یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

به طور رسمی، تنها بخش منطقی برای یک برنامه  آموزش برنامه نویسی برای کودکان ضروری است (به عنوان مثال الگوریتم فشرده سازی یک فایل صوتی)، اما از منظر تعاملی، دو عنصر دیگر اغلب وجود دارند. رابط گرافیکی برای تسهیل تعامل انسان و ماشین (که قبلاً در صفحه توضیح داده شد) در نظر گرفته شده است، در حالی که ادغام با سایر عناصر اغلب برای "توسعه" عملکرد برنامه و در نتیجه دستیابی به اهداف برنامه ضروری است.

 

بنابراین، به طور دقیق تر، برنامه نویسی مربوط به تعریف  آموزش برنامه نویسی برای کودکان بخش منطقی یک برنامه کاربردی است تا بتواند یک یا چند وظیفه را انجام دهد که به حل یک مشکل یا رفع نیاز کمک می کند. برای این کار لازم است الگوریتم هایی مطابق با رفتارهای مورد انتظار ایجاد شود. زبان‌های برنامه‌نویسی در نحوه تشکیل دستورالعمل‌هایی که الگوریتم‌ها را تشکیل می‌دهند (یعنی نوشتن کد منبع) متفاوت هستند، اما ما اغلب عناصر مشترکی را پیدا می‌کنیم که عناصر اساسی برنامه‌نویسی را نشان می‌دهند. این عناصر عبارتند از:

 

همانطور که از نام توضیح می دهد، متغیرها عناصری هستند که قرار است در آموزش برنامه نویسی برای کودکان  نقطه ای از منطق برنامه تغییر کنند. در عین حال، مانند فرمول های ریاضی یا فیزیکی (به عنوان مثال سرعت)، آنها اجازه می دهند یک مقدار با یک نام شناسایی شود: هر بار که به نام متغیر مراجعه می کنیم، در الگوریتم با مقدار مربوط به جایگزین می شود. این لحظه در منطق برنامه

 

از نظر استعاری، می‌توانیم متغیرها را به عنوان جعبه‌هایی با برچسب در نظر بگیریم. جعبه ها ممکن است حاوی یک یا چند مورد باشند و برچسب به عنوان یک مرجع نمادین برای نشان دادن اقلام یا موارد موجود در جعبه عمل می کند. هنگامی که جعبه برچسب خاص خود را داشت، می توان از آن برای اشاره به تمام موارد داخل آن استفاده کرد. این عناصر ممکن است در طول زمان تغییر کنند، اما برچسب همیشه برای ارجاع به این جعبه خاص استفاده می شود. با این حال، استعاره توسط محدودیت های فیزیکی جعبه ها محدود می شود، در حالی که برای متغیرها می توانیم انواع موارد آموزش برنامه نویسی برای کودکان  را داشته باشیم: متغیرهایی که به عنوان ارجاع به متغیرهای دیگر استفاده می شوند. متغیرهایی که در داخل متغیرهای دیگر قرار دارند. یا متغیرهایی که همزمان در چند مکان "دور" می شوند.

 

از بین کاربردهای مختلف متغیرها، می توان دو مورد اصلی را شناسایی کرد:

 

مقدار مرتبط را از طریق منطق برنامه تغییر دهید

این یکی از پرکاربردترین روش ها برای پیگیری تکامل برنامه آموزش برنامه نویسی برای کودکان  پس از استفاده از آن است. به عنوان مثال، در مورد "امتیاز" در یک بازی، در نظر گرفته شده است که بسته به اهداف به دست آمده توسط بازیکن افزایش (یا کاهش) داشته باشد.

استفاده مجدد از یک مقدار در مکان های مختلف کد منبع بدون نیاز به تکرار واقعی آن هر بار

نوشتن نام متغیری مانند "PI" راحت تر است تا اینکه هر آموزش برنامه نویسی برای کودکان را وارد کنید. در زبان‌های برنامه‌نویسی خاص، ثابت‌ها دقیقاً به این دلیل استفاده می‌شوند که قرار نیست متفاوت باشند. پس از تعریف، یک ثابت همان مقدار را در طول اجرای کد حفظ می کند.

در ادبیات فنی، متغیرها اغلب با اقدامات زیر همراه هستند:

 

اعلان یک متغیر

این مربوط به ایجاد یک متغیر است، یعنی قرار دادن یک متغیر در منطق برنامه برای اولین بار.

انتساب / انتساب یک متغیر

این مربوط به مرتبط کردن یک مقدار با متغیر است که معمولاً با آموزش برنامه نویسی برای کودکان  استفاده از یک عملگر انتساب انجام می شود، به عنوان مثال نماد =.

بسته به زبان برنامه نویسی مورد استفاده، همچنین لازم است تعریف شود که یک متغیر با چه نوع مقدار/داده ای مرتبط است. در میان رایج ترین انواع داده ها، ما شناسایی می کنیم:

 

دنباله های کاراکتر (رشته): آنها برای نمایش متن (کلمات، جملات و غیره) استفاده می شوند.

اعداد (اعداد صحیح، ممیز شناور و غیره): آنها عمدتاً با عملگرهای ریاضی استفاده می شوند.

مقادیر بولی (به انگلیسی: booleans): مقادیر دوگانه هستند (اعم از درست یا نادرست)؛

آرایه ها: از آنها برای ایجاد لیست هایی با شاخص هایی استفاده  آموزش برنامه نویسی برای کودکان می شود که امکان بازیابی مقدار مرتبط را فراهم می کند.

اشیاء: آنها محفظه هایی هستند که اغلب می توانند هر نوع داده ای را شامل شوند، از جمله اشیاء فرعی، متغیرها (یعنی ویژگی ها)، یا توابع (یعنی روش ها)

نوع متغیر مهم است، زیرا تعیین کننده انواع دستکاری هایی است Teaching programming for children   که می توان انجام داد. به عنوان مثال، در مورد متغیری که دارای یک عدد صحیح است، می توانیم عملیات را انجام دهیم

  • ۰۳/۰۳/۱۸
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی