یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

(IDE)

پس از زبان برنامه نویسی، به ابزار اساسی دیگری نیاز دارید: آموزش برنامه نویسی برای کودکان  محیط توسعه یکپارچه، به اختصار IDE (محیط توسعه یکپارچه).

 

IDE پلتفرمی است که ابزارهای مورد نیاز شما را برای کل چرخه عمر توسعه نرم افزار خود در یک رابط گرافیکی گرد هم می آورد. در داخل شما عناصر زیر را خواهید یافت:

 

یک ویرایشگر متن: برای نوشتن برنامه خود به زبانی که انتخاب کرده اید

یک دیباگر: ابزاری برای بررسی اشکالاتی که در برنامه شما رخ می دهد

تکمیل خودکار: که به طور خودکار دستورالعمل های زبان را  آموزش برنامه نویسی برای کودکان پیشنهاد می کند تا دیگر مجبور نباشید هر بار آنها را به طور کامل وارد کنید.

ابزار ساخت: برای کامپایل برنامه خود و تولید بسته قابل استقرار آن

یک ابزار نسخه سازی مانند Git برای نسخه سازی کد شما و همکاری با سایر اعضای تیم

استفاده از IDE برای توسعه برنامه ها اجباری نیست، اما من به شدت توصیه می کنم از آن استفاده کنید، زیرا کار شما را آسان تر می کند. چندین IDE وجود دارد و هر یک از آنها اغلب آموزش برنامه نویسی برای کودکان  مختص یک یا چند زبان است:

 

برای جاوا و اسکالا: Eclipse، IntelliJ، Netbeans و غیره. ;

برای PHP: Netbeans، Zend Studio و غیره. ;

برای زبان های Net: Visual Studio.

برای پایتون: Jupyter

شخصاً در Big Data ترجیح زیادی برای IntelliJ دارم.

 

چرخه زندگی یک برنامه کامپیوتری

شما تقریباً در پایان این راهنما هستید. در نهایت، ضروری است که آموزش برنامه نویسی برای کودکان  بدانید یک برنامه کامپیوتری چگونه ساخته می شود. به عبارت دیگر، مراحل مختلف توسعه نرم افزار، از طراحی آن بر روی یک صفحه سفید تا استقرار آن بر روی کامپیوتر توسط کاربران. این به طور رسمی چرخه عمر برنامه کامپیوتری نامیده می شود. در بخش های قبلی کمی در مورد آن صحبت کردیم، اما مهم است که شروع به درک این مراحل مختلف کنیم.

 

قبل از ورود به خود چرخه حیات، مهم است که بدانید چندین نوع برنامه بسته به مفید بودن آنها وجود دارد. این نوع تا حدی به پشتیبانی که می‌خواهید آن را اجرا کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، هنگامی که برنامه ای را توسعه می دهید که در اینترنت اجرا می شود، ما از یک وب سایت یا برنامه وب صحبت می کنیم. برای یک برنامه کاربردی برای استفاده محلی در رایانه شخصی، ما از یک برنامه دسکتاپ صحبت می کنیم. برای یک برنامه  آموزش برنامه نویسی برای کودکان کاربردی برای استفاده محلی در تلفن، ما از یک برنامه تلفن همراه صحبت می کنیم. اگر برنامه ای باشد که منابع را به برنامه های دیگر ارائه می دهد، به آن Backend گفته می شود. اگر برعکس، اینها برنامه‌هایی هستند که منبعی را درخواست می‌کنند، ما از یک برنامه مشتری یا مشتری صحبت می‌کنیم. اگر یک برنامه واسطه بین یک کلاینت و یک باطن باشد، ما از میان افزار صحبت می کنیم. همچنین برنامه‌هایی وجود دارند که با استفاده از برنامه‌های کاربردی دیگر مورد  آموزش برنامه نویسی برای کودکان استفاده قرار می‌گیرند. اینها دقیقاً API ها، کتابخانه ها یا افزونه ها هستند.

 

چرخه عمر ممکن است بسته به نوع برنامه کمی متفاوت باشد، اما به طور کلی مراحل توسعه یک برنامه کامپیوتری در اینجا آمده است:

 

پیاده سازی: این مرحله کدنویسی است. در این مرحله است که ما تمام پایه هایی را که قبلا دیدید اعمال می کنیم.

اشکال زدایی: این مرحله ای است که بدون شک زمان زیادی را در آن صرف خواهید کرد. در واقع، حتی با کسانی که بسیار باتجربه هستند، هنوز هم ممکن است اشکالات رخ دهند. این برای تصحیح خطاهای کد است. برای انجام این کار، باید مشخص کنید که خطا از کجا آمده است، سپس آن را تصحیح کنید.

تأویل: نقش تأویل مانند تألیف است. هدف آن تفسیر کد به زبان ماشین است، زیرا زبان‌هایی مانند پایتون یا VBA تفسیر می‌شوند و زبان‌های دیگری نیز کامپایل می‌شوند. برخلاف کامپایلر، مفسر آموزش برنامه نویسی برای کودکان  خطوط کد را یکی یکی می خواند.

کامپایل: در این مرحله می دانید که کامپیوتر زبان انسان را نمی فهمد. علاوه بر این، او زبان های برنامه نویسی را هم نمی فهمد. کامپایل مرحله ای است که در آن کدی که در زبان برنامه نویسی نوشته شده است توسط نرم افزار خاصی به نام کامپایلر به زبان ماشین تبدیل می شود. قبل از اینکه کامپایلر کدها را ترجمه کند، بررسی می کند و هرگونه خطا در نحو یا ساختار کدی که به آن ارسال شده است را گزارش می دهد.

تست: زمانی که برنامه شما کامپایل یا تفسیر شد، حتما باید آن را تست کنید. چندین نوع آزمایش باید قبل از راه اندازی یک برنامه یا نرم افزار در حالت واقعی انجام شود. تست های واحدی وجود دارد که شامل تست عملکرد برنامه بر اساس تابع، تست های یکپارچه سازی است که در آن یک ماژول از برنامه تست می شود و یکپارچگی Teaching programming for children آن با ماژول های دیگر برنامه، تست های سیستمی که در آن کل سیستم در معرض یک موج آزمایشی قرار می گیرد. برای اندازه گیری s

  • ۰۳/۰۳/۱۸
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی