یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

برنامه نویسی در جاوا با برنامه نویسی به زبان اسمبلی آموزش برنامه نویس برای کودکان کاملاً متفاوت است که با برنامه نویسی در Haskell یا Prolog یا Forth و غیره کاملاً متفاوت است.

 

در مقاله American Scientist The Semicolon Wars[1]، برایان هیز زبان ها آموزش برنامه نویس برای کودکان  را به چهار دسته تقسیم می کند: امری، شی گرا، کاربردی و اعلانی. زبان‌های امری و شی گرا معمولاً در جریان اصلی استفاده می‌شوند، در حالی که زبان‌های کاربردی و اعلامی در محیط‌های آکادمیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاقه مندان به برنامه نویسی کاربردی و اعلامی ممکن است استدلال کنند که پارادایم ها 20 سال جلوتر از جریان اصلی هستند و از بسیاری جهات برتر هستند. با این حال، طرفداران زبان اصلی احتمالاً با این مخالفت می کنند که یادگیری  آموزش برنامه نویس برای کودکان چنین پارادایم هایی دشوار است، یا به دلیل عدم محبوبیت آنها، در میان چیزهای دیگر، بسیار کاربردی نیستند. ما هیچ ادعایی در مورد اینکه چه کسی در این مورد حق دارد نداریم، اما حداقل پیشنهاد می کنیم که آشنایی با چهار پارادایم اصلی یک تمرین بسیار ارزشمند است.

 

وقتی صحبت از رایانه به میان می آید، همه چیز در درجه اول ت آموزش برنامه نویس برای کودکان وسط برنامه نویسی ساخته شده و کار می کند. اگرچه برنامه نویسی بخشی ضروری از عملکرد هر کامپیوتر یا برنامه ای است، اما همه زبان های برنامه نویسی یکسان نیستند. در واقع، آنها با کاربردها، عملکردها و سطوح مختلف پیچیدگی بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. زبان برنامه نویسی در ابتدایی ترین روش، مجموعه ای از قوانین یا دستورالعمل هایی است که برای نوشتن برنامه های کامپیوتری استفاده می شود. حتی اگر در حال نوشتن برنامه هستید، ممکن است به نوع خاصی از نرم افزار یا برنامه  آموزش برنامه نویس برای کودکان برای زبانی که استفاده می کنید نیاز داشته باشید. انواع مختلفی از زبان های برنامه نویسی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد و هر کدام مجموعه قوانین متفاوتی دارند. برنامه نویسی دو دسته اساسی دارد. زبان‌های سطح پایین و سطح بالا وجود دارند، تفاوت بین این دو در این است که زبان‌های سطح پایین اغلب از 0 و 1 استفاده می‌کنند، و این کار می‌کند زیرا به  آ رایانه این توانایی را می‌دهد که به سرعت بفهمد چه کاری باید انجام شود یا اجرا شود. زبان‌های سطح بالا راحت‌تر نوشته می‌شوند زیرا به زبان انگلیسی بسیار نزدیک‌تر هستند و برای نوشتن با آن‌ها انعطاف‌پذیرتر هستند، اگرچه سطوح مختلفی از این خوانایی نیز وجود دارد و دسته‌های مختلفی از این زبان‌ها قابل نوشتن هستند. چند مثال ویژوال  آموزش برنامه نویس برای کودکان بیسیک، سی پلاس پلاس و جاوا هستند.

 

مفاهیم رایج

زبان های برنامه نویسی معمولا مفاهیم کلی مشترک زیاد Teaching programming for children ی دارند. در جدول زیر می توان مفاهیم تکرار شونده و نحوه بیان آنها در زبان های مختلف را بررسی کرد.

  • ۰۳/۰۳/۱۸
  • javad salehi

برنامه نویسی کودکان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی