elopment IDE که برای آموزش و تجارت استفاده شده است. سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان مفهومی که از بلوک های کد استفاده می کند بر اساس زبان بصری Scratch MIT (ذکر شده در بالا) است. همچنین اجازه استفاده از کدهای تایپ شده معمولی (جدا یا در هم آمیخته) را از طریق API خود و زبان Haxe می دهد.
ToonTalk یک زبان و محیطی است که شبیه یک بازی ویدیویی است. انتزاعات محاسباتی به آنالوگهای بتنی مانند ربات ها، خانه ها، کامیون ها، پرندگان، لانه ها و جعبه ها نگاشت می شوند. از اعداد صحیح بزرگ و اعداد گویا دقیق پشتیبانی می کند. این بر اساس برنامه ریزی محدودیت همزمان است.
دانشگاه
Curry یک زبان آموزشی است[14] که برای ادغام مهمترین پارادایم های برنامه نویسی اعلامی، یعنی برنامه نویسی تابعی (عبارات تودرتو، توابع درجه بالاتر، ارزیابی تنبل) و برنامه نویسی منطقی (متغیرهای منطقی، ساختارهای داده جزئی، جستجوی داخلی) طراحی شده است. همچنین دو اصل عملیاتی مهم توسعه یافته سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان در حوزه زبان های منطق عملکردی یکپارچه را ادغام می کند: "Residation" و "narrowing".[15][16]
Flowgorithm یک ابزار نگارش گرافیکی برای نوشتن و اجرای برنامه ها از طریق فلوچارت است. این رویکرد برای تأکید بر الگوریتم به جای نحو یک زبان مشخص طراحی شده است. فلوچارت را می توان به چندین زبان اصلی مانند سی شارپ، جاوا، ویژوال بیسیک دات نت و پایتون تبدیل کرد.[17]
M2001 یک زبان ریاضی مدولار برای توسعه و ارائه الگوریتم های ریاضی، از ریاضیات گسسته مدرن تا کلاسیک پیوسته است. این بر اساس یک چارچوب معنایی مبتنی بر نظریه دسته بندی، ب سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ا نحوی شبیه به پاسکال یا مدولا-2 ساخته شده است. این فقط برای آموزش طراحی شده است، بنابراین کارایی و سهولت اجرا در توسعه آن بسیار کمتر از عمومیت و دامنه کاربرد حیاتی است. این برای ایفای نقش قوی در تشکیل یک پایه الگوریتمی رسمی برای دانشجویان سال اول ریاضی ایجاد شد.[نیازمند منبع]
اوز زبانی است که برای آموزش تئوری کامپیوتر طراحی شده است. این بیشتر پارادایم های اصلی [18] را در یک زبان پشتیبانی می کند تا دانش آموزان بتوانند پارادایم ها را بدون نیاز به یادگیری سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان چند نحو یاد بگیرند. اوز به روشی ساده و فاکتوربندی شده شامل اکثر مفاهیم پارادایم های اصلی برنامه نویسی، از جمله برنامه نویسی منطقی، کاربردی (هم تنبل و هم مشتاق)، امری، شی گرا، محدودیت، توزیع شده و برنامه نویسی همزمان است. این کتاب دارای یک کتاب درسی متعارف، مفاهیم، تکنیکها و مدلهای برنامهنویسی سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان رایانه (2004)، و یک پیادهسازی استاندارد آزادانه، سیستم برنامهنویسی موتزارت است.[نیازمند منبع]
همچنین ببینید
رده:مقایسه زبان های برنامه نویسی
شکر - یک رابط کاربری گرافیکی که برای یادگیری سازنده طراحی شده است
طراحی با اعداد
پردازش - زبانی که به آثار هنری اختصاص داده شده است
منابع
شرکت Microsoft 2009 راهنمای شروع برای Small Basic، ص. 64.
پاپرت، سیمور (اکتبر 1980). تعریف مجدد دوران کودکی: سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان حضور رایانه ای به عنوان آزمایشی در روانشناسی رشد. توکیو، ژاپن و ملبورن، استرالیا: هشتمین کنگره جهانی کامپیوتر: کنگره IFIP.
"درباره kogics Kojo". بازبینی شده در 12 فوریه 2011.
کاوالو، دیوید (28 مه 2007). "یادگیری جیر جیر از ابتدا". اخبار یک لپ تاپ برای هر کودک. بازیابی شده در 3 آوریل 2009.
میچل رسنیک; جان مالونی؛ ناتالی راسک; ایولین ایستموند سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ؛ آمون میلنر؛ جی سیلور; اریک روزنبام؛ کارن برنان؛ آموس بلانتون. "خراش: تصور Programming teaching sites for children کنید، برنامه ریزی کنید، به اشتراک بگذارید". موسسه ماساچوست