یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 

به طور کلی، رایانه هر وسیله ای است که می تواند محاسبات تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  عددی را انجام دهد - حتی یک ماشین اضافه کردن، یک چرتکه یا یک قانون اسلاید. با این حال، در حال حاضر، این اصطلاح معمولاً به یک دستگاه الکترونیکی اطلاق می‌شود که می‌تواند به طور خودکار مجموعه‌ای از وظایف را طبق مجموعه‌ای دقیق از دستورالعمل‌ها انجام دهد. مجموعه دستورالعمل ها برنامه نامیده می شود و وظایف ممکن است شامل انجام محاسبات حسابی، ذخیره، بازیابی و پردازش داده ها، کنترل یک دستگاه دیگر، یا تعامل با یک فرد برای انجام یک کار تجاری یا انجام یک بازی باشد.

 

رایانه های امروزی شگفتی های کوچک سازی هستند. محاسباتی  تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان که زمانی به ماشین‌هایی با وزن 30 تن نیاز داشتند و اتاق‌هایی به اندازه انبار را اشغال می‌کردند، اکنون می‌توانند توسط رایانه‌هایی با وزن کمتر از پنج اونس (140 گرم) و در جیب کت و شلوار یا کیف پول انجام شوند. "مغز" رایانه های امروزی مدارهای مجتمع (IC) هستند که گاهی اوقات ریزتراشه یا به سادگی تراشه نامیده می شوند. این ویفرهای سیلیکونی کوچک می توانند هر کدام حاوی بیش از یک میلیارد قطعه الکترونیکی میکروسکوپی باشند و برای بسیاری از عملیات خاص طراحی شده اند. برخی از تراشه ها واحد پردازش مرکزی کامپیوتر (CPU) را تشکیل می دهند که عملکرد کلی کامپیوتر را کنترل می کند. برخی از آنها پردازنده های مشترک ریاضی هستند که می توانند میلیون ها عملیات ریاضی را در ثانیه انجام دهند.  تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان و بقیه تراشه های حافظه هستند که هر کدام می توانند میلیاردها کاراکتر اطلاعات را در یک زمان ذخیره کنند.

 

در سال 1953 تنها حدود 100 کامپیوتر در سراسر جهان در حال استفاده بود. امروزه میلیاردها کامپیوتر هسته محصولات الکترونیکی را تشکیل می‌دهند و کامپیوترهای قابل برنامه‌ریزی در خانه‌ها، تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  مدارس، مشاغل، ادارات دولتی و دانشگاه‌ها تقریباً برای هر هدف قابل تصوری استفاده می‌شوند.

 

Aff A0n N Pu Claaaa El F Tk Su Qm Cc

© likoper/stock.adobe.com

© likoper/stock.adobe.com

کامپیوترها در اندازه ها و اشکال مختلفی وجود دارند. کامپیوترهای با هدف خاص یا اختصاصی برای انجام وظایف خاص طراحی شده اند. عملیات آنها محدود به برنامه هایی است که در ریزتراشه های آنها تعبیه شده است. این کامپیوترها اساس ماشین‌حساب‌های الکترونیکی هستند و در هزاران محصول الکترونیکی دیگر از جمله تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  ساعت‌های دیجیتال (کنترل زمان، آلارم‌ها و نمایشگرها)، دوربین‌ها (نظارت بر سرعت شاتر و تنظیمات دیافراگم)، و خودروها (کنترل تزریق سوخت، گرمایش) یافت می‌شوند. و تهویه مطبوع و نظارت بر صدها سنسور الکترونیکی).

 

رایانه های همه منظوره، مانند رایانه های شخصی و رایانه های  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان تجاری، بسیار متنوع تر هستند زیرا می توانند برنامه های جدید را بپذیرند. هر برنامه جدید همان رایانه را قادر می سازد تا مجموعه متفاوتی از وظایف را انجام دهد. به عنوان مثال، یک برنامه به رایانه دستور می دهد که یک واژه پرداز باشد، برنامه دیگر به آن دستور می دهد تا موجودی ها را مدیریت کند، و برنامه دیگری آن را به یک بازی ویدیویی تبدیل می کند.

