یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

 

لرزش ناگهانی زمین که هنگام تغییر موقعیت توده سنگ تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  در زیر سطح زمین رخ می دهد، زلزله نامیده می شود. توده‌های متحرک امواج ضربه‌ای را می‌فرستند که ممکن است به اندازه کافی قدرتمند باشد که سطح را تغییر دهد، صخره‌ها را به سمت بالا رانده و شکاف‌های بزرگی را در زمین باز کند.

 

زمین لرزه هایی که دانشمندان آن را لرزه می نامند، تقریباً پیوسته رخ می دهند تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان . خوشبختانه اکثر آنها را می توان تنها با ابزار حساسی به نام لرزه نگار شناسایی کرد. برخی دیگر به صورت لرزش های کوچک احساس می شوند. با این حال، برخی از بقیه باعث فجایع بزرگ می شوند. آنها اثرات غم انگیز و دراماتیکی مانند شهرهای ویران شده، سدهای شکسته، رانش زمین، امواج دریایی غول پیکر به نام سونامی و فوران های آتشفشانی را ایجاد می کنند. یک زلزله بسیار بزرگ معمولا حداقل سالی یک بار در برخی از نقاط جهان رخ می دهد. بر اساس داده های بلندمدت سازمان زمین شناسی ایالات متحده، به طور متوسط سالانه حدود 10000 نفر در اثر زلزله جان خود را از دست می دهند. تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  بشر از دیرباز نگران خطرات زلزله بوده است. قدیمی ترین وقایع نگاری مربوط به چینی ها در اوایل سلسله شانگ بیش از 3000 سال پیش است.

 

علل

بسیاری از بدترین زمین لرزه ها با تغییراتی در شکل بیرونی ترین پوسته زمین، به ویژه پوسته، مرتبط هستند. این به اصطلاح زمین‌لرزه‌های تکتونیکی توسط آزاد شدن سریع انرژی کرنشی که در سنگ‌های پوسته ذخیره می‌شود، ایجاد می‌شوند، که در قاره‌ها ضخامتی در حدود ۲۲ مایل (۳۵ کیلومتر) دارد. بخش کوچکی از زمین لرزه ها  تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  با فعالیت های انسانی مرتبط است. به عنوان مثال، انفجارهای اتمی یا دینامیتی، گاهی اوقات می‌توانند باعث زمین‌لرزه‌های خفیف شوند. تزریق مواد زائد مایع به عمق زمین و فشارهای ناشی از نگهداری مقادیر زیادی آب در مخازن پشت سدهای بزرگ نیز می تواند باعث ایجاد زلزله های جزئی شود.

 

قوی ترین و مخرب ترین زمین لرزه ها با گسیختگی های پوسته همراه تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  است که به گسل ها معروف هستند. اگرچه گسل ها در بیشتر مناطق جهان وجود دارند، اما زلزله با همه آنها مرتبط نیست. فشارهای داخل زمین صفحات تکتونیکی تشکیل دهنده پوسته را تحت فشار قرار می دهد. کرنش تا زمانی ایجاد می شود که ناگهان صفحات در امتداد گسل ها حرکت می کنند و در نتیجه انرژی آزاد می شود. صفحات در امتداد این شکستگی در سنگ می لغزند و در جهت مخالف می لغزند و زمین بالا را تکان می دهند. توده ها ممکن است به سمت بالا و پایین، به طرفین یا عمودی و افقی حرکت کنند. در سطح زمین، جابجایی زمین ممکن است از چند اینچ تا چند فوت (یا چند سانتی متر تا چند متر) متفاوت باشد. برخی از خطوط گسل روی سطح ظاهر می شوند.

 

امواج شوک

زلزله: امواج لرزه ای دانشنامه بریتانیکا، شرکت

دایره المعارف بریتانیکا، شرکت

جابجایی سنگ در زلزله باعث می‌شود که امواج ضربه‌ای – که امواج لرزه‌ای نامیده می‌شوند – در میان سنگ در همه جهات پخش شوند. در یک زلزله بزرگ، ممکن است مردم هزاران مایل یا کیلومتر دورتر از مرکز، تکانه ها را احساس کنند. دستگاه های تشخیص و ثبت به نام لرزه نگار می توانند امواج را در آن سوی جهان تشخیص دهند.

 

دو دسته وسیع از امواج لرزه ای وجود دارد: امواج بدن  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  و امواج سطحی. امواج بدن در داخل بدن زمین حرکت می کنند. آنها شامل P یا امواج اولیه و تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  امواج S یا ثانویه هستند. امواج P از نقطه گسیختگی در پوسته پخش می شوند که به آن کانون زلزله می گویند. به نقطه ای از سطح زمین که بلافاصله بالای کانون آن قرار دارد، کانون زلزله می گویند. امواج P به طور متناوب سنگی را که از آن عبور می کنند فشرده و منبسط می کنند و در همان جهتی که امواج در آن حرکت می کنند ارتعاش می کنند. امواج S در زوایای قائم نسبت به جهت حرکت موج مرتعش می شوند. این امواج ثانویه امواج "تکان" هستند که ذرات را به سمت بالا و پایین یا از سمتی به سمت دیگر حرکت می دهند. سرعت امواج S همیشه کمتر از امواج P است. با مقایسه زمان رسیدن امواج P و امواج S در رصدخانه های لرزه نگاری، دانشمندان می توانند محل وقوع زلزله را در هزاران مایل دورتر تعیین کنند.

 

پس از اینکه هر دو موج P و S در بدنه زمین حرکت کردند، د تعریف زلزله به زبان ساده برای کودکان  و نوع موج سطحی به دنبال آنها می آیند که در امتداد سطح زمین حرکت می کنند. آنها به نام امواج عشق و ریلی به نام دانشمندانی که آنها را شناسایی کردند، نامگذاری شده اند. امواج سطحی به دلیل دامنه بزرگترشان، مسئول بسیاری از لرزش های مخربی هستند که دور از کانون زمین لرزه رخ می دهد. امواج سطحی که آهسته تر از امواج بدن حرکت می کنند، قوی ترین امواج ضربه ای هستند.

 

اثرات

زمین لرزه ها اغلب باعث تغییرات چشمگیر در سطح زمین می شوند. علاوه بر حرکات زمین، سایر اثرات سطحی شامل تغییر در جریان آب های زیرزمینی، رانش زمین و جریان گل و لای است. زمین لرزه می تواند صدمات قابل توجهی به ساختمان ها، پل ها، خطوط لوله، راه آهن، خاکریزها، سدها و سایر سازه ها وارد کند.

 

سونامی

دایره المعارف بریتانیکا، شرکت

دایره المعارف بریتانیکا، شرکت

زمین لرزه های زیر آب می توانند امواج غول پیکری به نام سونامی ایجاد کنند. تکان های شدید بستر دریا امواجی را تولید می کند که در دایره های گسترده تر روی سطح اقیانوس پخش می شوند. سونامی در آبهای عمیق می تواند با سرعت 500 مایل (800 کیلومتر) در ساعت حرکت کند. زمانی که سونامی به ساحل می Definition of earthquake in simple language for children   رسد، اندازه و قدرت فوق العاده ای به دست آورده و به ارتفاعات می رسد.

  • ۰۳/۰۲/۱۵
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی