یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

مطالبی که قرار می دهیم مربوط به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان مزایای فراوانی به همراه دارد. بنده یک برنامه نویس هستم. ای کاش در زمان نوجوانی کسی بود و دستم را می گرفت و به سمت برنامه نویسی می آورد. کودکان و نوجوانان به آموزش برنامه نویسی بپردازند

۲۹ مطلب در خرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

افراد حرفه ای با مهارت های کدنویسی می توانند برای شرکت سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  های فناوری، در بخش های فناوری اطلاعات و به عنوان مشاوران مستقل کار کنند. تقریباً هر صنعتی برای ایجاد و نگهداری وب سایت ها و سایر زیرساخت های حیاتی آنلاین به برنامه نویسان رایانه نیاز دارد.

 

BLS رشد 15 درصدی را برای مشاغل کامپیوتر و فناوری اطلاعات بین سال‌های 2021 تا 2031 پیش‌بینی می‌کند که سریع‌تر از میانگین رشد 8 درصدی پیش‌بینی‌شده در همه مشاغل است.

 

متوسط ​​دستمزد سالانه برای همه مشاغل فنی در سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  ماه می 2021 97,430 دلار بود. در مقایسه، BLS دریافت که متوسط ​​دستمزد سالانه برای همه مشاغل 45,760 دلار است.

 

بسیاری از متخصصان برنامه نویسی فقط به مدرک لیسانس نیاز دارند، اگرچه برخی مانند دانشمندان علوم کامپیوتر و تحقیقات اطلاعات به مدرک کارشناسی ارشد نیاز دارند. شما ممکن است بتوانید حرفه خود را فقط با مدرک کاردانی، گواهینامه حرفه ای و/یا یک برنامه آموزشی بوت کمپ شروع کنید.

 

یادگیری زبان های برنامه نویسی اضافی همچنین سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  می تواند به برنامه نویسان رایانه فعلی کمک کند تا شغل خود را ارتقا دهند. با افزودن زبان های برنامه نویسی به مجموعه خود، برنامه نویسان کامپیوتر برای کارفرمایان مطلوب تر به نظر می رسند.

 

محبوب ترین زبان های کدنویسی کدامند؟

محبوب ترین زبان های کدنویسی

نام زبان این زبان برای چه استفاده می شود؟ جوانب مثبت زبان معایب

C/C++ همه منظوره؛ می تواند به عنوان یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و سطح پایین استفاده شود سریع و قدرتمند. زبان برنامه نویسی چند پارادایم انعطاف پذیری کمتری دارد و به اندازه سایر زبان های برنامه نویسی ایمن نیست

جاوا همه منظوره; برنامه های کاربردی وب ساده و سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  ایمن. کد شی گرا جاوا حافظه زیادی مصرف می کند و کندتر از سایر زبان های برنامه نویسی اجرا می شود

JavaScript General; توسعه front-end و back-end سریع و ساده. همچنین با سایر زبان های برنامه نویسی به خوبی کار می کند به اندازه سایر زبان های برنامه نویسی ایمن نیست. در اشکال زدایی کارآمد نیست

PHP همه منظوره; توسعه back-end سریع و انعطاف پذیر. گزینه های بیشتری برای اتصال به پایگاه داده ارائه می دهد نه به اندازه سایر زبان های کدنویسی ایمن نیست. کمبود کتابخانه های تخصصی

پایتون همه منظوره؛ توسعه back-end زمان کوتاه برای  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان یادگیری. می تواند در رشته های مختلف استفاده شود می تواند کندتر از C یا C++ باشد

Ruby Full-stack توسعه وب سریع. از استانداردهای وب پیروی می کند خیلی انعطاف پذیر نیست

مدیریت داده های SQL رابط پیچیده کاربر پسند و استاندارد. فقط کنترل جزئی به پایگاه داده داده شده است

کجا می توانم کدنویسی را یاد بگیرم؟

برای یادگیری کدنویسی، می‌توانید در یک برنامه‌ی فوق‌متوسطه، مانند برنامه‌ی مدرک کاردانی و/یا دوره‌ی کارشناسی شرکت کنید. با این حال، گزینه های اضافی برای یادگیری کدنویسی وجود دارد که نیازی به ثبت نام در یک برنامه تحصیلی ندارد. برنامه نویسان آینده نگر می توانند کدنویسی را از طریق بوت کمپ  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ها، وب سایت ها و برنامه ها یاد بگیرند.

 

بوت کمپ

بوت کمپ‌های کدنویسی، برنامه‌های آموزشی فشرده و کوتاه‌مدتی هستند که به دانش‌آموزان مهارت‌هایی را که برای دنبال کردن مشاغل برنامه‌نویسی نیاز دارند، آموزش می‌دهند. خوانندگان می توانند بوت کمپ هایی را که توسط دانشگاه ها یا سازمان های مستقل اجرا می شوند، بیابند. میانگین بوت کمپ چهار ماه طول می کشد. دانش آموزان می توانند در یک برنامه تمام وقت یا پاره وقت ثبت نام کنند یا احتمالاً یک بوت کمپ خود گام پیدا کنند.

 

برخی از بوت کمپ های محبوب کدنویسی عبارتند از Coding Dojo، General Assembly و Flatiron School.

 

وب سایت ها

برخی از وب سایت ها نیز فرصت هایی را برای سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  افراد فراهم می کنند تا مهارت های کدنویسی را بیاموزند. دانش‌آموزان می‌توانند کدنویسی را از طریق فیلم‌ها، تمرین عملی یا دوره‌های فردی در موضوعات کدنویسی تخصصی یاد بگیرند. می‌توانید علاوه بر گزینه‌های پولی، ویدیوها و دوره‌های آموزشی رایگان پیدا کنید.

 

برخی از وب سایت های محبوب برای یادگیری کد نویسی عبارتند از Treehouse، Khan Academy و freeCodeCamp.

 

برنامه ها

خوانندگان همچنین می توانند از برنامه ها برای یادگیری نحوه کدنویسی استفاده کنند. برنامه‌های کدنویسی از روش‌های مشابه وب‌سایت‌ها برای آموزش کدنویسی استفاده می‌کنند، از جمله ویدیوهای از پیش ضبط‌شده و تمرین عملی. این برنامه‌ها ممکن است محتوای رایگان و اشتراکی ارائه دهند که به کاربران امکان می‌دهد تصمیم بگیرند چقدر می‌خواهند برای درس‌های کدنویسی خود هزینه کنند.

 

برخی از برنامه های کدنویسی محبوب عبارتند از Mimo، Codecademy و Programming Hero.

 

سوالات متداول در مورد کدنویسی

ساده ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری کدامند؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی همه منظوره و یکی از پرکاربردترین زبان ها در بین توسعه دهندگان است.

روبی را می توان برای سبک های برنامه نویسی مختلف (شئ گرا، عملکردی یا رویه ای) استفاده کرد و سینتکسی شبیه پایتون دارد.

جاوا اسکریپت یک زبان چابک است که هم در برنامه سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  نویسی جلویی و هم در برنامه نویسی پشتی قابل استفاده است.

آیا کدنویسی نیاز به ریاضی دارد؟

در بیشتر موارد، کدنویسی به دانش ریاضی گسترده نیاز ندارد. بسته به پروژه، اکثر کدنویس ها در درجه اول نیاز به درک ترتیب عملیات و برخی از مهارت های اساسی جبر دارند. بیش از هر چیز، کدنویسی بر منطق قوی و مهارت های حل مسئله تکیه دارد.

 

آیا یادگیری کدنویسی سخت است؟

یادگیری کدنویسی گاهی اوقات می تواند دشوار یا خسته کننده باشد، اما به طور کلی این فرآیند برای بیشتر زبان آموزان نباید خیلی پیچیده باشد. با این حال، سختی این کار به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه چه زبانی را یاد می گیرید، آیا زبان اول شماست یا نه، و توانایی ها و نقاط قوت طبیعی شما چیست.

 

چند نمونه از کدها چیست؟

کدنویسی بسته به زبان برنامه نویسی مورد استفاده و Programming teaching sites for children  ove می تواند اشکال و اشکال مختلفی به خود بگیرد

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

Scratch یک زبان برنامه نویسی و یک جامعه آنلاین مسابقات اسکرچ   است که در آن کودکان می توانند برنامه ریزی کنند و رسانه های تعاملی مانند داستان، بازی و انیمیشن را با مردم از سراسر جهان به اشتراک بگذارند. همانطور که کودکان با اسکرچ خلق می کنند، یاد می گیرند خلاقانه فکر کنند، مشارکتی کار کنند و به طور سیستماتیک استدلال کنند.

 

این یک زبان برنامه نویسی است، نه فقط برای علاقه مند کردن کودکان به کدنویسی. من از Scratch برای ایجاد چند انیمیشن برای کمک به دانش‌آموزان استفاده کردم: یکی برای نشان دادن مسابقات اسکرچ   نحوه یافتن مسیر بحرانی در نمودار شبکه، و دیگری برای نشان دادن یک الگوریتم مرتب‌سازی. استفاده از Scratch بسیار سریعتر از برخی از زبان های دیگر است. چگونه با اسکرچ درگیر شدم؟ یک دانشجوی فوق لیسانس روی پایان نامه خود کار می کرد و به مقایسه کشیدن و رها کردن با رابط های مبتنی بر متن و شرکت کنندگان نیاز داشت، بنابراین من داوطلب شدم. وقتی در یونیلیور کار می‌کردم، مدیرم می‌گفت «چرا کارها را برای رایانه آسان کنیم؟»… انتخاب t

اسکرچ اساس هر زبان کدنویسی است. مفاهیم کدنویسی شما را شفاف می کند. با اسکرچ می توانید بازی های سرگرم کننده، انیمیشن های تعاملی و داستان های فوق العاده بسازید. Scratch یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است که برای ایجاد بازی، برنامه، داستان، انیمیشن استفاده می شود و چیزهای زیادی مسابقات اسکرچ   برای کشف وجود دارد.

 

چرا برای کدنویسی خراش میدهیم؟

 

هر وقت به کدنویسی فکر می کنید شاید این تصویر به ذهن شما خطور کند.

 

 

اما اگر بگویم که در ابتدا لازم نیست همه این کارها  مسابقات اسکرچ  را انجام دهیم چه؟ آیا این تکان دهنده نیست که چگونه می توانیم بدون این همه فرمت، برچسب و همه چیز برنامه نویسی کنیم؟ اما این حقیقت است. در ابتدا ما

 

عکس پروفایل نیتیش کومار کوشواها

نیتیش کومار کوشواها

تحصیل در مقطع کارشناسی برنامه های کاربردی کامپیوتر  مسابقات اسکرچ  در دانشگاه گاردن سیتی (فارغ التحصیل 2021) نویسنده دارای 184 پاسخ و 1.5 میلیون بازدید از پاسخ است.

 ·

7 سال

مربوط

خراش چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی آموزشی رایگان است که توسط گروه Lifelong Kindergarten در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) با بیش از 15 میلیون کاربر ثبت نام شده و 19 میلیون پروژه مشترک توسعه یافته است.

 

[1]

 

نسخه فعلی، 2.0، را می توان از اینجا دانلود مسابقات اسکرچ   کرد (نسخه قبلی، 1.4، را می توان از اینجا دانلود کرد) یا با ویرایشگر آنلاین از اینجا قابل دسترسی است. برای بچه های 8-16 ساله و کلاس های سوم تا دبیرستان مناسب است.

 

Scratch به گونه ای طراحی شده است که  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان سرگرم کننده، آموزشی و یادگیری آسان باشد. دارای ابزارهایی برای ایجاد داستان های تعاملی، بازی ها، هنر، شبیه  مسابقات اسکرچ  سازی ها و موارد دیگر با استفاده از آن است

 

عکس پروفایل برای Reecry

دوباره صدا زدن

Lives in IndiaAuthor دارای 120 پاسخ و 356.6 هزار بازدید پاسخ است

 ·

7 سال

مربوط

اسکرچ از نظر برنامه نویسی چیست؟

این یک زبان برنامه‌نویسی است من این موارد را در اینترنت مسابقات اسکرچ   در مورد آن پیدا کردم، بنابراین در زیر همه آن‌ها را برای شما قرار دادم یا می‌توانید پیوند را نیز بررسی کنید

 

Scatch in programming - جستجوی Google

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی تصویری رایگان است که توسط آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است.[1] Scratch توسط دانش‌آموزان، دانش‌پژوهان، معلمان و والدین برای ایجاد آسان انیمیشن‌ها، بازی‌ها و غیره استفاده می‌شود. این پله‌ای برای دنیای پیشرفته‌تر برنامه‌نویسی رایانه است. همچنین می تواند برای مسابقات اسکرچ   طیف وسیعی از اهداف ساخت و ساز آموزشی و سرگرمی از پروژه های ریاضی و علوم، از جمله شبیه سازی و تجسم سازی استفاده شود.

 

عکس پروفایل راکسیت جانی

راکسیت جانی

10 سال تجربه در ایجاد برنامه ها و نرم افزارهای موبایلی سازمانی

 ·

8 سال

مربوط

خراش چیست؟

همانطور که شما این سوال را در رده توسعه وب سایت پرسیده اید، سعی می کنم در خط مشابهی پاسخ دهم.

 

خراش به این معنی است که وقتی شما در حال ایجاد یک مسابقات اسکرچ   وب سایت، برنامه تلفن همراه، هر محصولی از سطح زمین هستید و هیچ ماده «قابل استفاده مجدد»، کدی برای همان «آماده استفاده» ندارید.

 

بیشتر شرکت‌های فناوری اطلاعات برای هر برنامه‌ای که مشتری‌شان می‌خواهد توسعه دهد، کدی به عنوان «آماده استفاده» دارند. در برخی موارد، زمانی که مشتری درخواست هر محصول یا برنامه منحصر مسابقات اسکرچ   به فردی می‌کند، شرکت‌ها باید کد را از ابتدا یا از ابتدا با شروع خط اول بنویسند زیرا هیچ کدی ندارند.

 

عکس پروفایل نیکیل شارما

نیکیل شارما

مدیر برنامه فناوری در Egnify Technologies (2017–اکنون)

 ·

6 سال

مربوط

اسکرچ چیست؟ میشه یه ایده مختصر از اسکرچ بدید و کاربردش رو بگید؟

Scratch اپلیکیشنی است که توسط دانشگاه هاروارد مسابقات اسکرچ   ساخته شده و شما را با دنیای برنامه نویسی آشنا می کند. به جای کدنویسی با استفاده از هر زبان برنامه نویسی، شامل مجموعه ای از توابع از پیش تعریف شده است که می توانید در برنامه خود استفاده کنید و اصول برنامه نویسی را یاد بگیرید.

 

می توانید از آن برای ایجاد بازی های کوچک  Scratch competitionsو محتوای تعاملی نیز استفاده کنید. رجوع به پروژه های انجام شده در

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

Scratch یک زبان برنامه نویسی و یک جامعه آنلاین مسابقات اسکرچ   است که در آن کودکان می توانند برنامه ریزی کنند و رسانه های تعاملی مانند داستان، بازی و انیمیشن را با مردم از سراسر جهان به اشتراک بگذارند. همانطور که کودکان با اسکرچ خلق می کنند، یاد می گیرند خلاقانه فکر کنند، مشارکتی کار کنند و به طور سیستماتیک استدلال کنند.

 

این یک زبان برنامه نویسی است، نه فقط برای علاقه مند کردن کودکان به کدنویسی. من از Scratch برای ایجاد چند انیمیشن برای کمک به دانش‌آموزان استفاده کردم: یکی برای نشان دادن مسابقات اسکرچ   نحوه یافتن مسیر بحرانی در نمودار شبکه، و دیگری برای نشان دادن یک الگوریتم مرتب‌سازی. استفاده از Scratch بسیار سریعتر از برخی از زبان های دیگر است. چگونه با اسکرچ درگیر شدم؟ یک دانشجوی فوق لیسانس روی پایان نامه خود کار می کرد و به مقایسه کشیدن و رها کردن با رابط های مبتنی بر متن و شرکت کنندگان نیاز داشت، بنابراین من داوطلب شدم. وقتی در یونیلیور کار می‌کردم، مدیرم می‌گفت «چرا کارها را برای رایانه آسان کنیم؟»… انتخاب t

اسکرچ اساس هر زبان کدنویسی است. مفاهیم کدنویسی شما را شفاف می کند. با اسکرچ می توانید بازی های سرگرم کننده، انیمیشن های تعاملی و داستان های فوق العاده بسازید. Scratch یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است که برای ایجاد بازی، برنامه، داستان، انیمیشن استفاده می شود و چیزهای زیادی مسابقات اسکرچ   برای کشف وجود دارد.

 

چرا برای کدنویسی خراش میدهیم؟

 

هر وقت به کدنویسی فکر می کنید شاید این تصویر به ذهن شما خطور کند.

 

 

اما اگر بگویم که در ابتدا لازم نیست همه این کارها  مسابقات اسکرچ  را انجام دهیم چه؟ آیا این تکان دهنده نیست که چگونه می توانیم بدون این همه فرمت، برچسب و همه چیز برنامه نویسی کنیم؟ اما این حقیقت است. در ابتدا ما

 

عکس پروفایل نیتیش کومار کوشواها

نیتیش کومار کوشواها

تحصیل در مقطع کارشناسی برنامه های کاربردی کامپیوتر  مسابقات اسکرچ  در دانشگاه گاردن سیتی (فارغ التحصیل 2021) نویسنده دارای 184 پاسخ و 1.5 میلیون بازدید از پاسخ است.

 ·

7 سال

مربوط

خراش چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی آموزشی رایگان است که توسط گروه Lifelong Kindergarten در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) با بیش از 15 میلیون کاربر ثبت نام شده و 19 میلیون پروژه مشترک توسعه یافته است.

 

[1]

 

نسخه فعلی، 2.0، را می توان از اینجا دانلود مسابقات اسکرچ   کرد (نسخه قبلی، 1.4، را می توان از اینجا دانلود کرد) یا با ویرایشگر آنلاین از اینجا قابل دسترسی است. برای بچه های 8-16 ساله و کلاس های سوم تا دبیرستان مناسب است.

 

Scratch به گونه ای طراحی شده است که  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان سرگرم کننده، آموزشی و یادگیری آسان باشد. دارای ابزارهایی برای ایجاد داستان های تعاملی، بازی ها، هنر، شبیه  مسابقات اسکرچ  سازی ها و موارد دیگر با استفاده از آن است

 

عکس پروفایل برای Reecry

دوباره صدا زدن

Lives in IndiaAuthor دارای 120 پاسخ و 356.6 هزار بازدید پاسخ است

 ·

7 سال

مربوط

اسکرچ از نظر برنامه نویسی چیست؟

این یک زبان برنامه‌نویسی است من این موارد را در اینترنت مسابقات اسکرچ   در مورد آن پیدا کردم، بنابراین در زیر همه آن‌ها را برای شما قرار دادم یا می‌توانید پیوند را نیز بررسی کنید

 

Scatch in programming - جستجوی Google

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی تصویری رایگان است که توسط آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است.[1] Scratch توسط دانش‌آموزان، دانش‌پژوهان، معلمان و والدین برای ایجاد آسان انیمیشن‌ها، بازی‌ها و غیره استفاده می‌شود. این پله‌ای برای دنیای پیشرفته‌تر برنامه‌نویسی رایانه است. همچنین می تواند برای مسابقات اسکرچ   طیف وسیعی از اهداف ساخت و ساز آموزشی و سرگرمی از پروژه های ریاضی و علوم، از جمله شبیه سازی و تجسم سازی استفاده شود.

 

عکس پروفایل راکسیت جانی

راکسیت جانی

10 سال تجربه در ایجاد برنامه ها و نرم افزارهای موبایلی سازمانی

 ·

8 سال

مربوط

خراش چیست؟

همانطور که شما این سوال را در رده توسعه وب سایت پرسیده اید، سعی می کنم در خط مشابهی پاسخ دهم.

 

خراش به این معنی است که وقتی شما در حال ایجاد یک مسابقات اسکرچ   وب سایت، برنامه تلفن همراه، هر محصولی از سطح زمین هستید و هیچ ماده «قابل استفاده مجدد»، کدی برای همان «آماده استفاده» ندارید.

 

بیشتر شرکت‌های فناوری اطلاعات برای هر برنامه‌ای که مشتری‌شان می‌خواهد توسعه دهد، کدی به عنوان «آماده استفاده» دارند. در برخی موارد، زمانی که مشتری درخواست هر محصول یا برنامه منحصر مسابقات اسکرچ   به فردی می‌کند، شرکت‌ها باید کد را از ابتدا یا از ابتدا با شروع خط اول بنویسند زیرا هیچ کدی ندارند.

 

عکس پروفایل نیکیل شارما

نیکیل شارما

مدیر برنامه فناوری در Egnify Technologies (2017–اکنون)

 ·

6 سال

مربوط

اسکرچ چیست؟ میشه یه ایده مختصر از اسکرچ بدید و کاربردش رو بگید؟

Scratch اپلیکیشنی است که توسط دانشگاه هاروارد مسابقات اسکرچ   ساخته شده و شما را با دنیای برنامه نویسی آشنا می کند. به جای کدنویسی با استفاده از هر زبان برنامه نویسی، شامل مجموعه ای از توابع از پیش تعریف شده است که می توانید در برنامه خود استفاده کنید و اصول برنامه نویسی را یاد بگیرید.

 

می توانید از آن برای ایجاد بازی های کوچک  Scratch competitionsو محتوای تعاملی نیز استفاده کنید. رجوع به پروژه های انجام شده در

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

به عنوان مثال، این داستان تعاملی با عنوان غار گنج به بازیکن کنترل مسابقات اسکرچ  یک جن مبتکر را می دهد. جن امیدوار است با کاوش در غار گنج، گنج را کشف کند، اما هر بار که گنج را پیدا می کند باید به یک سوال پاسخ دهد. اگر سوالات زیادی اشتباه بگیرند، همه چیز را از دست می دهند!

 

استفاده از Scratch برای گفتن داستان، آن را به روشی جذاب برای بچه ها تبدیل می کند تا داستان سرایی را تمرین کنند و در عین حال کد یاد بگیرند. همه داستان ها نباید پیچیده باشند - گاهی اوقات مسابقات اسکرچ   حتی پروژه های ساده می توانند سرگرم کننده و جذاب باشند! می‌توانید داستان‌های سنتی و غیرتعاملی خود را در اسکرچ نیز بسازید، مانند ساخت فیلم کوچک خود.

 

 

Funky Town یک داستان غیر تعاملی ساده آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  و سرگرم کننده در Scratch در مورد یک دایناسور در حال رقص است. برای شروع کلیپ متحرک روی پرچم سبز کلیک کنید!

انجمن اسکرچ

برای مثال‌های عالی‌تر از کارهایی که می‌توانید در Scratch انجام دهید مسابقات اسکرچ  ، انجمن Scratch پر از پروژه‌های شگفت‌انگیز است. این انجمن آنلاین به Scratchers (کاربران Scratch) اجازه می دهد تا پروژه های Scratch خود را با کلیک یک دکمه با دیگران به اشتراک بگذارند. این می تواند منبع الهام خوبی برای کسانی باشد که می خواهند پروژه های خود را بسازند، اما مطمئن نیستند که از کجا شروع کنند. می‌توانید کد هر پروژه‌ای را مشاهده کنید، مسابقات اسکرچ   و با «ریمیکس کردن» یا ویرایش نسخه‌ای از آن‌ها، روی آن‌هایی که دوست دارید تغییراتی ایجاد کنید.

 

جامعه اسکرچ برای کودکان ایمن است و تیم اسکرچ - بخشی از گروه مهدکودک مادام العمر در آزمایشگاه رسانه MIT - این را تضمین می کند. آنها دستورالعمل های سختگیرانه جامعه را اجرا می کنند تا فضایی را تضمین کنند که هر کسی بتواند با خیال راحت در آن مشارکت کند. همچنین یک ویکی Scratch برای همه Scratchers وجود دارد مسابقات اسکرچ   تا در مورد آخرین به روز رسانی ها و نکات مربوط به ویژگی ها و کدهای مختلف در Scratch مطالعه کنند!

 

سایر مزایای کدنویسی در اسکرچ

یادگیری کدنویسی در اسکرچ علاوه بر اینکه یک نقطه  مسابقات اسکرچ  ورود عالی برای هر کسی است تا به دنیای کدنویسی بپرد، به بچه ها کمک می کند تا انواع مهارت های مهم زندگی را تقویت کنند. در حین بررسی امکانات بی‌نهایت برای پروژه‌ها در اسکرچ، مهارت‌های زیر به طور مکرر تمرین و تقویت می‌شوند.

 

طراحی هنری و خلاقیت

برای یک بازی منسجم، کودک شما باید مجموعه‌ای از شخصیت‌ها را بسازد - به نام "جن" - که سوژه‌های بازی خواهند بود. Scratch دارای یک کتابخانه بزرگ از Sprites و پس زمینه های از مسابقات اسکرچ   پیش تعیین شده است، اما همچنین به شما امکان می دهد طرح های خود را بکشید.

 

این بدان معناست که با تمرین کافی، فرزند شما قادر خواهد بود با هر شخصیتی که فکرش را بکند داستان های تعاملی بسازد! سفارشی‌سازی اسپرایت‌ها و ساختن روایت‌ها، مهارت‌های هنری آن‌ها را بهبود می‌بخشد و آنها را در طراحی، داستان‌گویی و ثبات موضوعی بهتر می‌کند.

 

سفارشی کردن لباس ها و لباس های Scratch

سفارشی کردن جن و لباس در اسکرچ.

مهارت های برنامه ریزی

برای برنامه ریزی مکانیک بازی یا داستان خود، کودک شما باید بفهمد که چگونه بخش های مختلف کد یا طرح او با هم کار می کنند. تمرین طوفان فکری در اسکرچ به بچه‌ها کمک می‌کن مسابقات اسکرچ  د تا مهارت‌های برنامه‌ریزی و سازمانی قوی‌ای را توسعه دهند که قابل انتقال در حوزه‌های مختلف زندگی است.

 

آن را امتحان کنید: یاد بگیرید چگونه یک بازی در ابتدا بسازید (گام به گام)

 

یک بازی پاکسازی اقیانوس در ابتدا

یک بازی اسکرچ که شامل برنامه ریزی نحوه رفتار چند جن با هم است!

تفکر منطقی و حل مسئله

ایجاد پروژه‌ها در اسکرچ، فرزند شما را به برنامه‌نویس بهتری تبدیل می‌کند و او را با نحوه کار علوم کامپیوتر آشنا می‌کند. با تمرین تفکر منطقی پایه و مفاهیم کدنویسی حل مسئله، کودک شما آماده می شود تا با علوم کامپیوتر سطح بالاتر مقابله کند یا حتی یادگیری خود را در موضوعات دیگر مانند ریاضی یا علوم تسریع بخشد.

 

یک if سپس در Scratch بلاک کنید

Blocks in Scratch (مانند تصویر بالا) به بچه ها کمک می  مسابقات اسکرچ  کند تا با استفاده از تفکر منطقی برای حل مشکلات تمرین کنند، مانند تمرین شرطی «اگر… آنگاه».

برای شروع یادگیری اسکرچ آماده اید؟

به دلایل بالا و بیشتر، Scratch یک پلت فرم و زبان برنامه نویسی نوآورانه است که خلاقیت و یادگیری آسان را برای کدنویسان جدید در تمام سنین به ارمغان می آورد. برای شروع، فرزند شما می تواند یک حساب کاربری رایگان در وب سایت Scratch، scratch.mit.edu ایجاد کند. آنها می توانند یک پروژه خالی ایجاد کنند و با بلوک های مختلف بازی کنند تا ببینند چه چیزی می توانند ایجاد کنند! برای الهام گرفتن، آنها همچنین می توانند به پروژه مسابقات اسکرچ   های ساخته شده توسط Scratchers دیگر در انجمن Scratch اشاره کنند.

 

کلاس های اسکرچ برای کودکان

یک مربی Juni در حال آموزش اسکرچ

یک مربی Juni Scratch را به یک دانش آموز آموزش می دهد.

برای یادگیری ساختار یافته Scratch، Juni Learning دو دوره پروژه محور، سطح 1 و سطح 2 را برای دانش آموزان 8 تا 11 ارائه می دهد تا با کدنویسی شروع کنند. برنامه درسی اسکرچ ما دانش آموزان را با تسلط کامل بر محیط اسکرچ آماده می کند و آنها را برای پیشرفت در کدنویسی در زبان های پیشرفته تر و مبتنی بر متن مانند پایتون آماده می کند.

 

بازی Superstar (سطح 1): اصول علوم کامپیوتر را معرفی می کند و به دانش آموزان می آموزد که چگونه بازی های اسکرچ خود را بسازند و طراحی کنند.

Game Master (Scratch Level 2): ​​مفاهیم پی Scratch competitions چیده تری مانند حلقه های تو در تو، شرطی های پیچیده، شبیه سازی و موارد دیگر را در آمادگی برای یادگیری زبان کدنویسی پیشرفته تر پوشش می دهد.

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

برنامه نویسی فرآیند نوشتن برنامه های کامپیوتری است و سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  هنر برنامه نویسی یکی از مهارت های اساسی اساسی در دنیای فناوری اطلاعات است، بدون آن فناوری کاملاً متفاوت به نظر می رسد، برنامه نویسی با گرفتن یک الگوریتم و کدگذاری آن در یک زبان برنامه نویسی محقق می شود. که یک کامپیوتر می تواند سپس آن را اجرا کند.

 

پردازش برنامه نویسی شامل فرآیندهای طراحی، نوشتن، آزمایش، اشکال زدایی و حفظ کد منبع برنامه های کامپیوتری است. کد را می توان به چندین زبان مانند جاوا، سی، پایتون، سوئیفت و غیره نوشت.

 

برنامه نویسی رشته تحصیلی است که مستلزم ایجاد برنامه سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  های کامپیوتری، وب سایت ها، برنامه های کاربردی تلفن، سیستم های شرکتی و انواع مختلف نرم افزار برای همه مقاصد است. انواع برنامه نویسی در کاربرد و شیوع متفاوت است. برنامه نویسی شامل استفاده از یک زبان همه منظوره است که به طور گسترده برای استفاده از برنامه های اداری تخصصی برای نوشتن کدها و کدها طراحی شده است و راهی برای ارتباط کاربران با رایانه از طریق مجموعه ای از دستورالعمل ها به نام «کد» در نظر گرفته می شود.

 

علم کامپیوتر فقط مطالعه برنامه نویسی نیست. با این  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  حال، برنامه نویسی بخشی جدایی ناپذیر از کاری است که دانشمند کامپیوتر انجام می دهد. با این حال، برنامه نویسی اغلب نحوه ایجاد نمایشی از راه حل های خود است، بنابراین این نمایش زبان و ساختن آن به یک بخش اساسی تبدیل می شود.

 

از آنجایی که دنیای برنامه نویسی گسترده و پیچیده است و اکثر مردم آن را بسیار پیچیده می دانند، ما تصمیم گرفتیم تا در ساده سازی دنیای برنامه نویسی و روشن شدن مهم ترین بخش های آن و برجسته ترین کاربردهای برنامه نویسی از طریق یک سری مقالات توضیحی مستمر مشارکت کنیم که از طریق آن ما  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان بحرانی ترین زمینه های برنامه نویسی و مهم ترین زبان هایی که در هر بخش استفاده می شود را توضیح خواهیم داد.

 

 

 

انواع مختلف برنامه نویسی

چرا دانستن انواع مختلف برنامه نویسی مهم است

تفاوت در انواع برنامه نویسی آن را بسیار متنوع می کند. هر برنامه از کدها و عبارات مختلفی برای انجام برنامه‌ها و برنامه‌های رایانه‌ای استفاده می‌کند و حتی برخی از سایت‌هایی که از همان کیفیت رمزگذاری استفاده می‌کنند، از کد واقعی متفاوت استفاده می‌کنند.

 

اگر در زمینه برنامه نویسی کار می کنید، دانستن بیش از یک سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  زبان برنامه نویسی ضروری است. اگر به تعداد گزینه های برنامه نویسی در دسترس فکر کنید، ممکن است تعجب کنید که چرا تعداد زیادی از آنها وجود دارد، خوب هر نوع نرم افزاری از مجموعه ورودی و خروجی متفاوتی استفاده می کند.

 

به عنوان مثال، جاوا اسکریپت و سوئیفت روش های بسیار متفاوتی برای اجرای توابع دارند. هر دو اساس سیستم عامل ها و برنامه ها هستند. با این حال، نوشتن یک برنامه جاوا در سوئیفت منجر به تولید یک برنامه غیر عملی می شود.

 

هنگام مطالعه برنامه نویسی، بسیاری از برنامه ها زبان  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان های مختلف را به دانش آموزان آموزش می دهند و مدارس و دانشگاه ها دانش آموزان را با مفیدترین زبان های برنامه نویسی آماده می کنند. علاوه بر این، یادگیری زبان ها و مفاهیمی که در اجرای برنامه نویسی کامپیوتری وارد می شود نیز مهم است. انواع برنامه نویسی ممکن است متفاوت باشد، اما همه آنها از مفاهیم اولیه و دستگاه های اجرایی استفاده می کنند.

 

توسعه API

توسعه API

API اصطلاحی در علوم کامپیوتر است که به پروتکل های ارتباطی، تعاریف زیر روال و ابزارهای نرم افزارسازی مربوط می شود. این دوره تمام بلوک های سازنده ای را که یک برنامه نویس برای توسعه یک برنامه کامپیوتری نیاز دارد، فراهم می کند. این عبارت به کاربرد یک سیستم پایگاه داده، یک سیستم مبتنی بر  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  وب، رایانه، یک سیستم عامل یا یک کتابخانه نرم افزاری اشاره دارد.

 

از طریق توسعه API، استفاده از بسیاری از برنامه های کامپیوتری محبوب ممکن شد. همه چیز از راه اندازی و اجرای برنامه گرفته تا دسترسی به آن از مکان های مختلف نیازمند توسعه API است. اگر در محل کار از رایانه استفاده می کنید، احتمالاً از برنامه هایی استفاده می کنید که توسعه API سختی را پشت سر گذاشته اند.

 

توسعه اپلیکیشن

توسعه اپلیکیشن

توسعه برنامه یک توالی توسعه ای از ساخت یک برنامه یا مجموعه ای از برنامه ها است، از اینجا برنامه نویسان هر تعداد عملکردی را انجام می دهند که یک برنامه نرم افزاری بتواند به آن دست یابد. طیف کامل وظایف انجام شده می تواند شامل برنامه های CRM، برنامه های کاربردی گزارش فروش، برنامه سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  های کاربردی ایجاد شده برای کمک به تنظیم فرآیندهای کسب و کار در افزایش بهره وری باشد.

 

از نقطه نظر معمولی، توسعه اپلیکیشن فرآیند ساخت برنامه های کاربردی دسکتاپ است. ما اخیراً شاهد انتقال توسعه برنامه به دستگاه های تلفن همراه بوده ایم و انواع برنامه نویسی که در توسعه برنامه های تلفن همراه انجام می شود متفاوت است، البته هر دستگاهی از الگوریتم های تخصصی متنوعی استفاده می کند، در نهایت تقریباً همان توسعه است. و فرآیند عرضه به عنوان یک برنامه کامپیوتری معمولی.

 

توسعه Back-End

توسعه Back-end مستلزم انواع مختلفی از توسعه نرم  Programming teaching sites for children افزار است. این فرآیند به معماری سیستمی اشاره دارد که هیچ ارتباطی با ایجاد کد th ندارد

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

 

زبان برنامه نویسی چیست؟

همانطور که قبلاً در وبلاگ قبلی خود به زبان های برنامه سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  نویسی اشاره و توضیح داده ایم، اکنون به انواع آنها می پردازیم. زبان های برنامه نویسی انواع و دسته های مختلفی دارند: رویه ای، تابعی، شی گرا، اسکریپتی، منطقی و غیره.

 

زبان برنامه نویسی راهی برای توسعه دهندگان یا برنامه نویسان برای برقراری ارتباط با رایانه ها و سایر دستگاه ها (IOT) با استفاده از کدهای قابل فهم ماشین است.

 

زبان های برنامه نویسی زیادی در سرتاسر جهان موجود سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  است، هر زبان برای ویژگی های خاصی ایجاد می شود و زمانی که زبان نوشته می شود باید به بایت کد و کد ماشین ترجمه شود که کامپیوتر می تواند آن را اجرا کند.

 

انواع مختلف زبان برنامه نویسی

 

حال اجازه دهید به روش‌های مختلف گروه‌بندی و دسته‌بندی این زبان‌های برنامه‌نویسی نگاهی بیندازیم. راه های زیادی وجود دارد که بتوانیم این زبان ها را بر اساس رفتار، سبک اجرا، ساختار و بسیاری از پارامترهای دیگر رشد دهیم. نمودار زیر برخی از راه‌های رایج برای تعریف و گروه‌بندی زبان‌های برنامه‌نویسی را به سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  ‌عنوان رویه‌ای، تابعی، منطقی، OOPs، Scripting و غیره نشان می‌دهد.

 

زبان های برنامه نویسی رویه ای

نرم افزار، بهترین داستان ها را از رهبران صنعت در Medium بخوانید.

نویسنده این داستان را فقط برای اعضای Medium در دسترس قرار داده است. سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  ارتقا دهید تا فوراً قفل این داستان را به اضافه سایر مزایای فقط اعضا باز کنید.

 

بیشتر از DevopsCurry (D0 محبوب ترین زبان های برنامه نویسی 2023: زمان و نحوه استفاده از آنها

نوشته دیوید سورسکی | ارسال شده در 25 ژانویه 2023 | 32 دقیقه (6763 کلمه)

زبان های برنامه نویسی زیادی – شاید خیلی زیاد – وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ارزیابی محبوبیت آن‌ها، تعداد عبارت‌های جستجو برای هر زبان در سراسر وب است. شاخص TIOBE فهرست قطعی زبان های برنامه نویسی است که به ترتیب محبوبیت حجم جستجو به عنوان نشانه ای از برجستگی و علاقه عمومی رتبه بندی شده است. این مقاله 40 زبان برتر در آن لیست را با مروری کوتاه و مزایا، معایب و فرصت‌های استخدام فهرست می‌کند.

پایتون یک زبان برنامه نویسی نسبتاً جدید است   سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان که برای اولین بار در سال 1989 معرفی شد و با ظهور زمینه های کاربردی جدید محبوبیت زیادی پیدا کرد. این یک زبان تفسیری است که از مدیریت خودکار حافظه و برنامه نویسی شی گرا پشتیبانی می کند. این به شدت تجربه توسعه دهنده را در اولویت قرار می دهد.

 

پایتون برای برنامه نویسی همه منظوره از جمله برنامه  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان های کاربردی وب بسیار محبوب است. اخیراً برای استفاده تخصصی در برنامه های کاربردی یادگیری ماشین شناخته شده است.

 

مشاغل پایتون بسیار زیاد هستند، بنابراین یافتن شغل با استفاده از پایتون آسان است و هنوز هم فضای زیادی برای رشد وجود دارد.

 

طرفداران

خوانایی و انعطاف پذیری پایتون را برای طیف وسیعی از برنامه ها مناسب می کند.

تایپ پویا و کد ناهمزمان به سرعت بخشیدن به روند توسعه کمک می کند.

می توان خیلی سریع توسط توسعه د سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان هندگان تازه کار یاد گرفت.

منفی

عملکرد پایتون به خوبی برخی از همتایان خود نیست

به دلیل GIL پایتون، یک رشته را در یک زمان اجرا می کند.

عدم سازگاری بومی با iOS یا Android یک نقطه ضعف بزرگ برای توسعه دهندگان تلفن همراه است.

2. ج

C یک زبان برنامه نویسی محبوب است

 

محبوبیت: متوسط

انتظارات حقوق: معمولاً بین 71,433 دلار تا 95,168 دلار

سهولت یادگیری: متوسط

موارد استفاده: استفاده عمومی و تخصصی

سیستم های جاسازی شده

درایورهای سخت افزار

برنامه های کاربردی محلی

C برای اولین بار در سال 1972 معرفی شد، به خوبی سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  تثبیت شده و ماندگار است. تا زمانی که جاوا معرفی شد، C زبان سطح بالا غالب بود. اولین نسخه‌های یونیکس که به زبان اسمبلی نوشته شده بودند، به C منتقل شدند. سپس در توسعه سایر سیستم‌عامل‌های اولیه، از جمله IBM System/370 استفاده شد.

 

C دارای سابقه طولانی توسعه در سیستم های قدیمی تر با پردازنده های کندتر و حافظه کم است. برنامه های نوشته شده به زبان C باید بسیار کارآمد باشند، بنابراین C در مواردی که سرعت اهمیت دارد به عملکرد بالا شهرت دارد.

 

C به دلیل استفاده از آن در توسعه سیستم ها، از جمله سیستم عامل ها، دستگاه های جاسازی شده و به عنوان سیستم عامل، همچنان بسیار محبوب است. کتابخانه استاندارد C به بسیاری از پلتفرم ها منتقل شده است، بنابراین در بسیاری از موارد قابل استفاده است. با این حال، برنامه‌نویسی سیستم‌های سطح پایین که معمولاً برای آن استفاده می‌شود، مهارتی تخصصی‌تر از برنامه‌نویسی کاربردی عمومی است. این توضیح می دهد که چرا زبان C در مقایسه با زبان های دیگر در 10 زبان برتر، فرصت های شغلی نسبتا کمی دارد.

 

C++ C را با ویژگی های شی گرا گسترش می دهد. "دبل پلاس" از عملگر افزایشی C می آید. C++ برای آوردن ویژگی های زبان های قدیمی به پلتفرم های سریعتر و قدرتمندتر توسعه یافته است.

 

C++ منطقه ای مشابه C را در بازار اشغال می کند، از جمله برنامه نویسی سیستم ها و توسعه سخت افزار سطح پایین. در طول سال‌ها، کتابخانه‌ها و مشخصات استاندارد C++ به طور  Programming teaching sites for children قابل توجهی گسترش یافته‌اند، که منجر به انتقاداتی شده است که بیش از حد پیچیده و یادگیری آن دشوار شده است.

 

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

نقش زبان های برنامه نویسی در توسعه نرم افزار چیست؟

یک کامپیوتر با استفاده از رشته های اعداد « سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان 1» و «0» که به عنوان کد باینری شناخته می شوند، به یک «زبان» صحبت می کند. یک زبان برنامه نویسی به ما این امکان را می دهد که کد باینری کامپیوتر را به چیزی ترجمه کنیم که انسان بتواند آن را بفهمد و بنویسد.

 

این زبان‌ها ما را قادر می‌سازند با رایانه‌ها ارتباط برقرار کنیم، کد بسازیم و سازماندهی کنیم، عملکرد و رفتار را مشخص کنیم، کارایی را خودکار کنیم و بهبود دهیم، با هم سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  همکاری کنیم و کد را به اشتراک بگذاریم، و مشکلات را خلاقانه حل کنیم.

 

در اینجا چند نمونه از چگونگی کمک زبان های برنامه نویسی خاص به شما آورده شده است:

 

ارتباط با کامپیوتر:

 

مثال: پایتون

 

پایتون به طور گسترده ای برای نوشتن اسکریپت ه سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ا و برنامه هایی برای برقراری ارتباط دستورالعمل ها به رایانه ها استفاده می شود. به عنوان مثال، یک اسکریپت پایتون می تواند عملیات فایل را خودکار کند، وظایف سیستم را مدیریت کند، یا اجزای سخت افزاری را کنترل کند، و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که با رایانه ها در سطح پایین تعامل داشته باشند.

 

ساخت و سازماندهی کد:

 

مثال: جاوا

 

جاوا به دلیل الگوی برنامه نویسی شی گرا  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان خود شناخته شده است و آن را برای ساخت برنامه های سازمانی در مقیاس بزرگ مناسب می کند. توسعه دهندگان از جاوا برای سازماندهی کدها در کلاس ها و ماژول ها استفاده می کنند و قابلیت استفاده مجدد و نگهداری کد را ارتقا می دهند. ساختار این زبان به ایجاد پروژه های نرم افزاری سازمان یافته و ساختاریافته کمک می کند.

 

عملکرد و رفتار را مشخص کنید:

 

مثال: جاوا اسکریپت

 

جاوا اسکریپت معمولا برای مشخص کردن عملکرد سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  و رفتار برنامه های کاربردی وب استفاده می شود. این برنامه در مرورگرهای وب اجرا می شود و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا نحوه تعامل صفحات وب با کاربران را تعریف کنند. جاوا اسکریپت برای اسکریپت نویسی سمت کلاینت ضروری است و تجربه های وب پویا و تعاملی را امکان پذیر می کند.

 

خودکارسازی و افزایش کارایی:

 

مثال: Bash (Bourne Again Shell)

 

برنامه نویسی Bash برای خودکارسازی کارهای تکراری در محیط لینوکس استفاده می شود. توسعه دهندگان اسکریپت های bash را برای خودکارسازی وظایف سیستم، عملیا سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ت فایل و سایر فرآیندهای معمول می نویسند. این کار را با کاهش مداخله دستی در عملیات روزانه افزایش می دهد.

 

همکاری و اشتراک گذاری کد:

 

مثال: یاقوت سرخ

 

Ruby on Rails یک چارچوب توسعه وب است که همکاری و به اشتراک گذاری کد را تسهیل می کند. این از قرارداد روی پیکربندی (CoC) پیروی می کند و اصول خود را (DRY) تکرار نکنید، این کار را برای توسعه دهندگان آسان تر می کند تا روی یک پروژه با هم کار کنند. ساختار چارچوب یکنواختی را تشویق می‌کن سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان د و همکاری بین اعضای تیم را تسهیل می‌کند.

 

سازگاری و انعطاف پذیری:

 

مثال: C++

 

C++ به دلیل سازگاری و انعطاف پذیری خود شناخته شده است و به توسعه دهندگان اجازه می دهد کدهای سطح پایین و سطح بالا بنویسند. در برنامه های مختلف از برنامه نویسی سیستم گرفته تا توسعه بازی استفاده می شود. C++ عملکرد و انتزاع را متعادل می کند و آن را با حوزه ها و نیازهای مختلف سازگار می کند.

 

حل مسئله و خلاقیت:

 

مثال: پایتون (دوباره)

 

پایتون دو بار با دلایل موجه ذکر شده است - نه تنها یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها برای یادگیری مبتدیان است، بلکه به دلیل نحو واضح و کتابخانه‌های گسترده‌اش برای حل مسئله و کارهای خلاقانه نیز استفاده می‌شود. خواه تجزیه و تحلیل داده ها، یادگیری ماشینی یا ساختن برنامه های وب باشد، تطبیق پذیری Python به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا به روش های خلاقانه به حل مسئله بپردازند. خوانایی و بیان آن به تجربه کدنویسی بصری و خلاقانه تر کمک می کند.

 

زبان های برنامه نویسی چگونه کار می کنند؟

زبان های برنامه نویسی در تمام زمینه های چرخه عمر توسعه نرم افزار (SDLC) استفاده می شوند، از جمله:

 

نوشتن کد: همه چیز با کد شروع می شود. توسعه دهندگان خطوطی از دستورالعمل ها را می نویسند، منطق و مقاصد خود را در یک زبان برنامه نویسی، با استفاده از یک ویرایشگر متن یا یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) بیان می کنند.

 

کامپایل در مقابل تفسیر: زمانی که کد نوشته می شود، بسته به نوع زبان برنامه نویسی مورد استفاده، کامپایل یا تفسیر می شود. زبان های تفسیر شده مانند پایتون کد را خط به خط در زمان اجرا ترجمه می کنند.

 

اجرا: کد کامپایل شده یا تفسیر شده توسط کامپیوتر اجرا می شود و دستورات مشخص شده را انجام می دهد و خروجی مورد نظر را تولید می کند. بررسی کد به بهبود کیفیت کد و ترویج بحث در بین اعضای تیم کمک می کند.

 

خطاهای زمان اجرا: در طول اجرا، برخی از دستورالعمل ها ممکن است در ترجمه گم شوند. خطاهای زمان اجرا می توانند از اشتباهات منطقی در کد تا مسائل پیش بینی نشده متغیر باشند. اشکال زدایی به کار پلیسی برای شناسایی و رفع این خطاها تبدیل می شود.

 

اشکال زدایی: اشکال زدایی فرآیند یافتن و رفع خطاها در کد است. توسعه‌دهندگان از ابزارها و تکنیک‌های بررسی کد برای ردیابی مشکلات استفاده می‌کنند، اطمینان حاصل می‌کنند که نرم‌افزار طبق برنامه عمل می‌کند و همچنین خطرات امنیتی را کاهش می‌دهد.

 

انواع زبان های برنامه نویسی

رایج ترین انواع زبان های برنامه نویسی را می توان به طور کلی به دو خانواده تقسیم کرد: پارادایم محور و مبتنی بر برنامه.

 

زبان های مبتنی بر پارادایم

 

زبان های مبتنی بر پارادایم بر اساس پارادایم برنProgramming teaching sites for children امه نویسی آنها که یک سبک اساسی برنامه نویسی است طبقه بندی می شوند. چند نمونه از زبان های پارادایم محور:

 

زبان های امری: برای بیان طراحی شده اند

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

 

دوره های کالج سرعت را تعیین می کند. فقط برای  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ادامه دادن باید سخت مطالعه کنید. این هیچ جایی برای تعلل باقی نمی گذارد.

دانشگاه می تواند شما را به مسیر درست هدایت کند.

برای فارغ التحصیلی، شما نیاز به مطالعه طیف گسترده ای از دوره ها در موضوعات مختلف دارید. این شما را به دانشمند کامپیوتر جهانی تر تبدیل می کند. همچنین فرصت های جدیدی را باز می کند که ممکن است هرگز به آن فکر نکرده باشید.

سایر دانشجویان، دستیاران و حتی اساتید برای کمک به شما در آنجا هستند.

شما با افراد با استعداد و همفکر متحد می شوید. سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  اینها همکاران و هم بنیانگذاران آینده شما هستند.

ممکن است شغل خود را از دست بدهید، اما هیچ کس نمی تواند مدرک شما را بگیرد.

برخی از شرکت های نرم افزاری متقاضیان دارای مدرک را ترجیح می دهند.

منفی

درس خواندن سال ها طول می کشد.

درخواست استرس است.

رقابت بین دانش آموزان می تواند استرس زا باشد.

مطالعات گران است.

شما دوره های فشرده ریاضی دارید.

مطالب دوره منسوخ شده - زبان های برنامه نویسی سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  اغلب برای دوره ها به روز می شوند.

شما سطح همه چیز را خراش می دهید که شما را در هیچ کاری متخصص می کند.

همانطور که می بینید، دلایل بسیار خوبی برای مطالعه و سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  عدم مطالعه برنامه نویسی برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده نرم افزار وجود دارد.

 

به بیان در یک جمله، مدرک در علوم کامپیوتر عالی است اما ضروری نیست.

 

برنامه نویس نباشید - حلال مشکل باشید

تکه های پازل روی میز

منبع تصویر: Unsplash

همانطور که قبلا بحث شد، یادگیری نحوه نوشتن کد،  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان موقعیت شما را به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار تضمین نمی کند.

 

برنامه نویس نام بدی است. نشان می دهد که شخص فقط کد می نویسد.

 

حقیقت این است که ساختن نرم افزار هرگز تنها به نوشتن کد نمی پردازد.

 

به همین دلیل است که شرکت ها واقعاً برنامه نویس یا سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  کدنویس استخدام نمی کنند. آنها توسعه دهندگان نرم افزار می خواهند.

 

توسعه نرم افزار بسیار بیشتر از کدنویسی است.

 

معمولا توسعه دهندگان نرم افزار کمتر از یک سوم زمان خود را صرف نوشتن کد می کنند. بیشتر زمان صرف برنامه ریزی، نگهداری، آزمایش، حتی کار مستقیم با مشتریان و غیره می شود.

 

اما مهمترین چیزی که شما به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  باید ارائه دهید، حل مشکلات است. هر کدی که می نویسید، باید یک مشکل را حل کند یا حداقل بخشی از حل یک مشکل باشد.

 

اگر نمی توانید مشکلات را حل کنید، شما یک توسعه دهنده نرم افزار شایسته نیستید.

 

گوگل بهترین دوست برنامه نویس نرم افزار است

هر توسعه دهنده نرم افزار به طور روزانه از گوگل استفاده می کند.

اینترنت به جستجوی کمک بپردازند.

 

اما چرا؟

 

آیا آن‌ها مهارت کافی برای حل مشکلات را ندارند؟

 

به احتمالات خلاصه می شود.

 

هنگامی که یک خط کد باعث خطا می شود، احتمالا شخص سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  دیگری نیز همین مشکل را داشته است. به جای اینکه ساعت ها وقت بگذارید تا بفهمید چه اتفاقی دارد می افتد، جستجوی سریع گوگل برای حل مشکل منطقی تر است.

 

این خیلی اتفاق می افتد. هر توسعه دهنده نرم افزار روزانه ده ها جستجوی گوگل را برای کمک انجام می دهد.

 

به یاد داشته باشید، از جستجوی مطالب در اینترنت خجالت نکشید.

 

در آخر، اجازه دهید برخی از اصطلاحات برنامه نویسی را مرور کنیم.

 

اصطلاحات برنامه نویسی پایه

بیایید این مقاله را با نگاهی گذرا به اصطلاحات روزمره برنامه نویسان به پایان برسانیم.

 

این نه تنها برای توسعه دهندگان مبتدی مفید است سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  ، بلکه برخی از دانش های رایج را نیز به شما می آموزد.

 

در اینجا فهرستی از 10 اصطلاحی است که به طور گسترده در میان توسعه دهندگان و برنامه نویسان نرم افزار استفاده می شود.

 

کلمات

منبع تصویر: Unsplash

1. الگوریتم

الگوریتم ها همه چیزهایی هستند که برای ساخت یک موتور جستجو یا هر نوع نرم افزار دیگری برای آن موضوع مورد استفاده قرار می گیرند.

 

الگوریتم مجموعه ای از دستورالعمل هایی است که برای انجام یک کار به رایانه داده می شود. این یک راهنمای گام به گام برای کامپیوتر برای انجام کار است.

 

یک مثال واقعی از یک الگوریتم می تواند دستور پخت کیک باشد.

 

2. کد

یک برنامه کامپیوتری توسط برنامه نویسان نوشته می شود. از کد منبع تشکیل شده است. کد به دستورالعمل های نوشته شده برای رایانه برای انجام وظایف خاص اشاره دارد.

 

کد منبع همیشه در برخی از زبان های برنامه نویسی نوشته می شود.

 

برنامه نویسی آرام با پایی روی میز

منبع تصویر: Unsplash

3. سخت افزار

کامپیوتر ماشینی است که می توان از طریق برنامه نویسی کامپیوتری به آن دستور داد تا توالی هایی از عملیات حسابی یا منطقی را به طور خودکار انجام دهد.

 

سخت افزار از اجزای فیزیکی تشکیل دهنده یک سیستم کامپیوتری مانند ریزپردازنده و تراشه های حافظه موجود در یک تراشه مدار مجتمع تشکیل شده است. بدون این سخت افزار، کامپیوتر فقط مجموعه ای بی اثر از فلز و پلاستیک است.

 

سخت افزار همچنین شامل تمام قطعاتی است که یک Programming teaching sites for children   سیستم کامپیوتری یا دستگاهی را تشکیل می دهد که به آن متصل است: مانیتور، صفحه کلید، ماوس و غیره.

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

برنامه نویسی چیست؟ برنامه نویسی کامپیوتری شامل طراحی، سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  توسعه و پیاده سازی نرم افزارهای کاربردی با نوشتن و بهینه سازی کد در زبان های برنامه نویسی مختلف است.

 

عمار دارکازانلی می‌گوید: «برنامه‌نویس‌ها مسئول تبدیل الزامات عملکردی به راه‌حل‌های کارآمد و قابل نگهداری هستند و اغلب با متخصصان دیگر مانند مهندسان نرم‌افزار، دانشمندان داده و طراحان UX/UI برای ایجاد محصولات کاربرپسند و با کارایی بالا همکاری می‌کنند.» معاون مهندسی سیستم در Biofourmis که بیش  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان از 30 سال است که در حال توسعه نرم افزار بوده و دهه ها تخصص برنامه نویسی دارد.

 

به طور خلاصه، برنامه نویسی کامپیوتر ایده ها را به واقعیت تبدیل می کند. برنامه نویسان کدنویسی ایجاد می کنند که به نرم افزار اجازه می دهد روی رایانه های شخصی و دستگاه هایی مانند تبلت و تلفن های هوشمند کار کند.

 

کار در Accenture

Accenture کد را بشناسید

با یادگیری اصول توسعه نرم افزار در این شبیه سازی شغلی سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  رایگان، مهارت های کدنویسی خود را تمرین کرده و رشد دهید.

 

اکنون ثبت نام کنید

میانگین زمان: 5-6 ساعت

 

مهارت هایی که می خواهید بسازید: جاوا، Spring، برنامه نویسی شی گرا، Refactoring کد، DevOps، Continuous Integration، Agile Methodology

 

صنایع برنامه نویسی کامپیوتر

حرفه ای در برنامه نویسی کامپیوتر می تواند درها را به صنایع مختلف باز کند. این به برنامه نویسان فرصت های زیادی می دهد تا مهارت های خود را در زمینه های مختلف که با علایق و تخصص آنها مطابقت دارد به کار گیرند.

 

دکتر جو آن اوراوک، استاد فناوری اطلاعات د سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ر دانشگاه ویسکانسین در وایت واتر، توضیح می دهد: «برنامه نویسان رایانه می توانند تقریباً در هر زمینه ای کار کنند، از کار در بخش عمومی برای شهرها گرفته تا شرکت های تولیدی و خرده فروشی. اگرچه این انواع مختلف زمینه های برنامه نویسی از نظر نیاز به کنترل کیفیت، مستندات و ساختار شباهت هایی دارند.

 

برخی از صنایعی که به برنامه نویسی کامپیوتری متکی هستند عبارتند از:

 

دارکازانلی می‌گوید: «برنامه‌نویسان در امور مالی الگوریتم‌های معاملاتی، ابزارهای تحلیل ریسک و برنامه‌های کاربردی رویارویی با مشتری را توسعه و حفظ می‌کنند، در حالی که برنامه‌نویسان در بخش مراقبت‌های بهداشتی بر ایجاد سیستم‌های پرونده الکترونیک سلامت، پلتفرم‌های پزشکی از راه دور و ابزارهای سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  تحقیقاتی پزشکی تمرکز می‌کنند.

 

او ادامه می دهد: «صنایع خودرو و هوافضا برای توسعه سیستم های تعبیه شده، فناوری خودروهای خودمختار و نرم افزار کنترل پرواز به برنامه نویسان متکی هستند. در ارتباطات راه دور، برنامه نویسان در طراحی زیرساخت های شبکه و پروتکل های ارتباطی مشارکت دارند، در حالی که برنامه نویسان در  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان بخش سرگرمی بازی ها، خدمات پخش و تجربیات واقعیت مجازی را ایجاد می کنند.

 

مناسب شغل خود را پیدا کنید

با شبیه سازی رایگان شغل علوفه، کشف کنید که آیا این مسیر شغلی مناسبی برای شماست.

 

شروع کنید

چگونه وارد حرفه برنامه نویسی کامپیوتر شویم

بر اساس گزارش اداره آمار کار (BLS)، در حالی که انتظار می رود رشد اشتغال برای برنامه نویسان کامپیوتر بین سال های 2021 تا 2031 10 درصد کاهش یابد، هنوز تقاضا وجود دارد. BLS هر سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  ساله در طول یک دهه حدود 9600 فرصت برای برنامه نویسان کامپیوتری را به دلیل بازنشستگی یا ترک شغل کارکنان در نظر می گیرد.

 

اما ورود به این حوزه چه چیزی را شامل می شود؟ آموزش، آموزش، و توسعه مهارت ها همه راه هایی برای آماده سازی خود برای حرفه ای در برنامه نویسی کامپیوتر هستند.

 

آموزش و پرورش

دارکازانلی می گوید: «تحصیل می تواند یک بوت کمپ ساده سه ماهه یا چندین سال تحصیل در دانشگاه باشد. «کلید واقعی موفقیت استعداد است. اشتیاق شما برای حل مسائل پیچیده و کنجکاوی شما ب سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان رای کاوش عمیق و درک چگونگی کار کردن، تعیین کننده میزان موفقیت شما در یک برنامه نویس کامپیوتری است."

 

BLS گزارش می دهد که شما معمولاً برای شروع یک حرفه برنامه نویسی کامپیوتر به مدرک لیسانس نیاز دارید - به عنوان مثال، در علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار یا یک حوزه فنی مرتبط. اما داشتن مدرک رسمی یک نیاز سخت و سریع برای هر شغل برنامه نویسی نیست. در بسیاری از موارد، انواع دیگر آموزش و پرورش نیز می تواند به شما در راه اندازی حرفه برنامه نویسی کامپیوتر کمک کند.

 

بسته به رشته خود، ممکن است بتوانید آموزش رسمی را با مهارت‌های قابل اثبات، دوره‌های کارآموزی، گواهی‌نامه‌ها، بوت کمپ‌های کدنویسی، پروژه‌های شخصی مرتبط و/یا تخصص جایگزین کنید که می‌توانید با استفاده از پشته‌های فناوری رایج در صنعت خود نشان دهید. کامرون پرین، مهندس نرم افزار با تخصص در برنامه نویسی و توسعه نرم افزار می گوید.

 

مهارت های برنامه نویسی کامپیوتر

مهارت های فنی - یا مهارت های سخت - اجزای حیاتی موقعیت های برنامه نویسی کامپیوتر هستند.

 

مهارت های سخت

پرین مهارت های سخت زیر را مشخص م Programming teaching sites for children ی کند که برنامه نویسان کامپیوتر بیشتر به آنها وابسته هستند.

 

  • javad salehi
  • ۰
  • ۰

 

 

تفاوت بین کدنویسی و برنامه نویسی چیست؟

شما اغلب می شنوید که اصطلاحات "کدگذاری" و "برنامه نویسی"  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما برخی از تفاوت ها قابل ذکر است.

 

کدگذاری: یک عنصر اصلی برنامه نویسی که شامل ترجمه منطق یک برنامه است تا کامپیوترها بتوانند آن را درک و اجرا کنند. این شامل نوشتن خطوط کدی است که برنامه را تشکیل می دهند،  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان بنابراین بیشتر به استفاده از نحو زبان های برنامه نویسی برای برقراری ارتباط با رایانه ها می پردازد.

برنامه نویسی: این شامل چیزی فراتر از نوشتن کد است. معمولاً شامل سایر جنبه‌های ایجاد نرم‌افزار، مانند شناسایی نیازمندی‌های برنامه، ترجمه نیازمندی‌ها به کد، اشکال‌زدایی، آزمایش، ایجاد مستندات و موارد دیگر می‌شود.

تفاوت بین کدنویسی و برنامه نویسی

 

رابطه بین کدنویسی و برنامه نویسی را می توان با در نظر گرفتن سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان    آنچه در نوشتن یک رمان دخیل است، به بهترین شکل توصیف کرد.

 

کدنویسی شبیه نوشتن جملات و پاراگراف‌هایی است که رمان را تشکیل می‌دهند، در حالی که برنامه‌نویسی شامل ایجاد عناصر گسترده‌تر مانند طرح، صحنه، توسعه شخصیت، روایت و غیره است.

 

مزایای برنامه نویسی چیست؟

شما ممکن است فکر کنید، خوب، این جالب است، اما سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان   چرا باید اذیت کنم؟ فناوری در همه جا وجود دارد و نمی توان بر مزایای برنامه نویسی رایانه ای بیش از حد تأکید کرد.

 

به عنوان مثال، شما در حال خواندن این مقاله هستید زیرا دستگاه شما طوری برنامه ریزی شده است که وقتی کلیک های صحیح را انجام می دهید، آن را برای شما نمایش دهد. بیایید چند دلیل را ببینیم که چرا باید به برنامه نویسی اهمیت دهید.

 

سریع‌تر کار کنید: رایانه‌ها به‌طور شگفت‌انگیزی سریع هستند وسایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  با برنامه‌نویسی، می‌توانیم از قدرت آن‌ها برای حل مشکلات پیچیده‌ای که ما را برای همیشه می‌برد استفاده کنیم. یک مثال قدرت برنامه های پیام رسانی فوری است.

راحتی: بیشتر روش های راحت انجام کارها در دنیای مدرن ما به دلیل برنامه نویسی است. به عنوان مثال، به دلیل برنامه نویسی، می توانید در خانه خود راحت باشید، مقداری غذا سفارش دهید و در عرض چند دقیقه تحویل بگیرید.

کار 24/7: کامپیوترها می توانند 24/7 بدون خسته شدن یا بی حوصلگی کار کنند! بنابراین می‌توانید برای رایانه‌ها برنامه‌هایی بنویسید تا کارهای روزمره و تکراری را انجام دهند و به شما وقت آزاد می‌دهند تا روی کارهایی که نیاز به تفکر خلاق دارند، بگذرانید.

فرصت های شغلی: زمانی که یاد بگیرید چگونه برنامه سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  ریزی کنید، فرصت های شغلی زیادی وجود دارد. اکثر کسب و کارها وب سایت دارند و برای ایجاد و نگهداری آن وب سایت ها به برنامه نویسان نیاز دارند. سایر چشم اندازها عبارتند از توسعه اپلیکیشن موبایل، توسعه بازی، علم داده، هوش مصنوعی و غیره.

مهارت های منطقی و حل مسئله: برنامه نویسی در هسته خود حل مسئله است. ایجاد برنامه های کامپیوتری شما را به چالش می کشد تا به مشکلات فکر کنید، راه حل ها را در نظر بگیرید و کارآمدترین آنها را بیابید و به شما کمک می کند تا مهارت های تحلیلی خود را بهبود بخشید. بنابراین چه از برنامه نویسی ساخت یافته استفاده کنید، چه از برنامه نویسی شی گرا یا رویکرد دیگری، مشکلات را حل خواهید کرد.

از ساختن چیزهای جالب لذت ببرید: می توانید بازی ها یا برنامه های خود را ایجاد کنید! تصور کنید برنامه خود را ایجاد کنید، آن را در AppStore یا Play Store قرار دهید و هزاران بار دانلود کنید! هیجان انگیز به نظر می رسد، درست است؟ زمانی امکان پذیر است که برنامه نویسی را یاد بگیرید.

آماده ساختن چیزهای جالب هستید؟ بهترین زبان های سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  برنامه نویسی برای بازی ها را بررسی کنید

 

نحوه یادگیری برنامه نویسی

اگر به یادگیری برنامه نویسی علاقه مند هستید، در اینجا چند توصیه و گامی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از یک سفر یادگیری آرام انجام دهید.

 

دلایل خود را بیابید: تصمیم بگیرید که چرا می خواهید برنامه نویسی  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان را یاد بگیرید. ممکن است بخواهید شغل خود را به توسعه بازی یا توسعه نرم افزار تغییر دهید، یک پروژه پرشور بسازید، یا به عنوان یک سرگرمی یاد بگیرید. دلیل شما برای یادگیری به شما کمک می کند تا بهترین راه را برای تنظیم این سفر هیجان انگیز انتخاب کنید.

یک زبان برنامه نویسی را انتخاب کنید: بسیاری از مبتدیان اشتباه می کنند که چندین زبان را همزمان یاد می گیرند، اما بهتر است یکی را برای شروع انتخاب کنید و بعداً دیگری را یاد بگیرید.

یک منبع یادگیری را انتخاب کنید: گزینه‌های یادگیری شامل گذراندن یک دوره آنلاین، خواندن کتاب، پیوستن به یک کمپ آموزشی یا ترکیبی از هر یک از این موارد است. سبک یادگیری ترجیحی خود را شناسایی کنید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

ساخت پروژه ها: در اسرع وقت پروژه های ساخت و ساز را شروع کنید! این به تقویت مفاهیمی که از طریق یک دوره آنلاین، کتاب یا آموزش یاد خواهید گرفت کمک می کند. چیزها را بسازید، در طول مسیر آن را بشکنید و نحوه درست کردن چیزها را بیابید. خوش می گذرد!

به یک انجمن بپیوندید: یادگیری نحوه کدنویسی می تواند سخت باشد. اما وقتی به جامعه ای از یادگیرندگان همفکر ملحق می شوید، می تواند کمتر ترسناک باشد. از کمک برنامه نویسان Programming teaching sites for children  با تجربه بیشتر از شما نهایت استفاده را ببرید.

نتیجه

اگر دوباره دارید

  • javad salehi