 

انواع کامپیوترهای قابل حمل سبک وزن، از جمله لپ تاپ و نوت بوک،  تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان توسعه یافته اند. اگرچه برخی از رایانه های همه منظوره به اندازه رادیوهای جیبی کوچک هستند، کوچکترین رایانه هایی که عموماً شناخته می شوند، ساب نوت بوک نامیده می شوند. اینها معمولاً شامل یک CPU، حافظه و حافظه الکترومکانیکی یا حالت جامد، یک صفحه نمایش کریستال مایع (LCD) و یک صفحه کلید قابل توجه هستند که همه در یک واحد به اندازه حجم یک دایره المعارف قرار دارند. رایانه های لوحی رایانه هایی با صفحه لمسی تک صفحه ای هستند که صفحه کلید ندارند.

 

رایانه های شخصی رومیزی مدرن (PC) چندین برابر قدرتمندتر از تعریف کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان  رایانه های تجاری عظیم میلیون دلاری دهه 1960 و 1970 هستند. رایانه های شخصی امروزی می توانند چندین میلیارد عملیات در ثانیه انجام دهند. این رایانه‌ها نه تنها برای مدیریت خانه و سرگرمی‌های شخصی، بلکه برای بسیاری از کارهای خودکار مورد نیاز کسب‌وکارهای کوچک، از جمله پردازش متن، تولید فهرست‌های پستی، ردیابی موجودی، و محاسبه اطلاعات حسابداری استفاده می‌شوند. سریع‌ترین رایانه‌های رومیزی ایستگاه‌های کاری نامیده می‌شوند و عموماً برای کاربردهای علمی، مهندسی یا تجاری پیشرفته استفاده می‌شوند.

 

سرورها کامپیوترهای سریعی هستند که نسبت به اکثر رایانه‌های شخصی و ایستگاه‌های کاری از قابلیت‌های پردازش داده بیشتری برخوردارند و می‌توانند به طور همزمان توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار گیرند. اغلب چندین رایانه شخصی و ایستگاه های کاری از طریق یک شبکه محلی (LAN) به یک سرور متصل می شوند. سرور منابعی را کنترل می کند که توسط افرادی که در رایانه های شخصی و ایستگاه های کاری کار می کنند به اشتراک گذاشته می شوند. نمونه ای از یک منبع مشترک، مجموعه بزرگی از اطلاعات است که پایگاه داده نامیده می شود.

 

مین‌فریم‌ها رایانه‌های بزرگ، بسیار سریع و چند کاربره‌ای هستند که اغلب دارای آرایه‌های پیچیده‌ای از پردازنده‌ها هستند که هر کدام برای انجام عملکرد خاصی طراحی شده‌اند. از آنجایی که آنها می توانند پایگاه های داده عظیمی را اداره کنند، به طور همزمان تعداد زیادی کاربر را در خود جای دهند و عملیات پیچیده ریاضی را انجام دهند، پایه اصلی مراکز محاسباتی صنعتی، تحقیقاتی و دانشگاهی بوده اند.

 

سرعت و قدرت ابررایانه‌ها، سریع‌ترین کلاس کامپیوترها، تقریباً فراتر از درک انسان است و قابلیت‌های آن‌ها مدام در حال بهبود است. سریع‌ترین این ماشین‌ها می‌توانند تریلیون‌ها عملیات را در ثانیه بر روی برخی از انواع محاسبات انجام دهند و می‌توانند کار هزاران رایانه شخصی را انجام دهند. ابر رایانه ها به Definition of computer in simple language for children  این سرعت ها دست می یابند

  • ۰۳/۰۲/۱۵
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی