یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 

 

هر زمینه کاری واژگان خود را دارد - کلمات خاصی که دارای تفاوت بین کد نویسی و برنامه نویسی  معنای متمایز است که با معنای آنها در زمینه زندگی روزمره متفاوت است. این به طور خاص برای واژگان حرفه ای صنعت توسعه نرم افزار که به رشد و تکامل خود ادامه می دهد صادق است. به عنوان مثال، در یک شرکت توسعه نرم افزار سفارشی، کلماتی مانند "نامزدی" هیچ ربطی به عروسی ندارند، "کوکی ها" قابل خوردن نیستند، "کلاس ها" چیزی نیستند که باید در آن شرکت کنید، و حتی "باگ ها" به دلیل بسیار آزاردهنده هستند. دلایل مختلف. مثال دیگری از این بحث تفاوت بین کد نویسی و برنامه نویسی ، بحث کدنویسی در مقابل برنامه نویسی است - دو مورد از رایج ترین اصطلاحات در زمینه توسعه نرم افزار.

 

برای افرادی که به صنعت مرتبط نیستند، بحث کدنویسی در مقابل برنامه نویسی وجود ندارد و تفاوت بین این دو اصطلاح مهم نیست. اصطلاحات قابل تعویض به نظر می رسند. اما در این مقاله تمام اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم تا به شما در تشخیص این دو اصطلاح کمک کند. بنابراین، بیایید اصطلاحات را بیشتر بررسی کنیم تا دریابیم چرا و چگونه متخصصان با پاسخ دادن به دو سوال اصلی از آنها استفاده می کنند – کدنویس تفاوت بین کد نویسی و برنامه نویسی ی چیست؟ و برنامه نویسی چیست؟

 

کد نویسی چیست؟

معمولاً می‌دانیم که پردازنده‌های رایانه فقط زبان یک‌ها و صفرها را می‌فهمند و زبان طبیعی ما کاملاً با این زبان باینری متفاوت است. بنابراین، ما باید دستوراتی را که می خواهیم اجرا کنیم به زبان پردازنده ها ترجمه کنیم. اما کد نویسی چیست و از همه مهمتر کدنویس ها چه می کنند؟ کدگذاری ترجمه زبان طبیعی به دستورات ماشین است و کدگذارها از یک زبان واسطه برای هدایت گام به گام عملی که ماشین باید انجام دهد استفاده می کند. ام تفاوت بین کد نویسی و برنامه نویسی ا آیا کدنویسی همان برنامه نویسی است؟

 

بسته به زبان برنامه نویسی، کدنویسی موثر نیاز به مهارت هایی دارد. شما باید سینتکس، کلمات کلیدی اصلی و منطق اصلی زبان انتخابی خود را بدانید (نکته اصلی معضل کدنویسی در مقابل برنامه نویسی).

 

برنامه نویسی چیست؟

برنامه نویسی چیست

 

در حالی که برنامه نویسی بخش بزرگی از توسعه نرم  تفاوت بین کد نویسی و برنامه نویسی افزار است، اما مهم ترین بخش نیست. برای ایجاد یک محصول، باید چندین مرحله اضافی را انجام دهید. آنها شامل برنامه ریزی، طراحی، آزمایش، استقرار و حتی تعمیر و نگهداری هستند. در مجموع، کل فرآیند را می توان برنامه نویسی نامید.

 

پس آیا کدنویسی و برنامه نویسی یکی هستند؟

 

این سوال معادل "آیا درخت و جنگل یکی هستند؟" یکی جزء ضروری دیگری است، اما چیزهای بیشتری نیز در آن وجود دارد. برنامه نویسی به دانش، تجربه و مهارت های مختلف بیشتری تفاوت بین کد نویسی و برنامه نویسی   نسبت به کدنویسی نیاز دارد. برای ساده‌تر کردن آن، اگر از فردی بخواهید که در اصلاح چند خط کد در یک وب‌سایت به شما کمک کند، او می‌تواند یک کدنویس باشد. با این حال، برای ساخت یک برنامه یا محصول وب کامل، باید به یک شرک آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ت توسعه وب برای برنامه‌ریزی آن از ابتدا تکیه کنید. بیایید به پاسخ با جزئیات بیشتر به سؤال اصلی این ویژگی برویم - تفاوت کدنویسی و برنامه نویسی دقیقاً چیست؟

 

 

 

منبع: Khan Academy Computing

 

تفاوت بین کدنویسی و برنامه نویسی چیست؟

کدنویسی در مقابل برنامه نویسی

 

در نهایت آیا کدنویسی و برنامه نویسی یکی هستند؟

 

اگرچه می توان یکی را به عنوان بخشی از دیگری درتفاوت بین کد نویسی و برنامه نویسی  نظر گرفت، برنامه نویسی و برنامه نویسی نیز می توانند تفاوت اساسی در رویکرد یک پروژه را نشان دهند. بسته به دامنه و پیچیدگی، یکی می تواند سودمندتر از دیگری باشد.

 

در بیشتر موارد، زمانی که یک سازنده نرم افزار حرفه ای باید بین کدنویسی در مقابل برنامه نویسی یکی را انتخاب کند، برنامه نویسی راهی برای رفتن است. در پروژه های مهم، قبل از نوشتن خط اول کد، باید یک طرح کلی برای برنامه خود داشته باشید و ایده ای در مورد میزان منابع مورد نیاز خود داشته باشید. پس از اتمام کد، باید آن را بررسی، بهینه سازی و به طور کامل تست کنید.

 

بنابراین، چه زمانی کدنویسی در معضل کدنویسی تفاوت بین کد نویسی و برنامه نویسی  در مقابل برنامه نویسی اهمیت بیشتری دارد؟

 

اول از همه، کدنویسی راهی برای حل مشکلات ساده است، مانند برنامه های کاربردی یک کاره و وب سایت های تک صفحه ای که نیاز به برنامه ریزی و منابع زیادی ندارند. پاسخ دیگری به سوال "کد نویسی برای چیست؟" این است که یک نقطه شروع برای مبتدیان است. برای یادگیری نحوه ساخت یک برنامه پیچیده، باید بدانید که چگونه هر قسمت از آن را مدیریت کنید و در اینجاست که دانش تفاوت بین کدنویسی و برنامه  Difference between coding and programming نویسی به کمک شما می آید.

 

  • ۰۳/۰۲/۰۳
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی