یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

  • ۰
  • ۰

 

زبان های برنامه نویسی بخش بزرگی از برنامه نویسی  آموزش برنامه نویس برای کودکان کامپیوتر هستند. دانستن اینکه کدام زبان های برنامه نویسی را باید یاد بگیرید، زمانی که در حال به دست آوردن مهارت های لازم برای کار هستید، در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند. در اینجا تعدادی از سوالات متداول در مورد زبان های برنامه نویسی کامپیوتر وجود دارد.

 

کد نویسی front-end چیست؟

برنامه نویسی Front-end یا برنامه نویسی سمت مشتری آموزش برنامه نویس برای کودکان ، هر تابع برنامه نویسی کامپیوتری است که با رابط های کاربر مرتبط است. این نوع کدگذاری عناصر بصری را ایجاد می کند که کاربر می تواند با آنها تعامل داشته باشد، از جمله دکمه ها، تصاویر، متن، ساختار و هر چیزی که روی صفحه قابل مشاهده است. زبان های برنامه نویسی متعددی کد منبع را برای برنامه ها تولید می کنند. محبوب ترین ها در زیر آمده است.

 

زبان های برنامه نویسی front-end چیست؟

سه زبان برنامه نویسی front-end رایج عبارتند از:

 

● HTML: زبان نشانه گذاری فرامتن (HTML) به شما  آموزش برنامه نویس برای کودکان امکان می دهد محتوای نوشتاری را که در صفحات وب ظاهر می شود ایجاد کنید. صفحه وب می‌تواند از پیوندها، سرفصل‌ها، عناوین و هر چیز دیگری که اطلاعاتی در مورد متن ارائه می‌کند، باشد. HTML معمولاً هنگام توسعه برنامه‌های کاربردی برای رابط کاربری با CSS یا جاوا اسکریپت جفت می‌شود.

 

● CSS: برگه های سبک آبشاری (CSS) به شما امکان می دهد سبک و ظاهر یک سند HTML را مشخص کنید. می‌توانید فونت‌ها، رنگ‌ها، فاصله بین خطوط متن، تصاویر پس‌زمینه و تقریباً هر چیزی که بر ظاهر تأثیر می‌گذارد را شامل کنید. CSS در هنگام توسعه برنامه‌های کاربردی برای رابط کاربری عمدتاً با HTML جفت می‌شود.

 

جاوا اسکریپت: جاوا اسکریپت یک زبان برنامه آموزش برنامه نویس برای کودکان  نویسی کامپیوتری است که مرورگر وب کاربر می تواند آن را اجرا کند. تعاملات اساسی در سمت کاربر، از جمله جابجایی ماوس، کلیک دکمه‌ها و پیمایش در محتوا را فراهم می‌کند. همچنین زبان خوبی برای پروژه های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (یا کد ماشین) است. رایج ترین راه برای استفاده از جاوا اسکریپت با HTML یا CSS برای ایجاد برنامه های کاربردی وب پویاتر است.

 

کد نویسی back-end چیست؟

اگر سمت کاربر یک وب‌سایت همان چیزی است که  آموزش برنامه نویس برای کودکان می‌توانید ببینید، پس کدگذاری پشتیبان به اتفاقی اشاره می‌کند که رایانه شما اطلاعاتی را در سراسر وب ارسال می‌کند. سمت برنامه نویسی وب سایت ها معمولاً شامل پایگاه داده و اسکریپت ها، منطق پشتیبان، رابط های برنامه نویسی برنامه (API) و سرورها است.

 

کد نویسی پشتیبان یا برنامه نویسی سمت سرور، نوعی از برنامه نویسی رایانه ای است که سرورهای وب را اجرا می کند و می تواند به عنوان کدی که روی سرور اجرا می شود دیده شود. آموزش برنامه نویس برای کودکان  منطق بک‌اند و APIها با هم کار می‌کنند تا بک‌اند وب‌سایت‌ها را پویا و قدرتمند کنند.

 

API ها قطعاتی از کد نرم افزاری هستند که به توسعه دهندگان اجازه می دهند به داده های خاصی از سیستم های دیگر دسترسی داشته باشند. APIها با ارائه توابع آماده برای اعمال در برنامه های خود، ایجاد برنامه ها را برای توسعه دهندگان آسان تر می کنند.

 

زبان های برنامه نویسی back-end چیست؟

زبان های برنامه نویسی متداول Back-end عبارتند از:

 

● Python: Python یک زبان برنامه نویسی کامپیوتری است که بر خوانایی کد و مینیمالیسم تأکید دارد، با نحوی که می توان آن را ساده و آسان برای یادگیری توصیف کرد. پایتون استفاده از تعداد محدودی از انواع داده های موجود در زبان را آسان تر می کند و انواع داده های قدرتمند (و به صورت پویا) مانند لیست آموزش برنامه نویس برای کودکان  ها و فرهنگ لغت ها را فراهم می کند.

 

جاوا: جاوا توسط Sun Microsystems (بعدها توسط Oracle خریداری شد) توسعه داده شد. زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت از نحوی شبیه زبان انگلیسی استفاده می کند که خواندن و نوشتن کد را برای توسعه دهندگان آسان تر می کند. جاوا اسکریپت شی گرا و مبتنی بر کلاس است، که در آن کلاس ها دارای متغیرها و متدهایی هستند که از خارج از خود برنامه قابل دسترسی هستند.

 

● Ruby: Ruby هدف خود را توسعه آسان‌تر برنامه‌نویسی با حذف برخی از عناصر نحوی که خواندن و نگهداری کد را دشوار می‌کردند، توسعه داده است. این زبان برنامه نویسی  آموزش برنامه نویس برای کودکان کامپیوتری مبتنی بر نحوی است که در زبان برنامه نویسی سطح بالا و مبتنی بر شی دیگر استفاده می شود: Python.

 

● PHP: PHP یک زبان برنامه نویسی کامپیوتری است که برای توسعه وب ایجاد شده و بر روی سرور اجرا می شود. PHP را می توان در کد منبع HTML درج کرد و به شما امکان می دهد عناصر پویا را به وب سایت خود اضافه کنید. این زبان از نحوی مشابه C++ و جاوا استفاده می‌کند – عناصری مانند اگر Teaching programming for children  دستورات و حلقه‌ها بسیار شبیه همتایان خود در زبان‌های دیگر عمل می‌کنند.

 

  • ۰۳/۰۳/۱۸
  • javad salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی