یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

برنامه نویسی بلوکی

 

کسانی که می‌خواهند وب‌سایت بسازند، بازی‌های چندنفره برنامه نویسی بلوکی  بسازند یا برنامه‌های طراحی کنند، باید فراتر از کدگذاری بلوک حرکت کنند.

 

نمونه هایی از کد بلوک

اینها نمونه هایی از بلوک های کد در Scratch هستند. هر کدام اقدامات مختلفی برنامه نویسی بلوکی  را انجام می دهند و وقتی با هم ترکیب شوند یک برنامه را تشکیل می دهند. انواع بلوک ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

صداها را با استفاده از بلوک های صوتی اضافه و کنترل کنید. زبان‌های کدنویسی مبتنی بر بلوک معمولاً دارای کتابخانه وسیعی از صداها هستند که می‌توانید آن‌ها را در بازی‌ها و انیمیشن‌های خود بگنجانید.

 

نمونه هایی از بلوک های صوتی

 

بلوک های کدگذاری صدا

بلوک های کد جلوه های بصری

بلوک های بصری به شما امکان می دهند رنگ ها، اندازه، پس زمینه و موارد  برنامه نویسی بلوکی دیگر را تغییر دهید. در اسکرچ به اینها Looks گفته می شود.

 

نمونه هایی از بلوک های جلوه های بصری

 

به نظر می رسد برنامه نویسی بلوک

بلوک های جلوه های بصری چگونه کار می کنند

 

بگو بلاک گیف

مسدود کردن وب سایت های برنامه نویسی برای کودکان

چندین وب سایت مختلف برای کدنویسی بلوک برای کسانی که علاقه  برنامه نویسی بلوکی مند به شروع به کدنویسی با این زبان ها هستند موجود است. اکثریت آنها برای بچه ها طراحی شده اند و به آنها کمک می کنند اصول برنامه نویسی را به روشی سرگرم کننده یاد بگیرند.

 

خراش

اسکرچ جونیور

بلوکی

Code.org

تینکر

VEXcode VR

استنسیل

بازی سالاد

توصیه می شود: وب سایت های برنامه نویسی رایگان و پولی برای کودکان

 

برنامه نویسی مبتنی بر بلوک بازی، نرم افزار و موارد دیگر را می سازد!

بازی ها

 

محبوب ترین استفاده از زبان های برنامه نویسی مبتنی بر برنامه نویسی بلوکی  بلوک، ساخت بازی است. بازی های رمزگذاری بلاک می توانند بسیار ساده یا بسیار پیچیده باشند، همه چیز به برنامه نویس بستگی دارد! بچه ها می توانند پیچ و خم ها، بازی های کلیکی، بازی های تعقیب و گریز، بازی های پنگ یا حتی بازی های ماجراجویی با داستان های کامل بسازند.

 

تصاویر متحرک

 

اکثر بچه هایی که به تازگی با بلاک کدنویسی شروع کرده اند، با ساخت انیمیشن شروع می کنند. انیمیشن های ساده فقط یک صفحه نمایش با کاراکترها (جن) هستند که همراه با آنها مقداری حرکت و/یا صدا کدگذاری شده است. انیمیشن های پیچیده تر می توانند یک داستان کامل را در چندین صفحه نمایش دهند. آنها می توانند شامل  برنامه نویسی بلوکی شخصیت های متعدد، لباس های مختلف، حباب های گفتار، موسیقی و انواع مختلف حرکت باشند.

 

برنامه ها

 

بسیاری از کیت های رباتیک برای کودکان از زبان های کدنویسی آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  مبتنی بر بلوک برای برنامه نویسی استفاده می کنند. این بدان معناست که فرزند شما می تواند برنامه ای ایجاد کند تا ربات خود را به حرکت درآورد، وظایف را انجام دهد، صداها را تولید کند و موارد دیگر. چندین کیت همچنین  برنامه نویسی بلوکی به شما این امکان را می دهد که بین یک زبان مبتنی بر بلوک و یک زبان مبتنی بر متن برای برنامه نویسی یکی را انتخاب کنید.

 

برنامه نویسی مبتنی بر بلوک را یاد بگیرید

آیا آماده‌اید تا فرزندتان یادگیری اصول کدنویسی را با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مبتنی بر بلوک آغاز کند؟ برنامه کدنویسی مدارس ابتدایی CodeWizardsHQ با Scratch، یکی از محبوب‌ترین زبان‌های کدنویسی بلوکی، شروع می‌شود. دانش آموزان نحوه ساخت انیمیشن ها و بازی های سرگرم کننده را از طریق کلاس های آنلاین زنده که توسط معلمان متخصص برگزار می شود، یاد می گیرند. هنگامی که دانش آموزان از طریق Scratch به اصول ا برنامه نویسی بلوکی ولیه دست پیدا کردند، با برنامه نویسی مبتنی بر متن آشنا می شوند و به پایتون، HTML، CSS و جاوا اسکریپت می روند. قبل از اینکهBlock programming  متوجه شوید، آنها وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تعاملی خود را می‌سازند، و همه چیز با Scratch شروع شد!

 

 

  • ۰۳/۰۲/۱۱
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی