یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 

آیا کنجکاو هستید که چگونه فرزند خود را در  شروع برنامه نویسی برای کودکان برنامه نویسی شروع کنید؟ اگر در روزهای اولیه اینترنت بزرگ شده‌اید، کدنویسی مهارتی بود که برای تکنسین‌های متخصص در نظر گرفته شده بود، به معنای ادامه تحصیل در رشته علوم کامپیوتر و ساختن نرم‌افزار کامپیوتری برای رایانه‌های رومیزی. این یک مهارت گسترده نبود، و زبان‌های کامپیوتری قدیمی‌تر مانند C و C++ برای یادگیری چالش برانگیز بودند و به یک پایه محکم در ریاضیات نیاز داشتند.

 

امروزه کد در همه جا وجود دارد. هر بازی،  شروع برنامه نویسی برای کودکان وب‌سایت و ویدیوی یوتیوبی که فرزند شما تماشا می‌کند با کد امکان‌پذیر شده است. در حال حاضر برنامه نویسی یکی از پرتقاضاترین مهارت هایی است که کارفرمایان به دنبال آن هستند، حتی در کارکنان غیر فنی و کسانی که مستقیماً در شرکت های فناوری دخالت ندارند. به همین دلیل، والدین و معلمان در همه جا فرزندان خود را تشویق می کنند تا زودتر از همیشه کدنویسی را یاد بگیرند. علوم کامپیوتر به طور فزاینده ای به عنوان یک درس ضروری در مدرسه در کنار زبان انگلیسی شروع برنامه نویسی برای کودکان ، ریاضی و تاریخ دیده می شود.

 

خوشبختانه، با فراگیرتر شدن کدنویسی، دسترسی به آن بیشتر شده است. هرگز زمان بهتری برای یادگیری برنامه نویسی وجود نداشته است، و در این مقاله، نحوه آموزش برنامه نویسی را به کودکان خود بیان کرده ایم.

 

یاد بگیرید که چگونه برنامه نویسی را به کودکان آموزش دهید

به اندازه دلایلی که برای شروع کدنویسی وجو شروع برنامه نویسی برای کودکان د دارد، منابع آنلاین برای مطالعه کدنویسی وجود دارد. اگر می‌خواهید بچه‌هایتان در مورد برنامه‌نویسی بیاموزند، ما پنج مرحله را که باید دنبال کنید را بررسی کرده‌ایم.

 

1. کد نویسی چیست؟

پاسخ به این سوال اولین قدم در یادگیری نحوه کدنویسی است. به بیان واضح‌ترین عبارت ممکن، کدنویسی فرآیند ارائه دستورالعمل‌ها به رایانه‌ها برای انجام وظایف خاص است. ساده است. اما همچنین، بسیار پیچیده است. کدنویسی گیج کننده به نظر می رسد زیرا رایانه ها نمی توانند ابهامات و تفاوت های ظریف زبان انسان را درک کنند. آن‌ها به انتخاب‌های دودویی فکر می‌کنند، بنابراین زبانی که برنامه‌نویسان استفاده می‌کنند باید دقیق و آسا شروع برنامه نویسی برای کودکان ن باشد تا کامپیوتر بفهمد که آیا برنامه‌ای قرار است بدون مشکل اجرا شود. کامپیوترها می توانند کارهای شگفت انگیز زیادی انجام دهند، اما بدون کد و برنامه نویسی برای نوشتن کد، روی میز ما بیکار می نشینند و گرد و غبار را جمع می کنند.

 

زبان‌های کدنویسی زیادی وجود دارند که اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند: Scratch یک زبان بصری و مبتنی بر بلوک است که برای تسهیل برنامه‌نویسی کودکان در نظر گرفته شده است، جاوا اسکریپت به اکثر وب‌سایت‌ها و بازی‌های آنلاین تعاملی قدرت می‌دهد، Python در علم داده و سیستم‌عامل‌های AI، C و C++ استفاده می‌شود. و برنامه های بزرگ، در حالی که جاوا، یونیتی و Roblox Lua می توانند برای طراحی بازی های ویدئویی استفاده شوند. هر دانشمند کامپیوتر حرفه ای ممکن است بسته به شغل خود چندین مورد از این موارد را بیاموزد. بچه ها باید تشویق شوند تا علایق خود را دنبال کنند، اما آنها در محیطی ساختاریافته که در آن مسیرها و انتخاب های زیاد غرق نشوند، رش شروع برنامه نویسی برای کودکان د خواهند کرد. همه زبان های کامپیوتر از مفاهیم مشابهی استفاده می کنند و توابع مشترکی مانند حلقه ها و الگوریتم ها را به اشتراک می گذارند. هنگام تعریف کدنویسی برای فرزندانتان، چیزها را مرتبط نگه دارید، آهسته شروع کنید و از آن لذت ببرید.

 

2. علاقه به کدنویسی را در خود پرورش دهید

بچه‌ها عاشق کدنویسی هستند، اما وقتی متوجه می‌شوند که همه بازی‌ها و برنامه‌های مورد علاقه‌شان کد ساخته شده است، از ایده طراحی خودشان هیجان‌زده می‌شوند. اگر بتوانید کدنویسی را تعریف کنید و توضیح دهید که زبان های مختلف کدنویسی چگونه کار می کنند، می توانید آن زبان ها را با چیزهایی که فرزندانتان قبلاً از آن لذت می برند، مرتبط کنید. آیا آنها اهل بازی هستند؟ آنها ممکن است دوست داشته باشند جاوا، زبانی که برای ساخت Minecraft استفاده می شود، یا Unity و Unreal که برای ساخت اکثر بازی های اصلی رایانه شخصی و کنسول شروع برنامه نویسی برای کودکان  استفاده آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  می شود، یاد بگیرند. آیا آنها VR یا AI یا Robotics را دوست دارند؟ آن وقت ممکن است پایتون برای آنها عالی باشد. حتی اگر آنها فقط لگو یا ورزش را دوست داشته باشند، می توانید راه هایی پیدا کنید که این علایق را با برنامه نویسی مرتبط کنید به گونه ای که آنها را در مورد کدنویسی هیجان زده کند. مهم است که به یاد داشته باشید که سبک‌های یادگیری متفاوتی وجود دارد و هر کودکی در زمینه‌های خاصی بهترین را ترجیح می‌دهد و می‌آموزد. درک سبک یادگیری فرزندتان همراه با ارتباطات عمیق درباره انگیزه‌های او، بهترین مسیر موفقیت او را برجسته می‌کند.

 

3. آهسته و پیوسته برنده مسابقه است!

ناامیدی بخش عمده ای از برنامه نویس بودن است. شکست و عیب‌یابی فعالیت‌های روزانه در توسعه نرم‌افزار حرفه‌ای است، اما برای بچه‌ها، این ناامیدی دائمی می‌تواند مانع از پیشروی و درگیر شدن با مطالبی شود که به نظر چالش‌برانگیز یا مرموز می‌آیند. مخصوصاً برای یادگیرندگان جوان، خودگام بودن می تواند راهی عالی برای پرورش حس سرگرمی و لذت در مورد کدنویسی باشد. با این حال، خودآموختگی به معنای خودآمو شروع برنامه نویسی برای کودکان ز نیست، و در حالی که این امکان برای کودکان و بزرگسالان وجود دارد که به تنهایی کدنویسی را یاد بگیرند، برای مبتدیان، داشتن یک محیط ساختاریافته و در حالت ایده آل یک معلم با استعداد، می تواند تفاوت بزرگی در ساختن طولانی ایجاد کند. - بهره مدت

 

4. از ابتدا شروع کنید

Scratch توسط مهندسان MIT توسعه داده شد که می خواستند یادگیری علوم کامپیوتر را برای جوانان سرگرم کننده کنند. Scratch یک زبان برنامه نویسی رایگان، بصری و مبتنی بر بلوک است که به بچه ها اجازه می دهد بازی ها، برنامه ها و انیمیشن های خود را با استفاده از بلوک های کد رنگارنگ و قابل  Start programming for kids درک که یادآور بلوک های لگو هستند توسعه دهند. با چسباندن تی

  • ۰۳/۰۱/۱۳
  • javad salehi

برنامه نویس کودکان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی