را تعیین میکند.
درخواست های مسکن خانواده ها این تأثیر برای همه کودکان سایت های هوش مصنوعی برای کودکان ، از جمله کودکان کشورهای در حال توسعه که ممکن است به همان اندازه تحت تأثیر از دست دادن قرار بگیرند، پیامدهایی دارد
فرصت هایی در نتیجه عدم امکان بهره مندی از مزایای سیستم های هوش مصنوعی.
یونیسف به عنوان سازمان پیشرو در جهان برای کودکان، پتانسیل سیستم های هوش مصنوعی برای حمایت از رشد هر کودک را تشخیص می دهد. ما هستیم
استفاده از سیستم های هوش مصنوعی برای بهبود برنامه نویسی، از جمله نقشه برداری
اتصال دیجیتالی مدارس، پیش بینی آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان شیوع بیماری ها و بهبود برآورد فقر. در حالی که هوش مصنوعی نیرویی برای نوآوری است و می تواند از آن پشتیبانی کند
دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDGs)، همچنین خطراتی را به همراه دارد
برای کودکان، مانند حفظ حریم خصوصی، ایمنی و امنیت آنها. از آنجایی که سیستم های هوش مصنوعی می توانند
کار بدون توجه و در مقیاس بزرگ، خطر طرد گسترده و تبعیض واقعی است. همانطور که تصمیمات بیشتر و بیشتری به سیستم های هوشمند محول می شود، به گفته یک هیئت عالی ساز سایت های هوش مصنوعی برای کودکان مان ملل متحد، ما نیز مجبور هستیم که «در مورد خود تجدید نظر کنیم.
درک کرامت انسانی و عاملیت، به عنوان الگوریتم ها به طور فزاینده ای است
در دستکاری انتخاب هایمان پیچیده هستیم.»1
برای آژانس کودکان، این تجدید نظر بسیار مهم است. با توجه به پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی گسترده
فناوریهای هوش مصنوعی، دولتها و بسیاری از سازمانها دستورالعملهایی را تنظیم میکنند
برای توسعه و اجرای آن. با این حال، حتی اگر حقوق از
کودکان در عصر دیجیتال نیاز به توجه شدید دارند، 2
این در منعکس نمی شود
سیاست جهانی و تلاشهای پیادهسازی برای اینکه سیستمهای هوش مصنوعی در خدمت جامعه باشند
بهتر. به زبان ساده: کودکان با سیستمهای هوش مصنوعی تعامل دارند یا تحتتاثیر قرار میگیرند
برای آنها طراحی نشده است، و سیاست های فعلی به این موضوع نمی پردازد. علاوه بر این،
هر آنچه در مورد چگونگی تعامل کودکان با هوش مصنوعی و تأثیر آنها از هوش مصنوعی شناخته شده است
فقط شروع اثرات مخرب هوش مصنوعی زندگی کودکان را به روش هایی متحول می کند
ما هنوز نمی توانیم خوب یا بد را درک کنیم. اقدامات جمعی ما در زمینه هوش مصنوعی
امروز برای شکل دادن به آینده ای که کودکان سزاوار آن هستند حیاتی است.
تلاش برای دموکراتیک کردن مزایای سیستمهای هوش مصنوعی برای همه کودکان که نیاز فوری دارد
گسترش یابد. اولین قدم شناخت ر Artificial intelligence sites for children ای منحصر به فرد و
خطرات
- ۰۳/۰۱/۰۷