یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 

 

 

 این پتانسیل نه تنها برای تغییر زندگی کارگران - بلکه همچنین هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  زندگی روزمره جمعیتی دیگر: کودکان را نشان داده است. در واقع، کودکان در حال حاضر از اسباب‌بازی‌ها و پلتفرم‌های مجهز به هوش مصنوعی استفاده می‌کنند که داستان‌های قبل از خواب را با کلیک یک دکمه می‌نویسند.

 

ست: «ما بچه‌های امروزی را «نسل هوش مصنوعی» می‌نامیم زیرا تقریباً در هر کجا که می‌روند توسط هوش مصنوعی احاطه شده‌اند و مدل‌های هوش مصنوعی تصمیم‌هایی می‌گیرند که ویدیوهایی را که آنلاین تماشا می‌کنند، برنامه درسی آنها در مدرسه، کمک‌های اجتماعی دریافتی خانواده‌هایشان و موارد دیگر را تعیین می‌کند. برگسون، یکی از اعضای مجمع جهانی اقتصاد که پروژه "هوش مصنوعی برای کودکان" آنها را رهبری کرد، به CNBC Make It گفت.

 

Saurabh Sanghvi و Jake Bryant، شرکای McKinsey می‌گویند که هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  نفوذ هوش مصنوعی تنها از اینجا افزایش خواهد یافت.

 

آنها گفتند: «این فناوری‌ها از بین نمی‌روند و به پیشرفت خود ادامه خواهند داد و بر حرفه‌ها و تعاملات روزانه ما تأثیر خواهند گذاشت

 

این بدان معناست که هوش مصنوعی می‌تواند نقش مهم‌تری در زندگی کاری نسل‌های آینده داشته باشد - مهارت‌ها در آن زمینه حتی ممکن است یک نیاز شغلی باشد و تغییرات تکنولوژیکی می‌تواند مسیرهای شغلی را تعیین کند.

 

چه چیزی برای نگرانی وجود دارد؟

اما نگرانی هایی وجود دارد که هوش مصنوعی می تواند هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان   چیزی شبیه به یک شمشیر دو لبه باشد، به خصوص در مورد بچه ها.

 

بر اساس گزارش یونیسف و مجمع جهانی اقتصاد، خطرات از مسائل مربوط به حریم خصوصی و ایمنی تا اثرات روانی و رفتاری متغیر است.

 

برای مثال، آن‌ها می‌توانند از رسانه‌های اجتماعی بیایند. آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی یاد می‌گیرند که بچه‌ها (یا هر کسی) چه محتوایی را جستجو می‌کنند و با آن درگیر می‌شوند و فیدهایشان را با آن پر می‌کنند - حتی اگر برای آنها یا اطرافیانشان مضر باشد. اگرچه پلتفرم های رسانه های اجتماعی اقداماتی را برای کاهش این مشکل انجام داده اند، اما نتوانسته اند آن را ریشه کن کنند.

 

همچنین ممکن است کودکان در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود به صورت آنلاین دقت کمتری داشته باشند، و آنها را در برابر نقض داده ها آسیب پذیرتر می کند، مانند آنچه اخیراً ChatGPT رخ داده است.

 

در گزارش یونیسف آمده است که هوش مصنوعی همچنین هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  می‌تواند نابرابری را بدتر کند و سوگیری را حفظ کند. به عنوان مثال، مدارسی که از یادگیری ماشینی و فناوری هوش مصنوعی برای مرتب‌سازی برنامه‌های دانش‌آموزی استفاده می‌کنند، ممکن است به‌طور سهوی اما سیستماتیک انواع خاصی از نامزدها را حذف کنند.

 

برگسون مثال مشابهی را ذکر کرد. او گفت: «در بریتانیا، شاهد بودیم که یک الگوریتم هوش مصنوعی جدید امتحانات سطح A دانش‌آموزان را به اشتباه ارزیابی می‌کند و امید بسیاری را برای حضور در دانشگاه‌های برتر از بین می‌برد.

 

یکی دیگر از خطرات مربوط به خودمختاری و تصمیم گیری است – کارشناسان می گویند با توجه به اینکه هوش مصنوعی با زندگی ما در هم تنیده است، گاهی اوقات سخت است که به آن اعتماد نکنیم یا به آن اعتماد نکنیم.

 

از کوچک شروع کنید

کارشناسان گفتند که آموزش کلید مقابله و کاهش این خطرات است.

 

سانگوی و برایانت گفتند: «کودکان باید بدانند که این هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  فناوری‌ها چگونه کار می‌کنند تا بتوانند محدودیت‌های بالقوه، پیشرفت‌ها و نحوه استفاده مؤثر از این ابزارها را درک کنند

 

ایمی راندتری، پروفسور دانشگاه ایالتی تگزاس که روی جعبه ابزار AI for Children مجمع جهانی اقتصاد کار می‌کرد، گفت: وقتی سعی می‌کنید به بچه‌ها در مورد هوش مصنوعی آموزش دهید، شروع کوچک ایده خوبی است.

 

او گفت: «با آموزش اصول اولیه نحوه عملکرد هوش مصنوعی شروع کنید. هوش مصنوعی را به زبان ساده و در سطح درک آنها به کودکان آموزش دهید.

 

سنگوی و برایانت موافق هستند و به این نکته اشاره هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  می‌کنند که پله‌های زیادی برای یادگیری هوش مصنوعی، مانند ریاضیات وجود دارد.

 

Roundtree افزود، یادگیری عملی از طریق نرم افزاری که به کاربران امکان می دهد الگوریتم ها و سایر فناوری های هوش مصنوعی را به صورت بصری کشف کنند، می تواند برای آن مفید باشد.

 

اما به گفته کارشناسان، این فقط در مورد درک هوش مصنوعی نیست. آنها گفتند که یادگیری نحوه تعامل با آن به همان اندازه مهم است. این شامل پرورش مهارت‌هایی مانند تفکر انتقادی و خلاقیت است که می‌تواند مکمل هوش مصنوعی باشد و همچنین مقابله با خطراتی مانند وابستگی بیش از حد به هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری.

 

راندتری افزود: "درک هوش مصنوعی به طور فزاینده ای در شکل گیری شهروندان مسئول و تحصیلکرده با آژانس برای تصمیم گیری و دفاع از خود در دنیایی به طور فزاینده خودکار اهمیت می یابد."

 

در نهایت، به گفته کارشناسان، آموزش به کودکان در هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان  مورد هوش مصنوعی مسئول و استفاده از آن به روشی ایمن و اخلاقی نیز حیاتی است.

 

برگسون گفت: «کودکان و جوانان باید درک کنند که هوش مصنوعی محدودیت‌هایی دارد و ممکن است اشتباه باشد. هوش مصنوعی محدودیت‌های بسیار جدی دارد و می‌تواند در نتایج آن مغرضانه و تعصب‌آمیز باشد. باید به جوانان آموزش داده شود که به طور انتقادی فکر کنند و تصمیم بگیرند که چگونه و تا Artificial intelligence in plain language for children  چه اندازه می خواهند از مدل های هوش مصنوعی استفاده کنند.

  • ۰۳/۰۱/۰۸
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی