یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 

 

آموزش برنامه‌نویسی مناسب کودکان

آیا می خواهید به فرزندان خود کدنویسی  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان را آموزش دهید؟ در اینجا سه برنامه وجود دارد که می تواند کمک کند.

تصویر قهرمان مقاله

من هم مانند بسیاری از شما یک کدنویس با بچه های خانه هستم. چه زمانی بهتر برای آشنا کردن فرزندانمان با شغلی که همه فکر می کنیم شگفت انگیز است! فکر می کنید برنامه نویسی شگفت انگیز است، درست است؟ 😀 خب، حتی اگر این کار را نکنید، کدنویسی اصول منطق را به بچه ها می آموزد و آنها را تشویق می کند که انتزاعی فکر کنند. بیایید با آن روبرو شویم، فناوری تنها با گذشت زمان فراگیرتر می شود، بنابراین حتی اگر سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  فرزندان شما لوله کش، پزشک یا معلم شوند، احتمالاً مجبور خواهند شد در حرفه انتخابی خود با فناوری ارتباط برقرار کنند.

 منابع آموزشی برنامه‌نویسی برای کودکان به صورت حرفه‌ای

قبل از اینکه جلوتر برویم، مطمئن شوید که انتظارات خود را در مورد آنچه فرزندتان از این برنامه‌ها به دست می‌آورد تعدیل کنید. هیچ یک از این برنامه‌ها به کودکان شما کدنویسی را آموزش نمی‌دهند، بلکه اولین گام در سفر به سمت درک منطق، تحلیل و طراحی اولیه هستند. اینها بلوک های سازنده کدگذاری و درک پیچیده سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  تر از سیستم های اطلاعاتی و پردازش هستند. مهمتر از همه هدف نهایی لذت بردن است!

 

برای اینکه ببینم چه چیزی برای بچه ها در دسترس است، من (و دخترم) سه برنامه برنامه نویسی را بررسی کردیم - Scratch Jr.، Codespark و Kodable - اگرچه بسیاری از برنامه های دیگر برای انتخاب وجود دارد. دختر من شش ساله است و تازه کلاس اول را شروع کرده است. برای هر یک از این برنامه ها، ابتدا خودم آنها را دانلود کردم و روی تعدادی از چالش ها کار کردم. سپس آنها را به شکلی غیر تهدیدآمیز به دخترم ارائه کردم. مانند «هی، این برنامه جدیدی را که پیدا کردم را بررسی کن» و در حالی که او تماشا می‌کرد، روی یک چالش کار می‌کردم. اگر بچه‌هایی دارید، می‌دانید که فقط ده ثانیه طول می‌کشد تا آن‌ها این کار را ببینند، قبل از اینکه بگویند «بگذار امتحان کنم!» سپس به او اجازه دادم سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  «بازی» کند و فقط زمانی که از او کمک خواست یا به‌طور آشکاری از یک سطح یا وظیفه ناامید شد، وارد آن شدم. بعد از این مرحله، من بیشتر می‌نشستم و یادداشت می‌کردم که آیا او به تنهایی به برنامه برمی‌گردد یا نه.

 

در حین آموزش در خانه، من و شریکم تصمیم گرفتیم در ساعات کاری تلویزیون یا بازی نداشته باشیم، بنابراین اگر روی یک کار یادگیری خاص کار نمی‌کردیم، به دخترم می‌گفتم: «می‌توانی از صفحه نمایش استفاده کنی، اما باید آموزشی باشد». علاوه بر تعداد انگشت شماری از برنامه های آموزشی دیگر، او همچنین گزینه ای برای بازی در برنامه های برنامه نویسی دارد. بیشترین استفاده در خانواده ما روی iPad بود. چند تست روی Fire HD 10 با Scratch Jr. و Codespark انجام دادم. Kodable برنامه ای برای Fire ندارد، اگرچه می توان از آن در مرورگر Amazon Fire استفاده کرد.

پلتفرم‌های آموزش برنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان

اسکرچ جونیور

Scratch Jr توسط دانشگاه Tufts، PBS Kids و MIT Media Lab توسعه داده شد سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  و شاخه ای از برنامه محبوب Scratch است. در حالی که Scratch برای کودکان هشت سال به بالا در نظر گرفته شده است، Scratch Jr برای کودکان کوچکتر از سنین پنج تا هفت ساخته شده است. اسکرچ جونیور ظاهر/احساس مشابهی با اسکرچ دارد و بر اساس همان ایده خلق داستان های تعاملی است.

 

اسکرچ جونیور به بچه‌ها اجازه می‌دهد تا تابلوهای هنری و داستان‌هایی با شخصیت‌هایی بسازند که می‌توانند صحبت کنند و در اطراف تخته هنری حرکت کنند. اسکرچ جونیور بچه ها را در معرض هیچ کد واقعی قرار نمی دهد. در عوض، مفاهیم کدنویسی را از طریق استفاده از قطعات پازل (برنامه نویسی کشیدن و رها کردن) تقویت می کند که به بچه ها اجازه می دهد شخصیت خود را کنترل کنند. هر قطعه پازل یک عمل یا حرکت متفاوت را مشخص می کند. بچه ها نه تنها می توانند ترتیب حرکات شخصیت خود را انتخاب کنند، بلکه می توانند از حلقه ها و توابع برای تکرار اعمال استفاده کنند.

سایت‌های آموزش برنامه‌نویسی مناسب کودکان با رویکرد حرفه‌ای

بچه‌ها می‌توانند تقریباً تمام جنبه‌های قابل تصور برای این داستان‌ها را تغییر دهند، از لباس‌ها و رنگ‌های شخصیت‌ها و پس‌زمینه‌ها گرفته تا ضبط‌های صوتی و زیرنویس‌های متنی را برای افزودن به داستان‌ها. Scratch Jr. احساس خلاقانه تری دارد و به اندازه دو برنامه دیگر احساس «علم رایانه» ندارد، و این چیز بدی نیست. این واقعاً به اهداف شما به عنوان والدین و آنچه فرزندتان از آن لذت می برد بستگی دارد. اگر کار یا چالش ها بیش از حد طاقت فرسا شود، فرزند شما به سرعت کنار می رود، بنابراین عامل سرگرم کننده ضروری است. همانطور که در تصویر زیر می سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  بینید، تابلوی هنری می تواند کمی شلوغ باشد مخصوصا برای بچه های کوچکتر. من نمی توانم به اندازه کافی تاکید کنم که معرفی این برنامه ها به فرزندان شما واقعاً باید یک تلاش مشترک بین شما و فرزندتان باشد. در ابتدا، ممکن است لازم باشد که شناور را نگه دارید و به آنها کمک کنید تا در حین کاوش کردن.

 

 

Kodable در سال 2012 تاسیس شد و همراه با CodeHS، یک مسیر K-12 برای کودکان برای یادگیری کدنویسی ایجاد کرد. کدبل به بچه ها توانایی ایجاد و سفارشی کردن کاراکترها را علاوه بر برنامه نویسی سبک کشیدن و رها کردن که در همه برنامه های مورد بحث در این مقاله مشترک است، ارائه می دهد. با این حال، Kodable با به چالش کشیدن  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان کودک شما برای استفاده از برنامه‌نویسی کشیدن و رها کردن، چرخش خود را به کار می‌گیرد.

 

حلقه ها و توابع برای حرکت شخصیت خود را از طریق پیچ و خم های مختلف. این چالش‌ها بهترین پیاده‌سازی بودند که در همه برنامه‌هایی که برای بهبود منطق و حل Programming teaching sites for children  مسئله آزمایش کردم دیدم.

 

 

  • ۰۳/۰۲/۲۹
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی